Re: Wat is beter: Stukloon of uurloon?

11
Die 3000 poststukken. Maar niet voor 8 Euro per uur. (ik had iets van 8.17 Euro bruto bij TNT) Daar hield ik iets van 8 Euro netto aan over.

Wat 3000 poststukken bij Sandd betreft... Liever niet per slag. Het wegbrengen vind ik niet zo erg. Dat is zo gebeurd. Of je nu 4 of 6 enveloppen in een bus duwt. Maar ze moeten ook nog gesorteerd worden he? :o

Ik denk hierbij aan Jane. (waar is ze eigenlijk??) Die had er geloof ik wel 5000 per slag. (ik denk nog in DHL termen haha) Geen idee hoe dat eigenlijk bij Sandd genoemd wordt.

Re: Wat is beter: Stukloon of uurloon?

12
@slagvaardige

8.17 bruto 8. netto heb je een vriendje bij de belastingen dan?

en ja, ik heb bij sandd ook wel een tax hoor. 1000 - 1200 per slag
(meerdere wijken ) dat is goed te doen.
maar 2000 per keer sorteren dan is het niet leuk meer.

mijn top is rond de 1800 geweest... eenmalig wat mij betreft.
ik kijk dan ook eerst naar de prognoses voor ik extra werk aanneem.
Laatst gewijzigd door Carla41 op 12 mei 2012, 09:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: Wat is beter: Stukloon of uurloon?

13
Nee, maar na aftrek hield ik dat ongeveer over. Ik had met mijn schamele verdiensten niet zoveel aftrek. (Y)

Bij SMN had ik dat wel soms; 2000 stuks te sorteren per slag. Ik had samen met iemand anders een hele wijk. (Elderveld en een deel De Laar-West in Arnhem) Dat was eigenlijk geen doen. Ik was soms samen met mijn man wel 4 uur aan het sorteren. Na een half jaar is Elderveld verdeeld in 5 stukken. En ging De Laar-West ook naar iemand anders. Soms had ik wel tussen de 500 Euro en 750 Euro per maand. Dat waren wel uitschieters. Maar toch...

Ik ben overigens in dat half jaar destijds wel flink afgevallen. Dat was wel weer positief. (ik woog over de 100, vandaar...)
Laatst gewijzigd door slagvaardige op 12 mei 2012, 09:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: Wat is beter: Stukloon of uurloon?

17
Carla41 schreef:@newman

wil je hiermee zeggen dat je 3000 poststukken op een werkdag van 4 uur bij Postnl rondbrengt?

@slagvaardige
de werkelijkheid is bij postnl nog veel erger dan jij dacht :cry:
Dat wil ik inderdaad zeggen. Ik heb ze nooit geteld, maar gezien de omvang van de wijk en het soort klanten (voornamelijk bedrijven) denk ik dat ik er niet ver naast zit.

Re: Wat is beter: Stukloon of uurloon?

20
3000 Stuks is wel een lekkere uitdaging en betekent een aardige verdienste voor die dag. Tenminste bij Sandd. Ga maar na. Alleen al voor het sorteren zouden we bij Sandd al € 60,-- ontvangen. Immers 3000 x € 0,02 = € 60,--. En dan komt daarbovenop de vergoeding per adres. Ik zou er geen bezwaar tegen hebben als het dunne post is met een laag tot heel laag gewicht. En dat dan 2 x per week. Dat zou toppie zijn. :lol: Helaas heb ik zoveel post in mijn dorp nog nooit gehad. Zo'n 1500 stuks is het maximum geweest. En dat in de oude tijd dat ik ook nog bij SMN werkte.
cron