Cendris (PostNL) zoekt medewerkers

1
Wiebe, 38 (afgeronde MBO 4 opleiding) is ruim een half jaar werkzaam bij Cendris in Leeuwarden op de afdeling PostNL: "Het leukste aan mijn functie bij Cendris? Dagelijks in contact zijn met mensen! Ik heb wat meer levensservaring waardoor klanten zich snel door mij begrepen voelen. Dat is heel fijn, want 70% van de gesprekken die ik voer gaan over klachten die klanten hebben over de dienstverlening van PostNL. Door mijn optimisme en klantgerichte instelling zorg ik ervoor dat klanten met een tevreden gevoel ophangen. Weerstandgesprekken vind ik dan ook de grootste uitdaging. Door de flexibele werktijden bij Cendris heb ik voldoende tijd voor mijn zoon!" Dat is werken bij Cendris vanuit het oogpunt van een flexwerker! Wil jij ook iedere dag je klantgerichtheid inzetten, net als Wiebe? Voor Cendris zijn we op zoek naar kandidaten die van nature meeveren met de klant. Cendris geeft je de kans om jouw communicatieve talent te benutten en je persoonlijk te ontwikkelen. Je krijgt een betaalde training en wordt ook tijdens het werk gecoacht door ervaren teamleiders. Vanuit een servicegerichte instelling geef je klanten een zo goed mogelijk advies. Dat levert jou, de klant �n het bedrijf een goed gevoel op! Deze baan is perfect te combineren met een (druk) priv�leven, je hoeft maar 24 uur per week te werken verdeeld over meer dan drie dagen. Wat biedt Cendris behalve een betaalde fulltime training? De mogelijkheid om te werken tussen 08.30 uur en 20.00 uur en op zaterdag tussen 09.00 uur en 16.00 uur waarbij je zelf je eigen beschikbaarheid aan kunt geven. Wij geven de voorkeur aan kandidaten die eens in de twee weken op zaterdag beschikbaar zijn en daarnaast op dinsdag- en vrijdagavond beschikbaar zijn. Cendris biedt een salaris van 8,65 euro.

https://www.werk.nl/werk_nl/werknemer/v ... on%3De1s28

Dit staat op werk.nl En inderdaad 70% van de telefoontjes gaat over de klachten van de dienstverlening. Een klantgerichte instelling? Je kunt meestal weinig betekenen voor de klant. Een poststuk dat verloren is gegaan is helaas, dat kan ook niet uitgezocht worden overigens. Zo heeft Cendris een programma waarin je het poststuk scan (aangetekende stuk) kunt zien, maar dat programma krijg je niet onder ogen te zien omdat dit te complex wordt voor haar medewerkers....Immers het loon is laag.... Ik zag dat programma toen een medewerker van het onderzoek team dat liet zien. Wellicht ook wel weer logisch want als je met meer programma' s moet werken lopen de wachttijden ook weer op....Die klant was toen boos op mij omdat zij het poststuk steeds maar niet retour kreeg! Zij had een aangetekende stuk verzonden naar een niet goede adres. In de standaard instructie staat dat het poststuk dan retour afzender gaat. Op de scan kon ik zien dat zij het geen retour adres er opgezet had. Tja, dan komt het niet retour natuurlijk dan moet het naar de onderzoek gaan in Den-Haag.

In de uitzending van Kannie Waar Zijn van de Vara typeert de medewerker:

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1364386

Daarin ontvangt iemand een pakketje uit het buitenland. Daarin is een foute berekening gemaakt met de BTW. De medewerker heeft dan de instructie je moet eerst betalen en dan bezwaar aantekenen of een andere mogelijkheid is: Het pakketje te laten terugsturen. Hierin had ik ook heel veel vervelende gesprekken gehad. In dat programma wordt het exact uitgedrukt! Wel vind ik dat de post klantenservice bij PostNL wat klantvriendelijker is dan de pakket dienst. Zo kun je kleinigheidje versturen als oma een mooie kaart of kunstwerk niet gekregen heeft van haar kleinkind.
cron