Re: Principeakkoord CAO postbezorgers

2
Niet slecht, 3% loonsverhoging uitgesmeerd over 1,5 jaar. Alleen die fietsvergoeding had wel wat hoger gemogen, en ook raar dat iedereen hetzelfde bedrag krijgt, ongeacht hoeveel uur hij/zij werkt. Maar Sandd zou hier een voorbeeld aan kunnen nemen. En zowaar afgesloten met bekende bonden waar redelijk wat postbezorgers lid van zijn, en niet een of ander schimmig bondje wat niemand kent.

Re: Principeakkoord CAO postbezorgers

5
Een mooi akkoord, maar ik overweeg toch om de onderhandelaars nog even terug te sturen naar de tafel vanwege de magere fietsvergoeding. Voor mensen die veel uren maken is het systeem van declareren zoals het nu is dan toch beter, terwijl iemand die bijvoorbeeld maar 4 uurtjes per week werkt in een wijk waar je je fiets nauwelijks belast, die 70 euro misschien niet eens nodig heeft voor fietsreparaties.
In het kader van het "binden en behouden" is het mooi dat er een trede 3 is ingevoerd. Ik moet wel zeggen dat er hier nauwelijks verloop is, maar ervaring mag ook wel beloond worden :-)

In vergelijking tot het rare met een vage bond afgesloten akkoord van SANND is dit natuurlijk al een mooi resultaat.

Re: Principeakkoord CAO postbezorgers

7
Tja met die fietsvergoeding komt het bedrijf weer makkelijk weg. Allicht zou je toch moeten naar het aantal uren dat iemand werkt. Wat ik ook raar vindt is dat je niets leest over de postbezorger met extra taken, behalve dan die daarvoor het geldende uurloon krijgt, ook niet op mijnpostnl.

Re: Principeakkoord CAO postbezorgers

8
RedSquirrel schreef:
sunbow schreef: Ik moet wel zeggen dat er hier nauwelijks verloop is, maar ervaring mag ook wel beloond worden :-)
In Amsterdam-West werd ik onderweg steeds aangesproken door PostNL'ers
van wie het contract binnenkort ging aflopen. Het leek wel een totale Exodus.
En waren het dan postbezorgers van wie het contract niet werd verlengd?

Re: Principeakkoord CAO postbezorgers

9
Geertjan schreef:Tja met die fietsvergoeding komt het bedrijf weer makkelijk weg. Allicht zou je toch moeten naar het aantal uren dat iemand werkt. Wat ik ook raar vindt is dat je niets leest over de postbezorger met extra taken, behalve dan die daarvoor het geldende uurloon krijgt, ook niet op mijnpostnl.
Ik ben benieuwd of deze CAO er door komt. Hoewel ik de meeste punten goed vind, is die karige fietsvergoeding natuurlijk wel een enorm struikelblok. Het bedrag is veel te laag, en er wordt niet gedifferentieerd naar contractomvang.

Dat een postbezorger met extra taken geen hoger uurloon ontvangt is m.i. niet zo vreemd: hij doet wel meer werk dan andere postbezorgers, maar het is niet moeilijker. Hij zet de tassen op de stelling en belt/sms't het door als er wijken dreigen te blijven staan.
cron