Ziek melden wordt niet geaccepteerd

1
Hoi
Ik ben sinds een maandje of 3 postbezorger bij PostNL. Ik vind het werk fantastisch! De bewoners van mijn wijk bieden me altijd drinken aan of andere dingen om mijn werk gemakkelijker te maken. Het werk op zich is ook niet te zwaar. De collega's en werkgevers zijn ook altijd aardig tegen me geweest. Alles leek erop dat het gewoon een super baan was.
Tot op gister dan.

Gister voelde ik me totaal niet lekker (nu ook niet trouwens), ik stond over de wc geleund mijn ontbijt eruit te braken. Mijn hoofd bonkte als een gek en het enige wat ik nog wilde is slapen.
Ik belde mijn werkgever op om te zeggen dat ik ziek was en zei ook duidelijk wat mijn klachten zijn.
Zijn antwoord? "Sorry, ik kan je niet ziek melden nu, ik kan geen vervanging voor je vinden en het is toch een rustig dagje."
Ik als jonge, onwetende werknemer durfde mijn baas natuurlijk niet tegen te spreken. De dag was redelijk druk. Ik heb alles gegeven wat ik kon, maar was toch nog tot half 6 aan het lopen, wetend dat dit helemaal niet mag. :oops:

Nu heb ik op een site gevonden dat mijn werkgever het recht niet heeft om mijn ziekmelding te weigeren.
Als ik me dinsdag nog steeds zo voel wil ik me nog eens ziek melden, maar eerst zou ik wat reacties willen of dit geen consequenties kan hebben op evt ontslag, want ik heb het geld dringend nodig om mijn school te betalen.

Groetjes,

BenGekkeHenkieNiet ;p

Re: Ziek melden wordt niet geaccepteerd

2
BenGekkeHenkieNiet schreef:Hoi
Ik ben sinds een maandje of 3 postbezorger bij PostNL. Ik vind het werk fantastisch! De bewoners van mijn wijk bieden me altijd drinken aan of andere dingen om mijn werk gemakkelijker te maken. Het werk op zich is ook niet te zwaar. De collega's en werkgevers zijn ook altijd aardig tegen me geweest. Alles leek erop dat het gewoon een super baan was.
Tot op gister dan.

Gister voelde ik me totaal niet lekker (nu ook niet trouwens), ik stond over de wc geleund mijn ontbijt eruit te braken. Mijn hoofd bonkte als een gek en het enige wat ik nog wilde is slapen.
Ik belde mijn werkgever op om te zeggen dat ik ziek was en zei ook duidelijk wat mijn klachten zijn.
Zijn antwoord? "Sorry, ik kan je niet ziek melden nu, ik kan geen vervanging voor je vinden en het is toch een rustig dagje."
Ik als jonge, onwetende werknemer durfde mijn baas natuurlijk niet tegen te spreken. De dag was redelijk druk. Ik heb alles gegeven wat ik kon, maar was toch nog tot half 6 aan het lopen, wetend dat dit helemaal niet mag. :oops:

Nu heb ik op een site gevonden dat mijn werkgever het recht niet heeft om mijn ziekmelding te weigeren.
Als ik me dinsdag nog steeds zo voel wil ik me nog eens ziek melden, maar eerst zou ik wat reacties willen of dit geen consequenties kan hebben op evt ontslag, want ik heb het geld dringend nodig om mijn school te betalen.

Groetjes,

BenGekkeHenkieNiet ;p
Iemand ontslaan wegens ziekte is wettelijk verboden (zelfde geldt voor zwangerschap). De TC die je aan de lijn had heeft gewoon geprobeerd je te overbluffen. Als jij ziek bent heeft hij dat maar te accepteren, en als hij het niet gelooft stuurt íe maar een dokter langs.

Re: Ziek melden wordt niet geaccepteerd

4
Daar kunnen ze wel eens moeilijk over doen. Toen ik nog voor Postnl werkte had ik een collega met een dubbele longontsteking. Bij haar werd ziekmelden ook niet geaccepteerd. Ze werd opgehaald met het busje waar de post mee gebracht wordt en ze wilden haar naar het sorteercentrum brengen omdat ze dan maar binnenwerk moest gaan doen. Natuurlijk heeft ze geweigerd, maar ze bleven bij haar aan de deur komen met zijn tweeen, totdat ze weer beter was.

Laat je niet overbluffen en ook niet iedere TC is zo hoor. Die van ons was ook wel heel erg. Daar kun je een boek over schrijven.

Re: Ziek melden wordt niet geaccepteerd

5
Ik heb ook wel eens met een hersenschudding gelopen. Had met gladheid een ongeluk gehad tijdens het bezorgen. Was op vrijdag gebeurd en heb mij meteen ziek gemeld. Kon ook niet lopen. Zag allerlei kleurwn maar ik moest wel dinsdag weer gaan bezorgen terwijl ik van de dokter een week rust moest houden. Met mijn stomme kop heb ik mij laten overbluffen en om na te teappen probeerden ze mij nog een derde wijk in mijn maag te spitsen.

Re: Ziek melden wordt niet geaccepteerd

9
Newman schreef: Iemand ontslaan wegens ziekte is wettelijk verboden (zelfde geldt voor zwangerschap). De TC die je aan de lijn had heeft gewoon geprobeerd je te overbluffen. Als jij ziek bent heeft hij dat maar te accepteren, en als hij het niet gelooft stuurt íe maar een dokter langs.
Iemand ontslaan wegens ziekte mag niet, maar hoe zit het met het niet verlengen van een tijdelijk contract na ziekte?

Re: Ziek melden wordt niet geaccepteerd

10
ike schreef:
Newman schreef: Iemand ontslaan wegens ziekte is wettelijk verboden (zelfde geldt voor zwangerschap). De TC die je aan de lijn had heeft gewoon geprobeerd je te overbluffen. Als jij ziek bent heeft hij dat maar te accepteren, en als hij het niet gelooft stuurt íe maar een dokter langs.
Iemand ontslaan wegens ziekte mag niet, maar hoe zit het met het niet verlengen van een tijdelijk contract na ziekte?
Het niet verlengen van een contract is altijd toegestaan, en dat mag zonder opgaaf van reden. Het niet verlengen van een contract is ook wettelijk gezien niet hetzelfde als iemand ontslaan. Dus als je met een tijdelijk contract zit, een wrok koesterende TC hebt, en werkzaam bent in een gebied waar ze voldoende mensen kunnen krijgen, dan kan het lastig worden.
cron