Re: voldoen de postnl depots wel

11
@88CE

met 1 wijk heb je gemiddeld 4 kratjes.. kan ik met gemak kwijt in de gang. (gang van 4 bij 1 1/2 meter)
ik heb twee wijken.. bij uitzondering 6 kratten per wijk ! past nog steeds gemakkelijk
in de gang onder de kapstok.. 12 kratten... netjes afgedekt.

ik sorteer niet op de huiskamertafel, daarvoor heb ik te veel post. maar de woonkamer
blijft gewoon een woonkamer, leef niet tussen de kratten hoor! ;)

tip: schiet je sanddcollega op straat eens aan. vraag of je eens mag zien hoe het werkt
als hij/zij zn post ontvangt/ thuis sorteert... mischien vind je het wel helemaal Niets ;)

13
@Jette

op een vlakke vloer in de woonkamer van 1 1/2 bij 2 meter.
er hoeft geen stoel voor aan de kant. en als ik klaar ben , zet ik het in de gang onder de kapstok. ;)

88CE aangaf dat hij alles in de huiskamer moest laten staan/naar boven sjouwen.
en het leek dat hij dacht dat dat een probleem zou geven,
ik neem 1 wijk mee naar de huiskamer, is deze gesorteerd, vullen op fietsvolgorde, kratten naar de gang,
afdekken en de volgende wijk..

ik zou bijna zeggen... kom eens kijken :!: :P

14
postbode21 schreef:echt hoor... de sandd depots... (thuis :lol: ) zijn stukken comfortabeler.
er is telefoon, je kan verwarmd zitten, er is koffie, er is een toilet... er is verlichtin ;)
Sorrij, maar ik kan het niet laten om nog een schep erbovenop te doen 8-) ;
Je sorteert lekker je wijk naar jouw eigen behoefte ;)
ex Sandd Postbezorgster

15
In het begin gebruikte ik ook de vloer. Maar dat bukken he? :lol: Voor DHL had ik zoveel post en straten dat ik ook de eetkamertafel moest gebruiken. Nu voor Sandd heb ik gemiddeld 11 straten per wijk. Als ik ze netjes op volgorde naast en onder elkaar leg, dan kunnen ze allemaal op de salontafel, plus 1 stoel. Die staat achter de salontafel.

Sorteert heerlijk rustig, met een kopje koffie of twee erbij. Af en toe even lekker naar de computer lopen. En in de zomer als het niet waait en als het droog is en niet al te warm, dan sorteer ik buiten op de tuintafel. Heeft het gezin ook geen last van mij. (Y)

Maar de eerlijkheid zegt wel dat je denk ik wel beter verdiend bij Postnl @88CE. Ik zelf baalde voornamelijk van al dat wachten voordat ik kon beginnen en tussen de wijken door. En dat laat beginnen he? Nu kan ik om 8 uur al beginnen als ik zou willen. Heb ik de twee wijken al af voordat de Postnl concullega nog maar begonnen is.

16
@jette

als je nu begint bij postnl en je start bij een laad-en losplaats dan neem je het zoals het is.
er zijn zo te lezen nogal verschillen.. in laad-en losplaatsen.

echt vanuit een garage opereren lijkt me toch niet wenselijk. bezorgers tussen twee wijken in, willen mischien
iets drinken/eten... staan er prullenbakken buiten/binnen?;)

zijn depots/laad-en losplaatsen meer georganiseerd op bedrijfsterreinen.. dan heb je ook geen overlast
voor omwonenden, dan zijn het meer van die bedrijfsunits.. waar je ook je spullen kan opslaan/afhuren.

de teamcoach van jou is deze vergelijkbaar met een coordinator bij sandd?
bij vragen bel/ mail je.. ... heb je 1 x per week/ maand/kwartaal /halfjaar overleg? ;)

17
Er zijn idd veel verschillen in depots.

Persoonlijk vind ik dat de volgende dingen absoluut aanwezig moeten zijn in een depot.

1. Ruimte om fatsoenlijk de tassen te ordenen.
2. Goede verlichting.
3. Afvalbakken.
4. Een mededelingenbord.
5. Een bureautje met stoel
6. Een verbandtrommel.
7. Een fietspomp.
8. Waterkraan.
9. Een veger.
10 Strooizout.

Eten en drinken kun je ook onderweg doen.
Is toch gezelliger om je broodje op een bankje in de buitenlucht te nuttigen, dan in een laad/losplaats...heb je vaak nog wat aanspraak, maar dan moet het wel droog zijn!

Of mijn TC vergelijkbaar is met een Sanddcoördinator weet ik niet.
Als ik onderweg op calamiteiten stuit die ik op de één of andere manier niet op kan lossen, kan ik altijd mijn TC bellen...is hij vrij, dan bel ik het algemene nummer van PostNL en krijg ik een medewerker van het VBG aan de lijn.

We hebben 2 keer per jaar werkoverleg.
Mocht je behoefte hebben aan een tussentijds overleg, dan kun je dat altijd met hem afspreken.

Hij reageert altijd op de mail. (Y)

19
@jette

1. Ruimte om fatsoenlijk de tassen te ordenen.
2. Goede verlichting.
3. Afvalbakken.
4. Een mededelingenbord.
5. Een bureautje met stoel
6. Een verbandtrommel.
7. Een fietspomp.
8. Waterkraan.
9. Een veger.
10 Strooizout.

bij ons allemaal aanwezig en ook nog:
stoffer en blik.
sneeuwschuiver.
kast. nu gevuld met kleding bijv. van vertrokken pbz (altijd handig voor nw pbz en bij slecht weer) en ook nog opbergruimte voor nieuwe stuurtassen en zijtassen)