jaaropgave?

1
hi,

Ik heb in 2015 bij postnl gewerkt maar ik heb geen jaaropgave gehad.
Het kan zijn dat dit digitaal gaat maar ik kan niet meer inloggen omdat ik er niet meer werk.

Hoe kan ik nu aan de jaaropgave komen?
Bij de belastingdienst stond mijn loon al ingevuld maar er stond dat ik 0 belasting heb betaald en volgens mij klopt daar niets van.
sowieso had ik ook loonheffingskorting en daar staat ook niets.

Ik heb nog wel mijn laatste loonstrook alleen daar wordt ik ook niet echt wijzer van.
In elk geval klopt er het een en ander niet bij inkomstenbelasting.

In principe hoef ik geen aangifte te doen omdat ik geen bericht heb gehad alleen ga ik het wel doen omdat ik waarschijnlijk geld terug krijg.

Re: jaaropgave?

2
Je loonstrookje van december is tevens je jaaropgave. De gegevens die rechts-onderin bij totalen t/m deze berekening staan mag je gebruiken voor je belasting-aangifte. Kreeg je nog wel papieren loonstrookjes?

Re: jaaropgave?

3
Ik ben per 1 november weggegaan. en normaal had ik een online loonstrook maar de laatste loonstrook heb ik wel via de ost gekregen(omdat ik de online tool niet meer in kan).

Maar nu snap ik het niet want er staat geen loonheffing op de loonstrook.
Er staat wel loonheffingskorting:ja.(links).Maar geen bedrag wat de loonheffingskorting is.

Ik zal even opsommen wat er rechtsonder staat opr mijn loonstrook:
*Loon SV bruto jaarloonbedrag
*Loon loonheffing bruto jaarloonbedrag
SV dagen: 141,00
Dgn loonheffing: 216,70
salaris dagen 300
*Ln ZVW berekend: bruto jaarloonbedrag
*Ln ZVW jaaropgave: bruto jaarloonbedrag
Wglasten.ZVW 257,16
Wglasten wn.verz 443,15

*dit is hetzelfde bedrag mijn bruto jaarloon
Nu staat er nergens iets van loonheffing tenzij dit de bedragen bij Wglasten zijn.
Ook staat er geen bedrag bij loonheffingskorting.

Hoeveel loonheffingskortingt hebt ik nu recht op dan?
Ik begrijp er geen reet van waarom moeten die loonstroken altijd zo onduidelijk zijn.

Sowieso moet ik loonheffingskorting of arbeidskorting hebben.En volgens mij is dit meestal een aardig bedrag.
Misschien dat ik maar eens langs zo een belasting kantoor ga, maar dat kost ook weer geld.

Re: jaaropgave?

4
En volgens mij is er ook algemene heffingskorting echter zie niet waar ik dat moet invullen. ik zie enkel arbeidskorting staan.
De algemene heffingskorting is 2202 euro en de arbeidskorting is 1.810% van het inkomen(in mijn geval dan).

Aleen is dat nergens vooraf ingevuld. Het valt me meestal op dat de belastingdienst zogenaamd alles invult enkel vergeten ze per ongeluk expres wat dingen in hun voordeel.

Re: jaaropgave?

5
Ow laat maar zitten ik had het gevonden waar het staat.
Enkel als je gewoon overal op volgend klikt kom je het nergens tegen. zit raar in elkaar die tool.

Er stond ook 72 euro arbeids korting maar dat staat dan niet bij de inkomsten ingevuld.
vaag.
cron