Te kleine brievenbus melding niet altijd terecht

1
Het komt wel voor dat een pakketje te groot is. Hele tijd geleden waren dat vooral buspakjes van H&M die niet door de brievenbus pasten. De geadresserde kreeg dan vervolgens een kennisgeving van PostNL met daarop de melding "te kleine brievenbus". Maar die meldingen zijn dus niet altijd terecht. Eigenlijk moet er een nieuwe kennisgeving bij en moet de postbezorger de meetlat opzak hebben: Te groot pakketje!

Re: Te kleine brievenbus melding niet altijd terecht

2
verzendenenontvangen schreef:Het komt wel voor dat een pakketje te groot is. Hele tijd geleden waren dat vooral buspakjes van H&M die niet door de brievenbus pasten. De geadresserde kreeg dan vervolgens een kennisgeving van PostNL met daarop de melding "te kleine brievenbus". Maar die meldingen zijn dus niet altijd terecht. Eigenlijk moet er een nieuwe kennisgeving bij en moet de postbezorger de meetlat opzak hebben: Te groot pakketje!
Klopt helemaal. In dergelijke gevallen streep ik de tekst "te kleine bus" op de kennisgeving door en vervang dit door "te groot pakje". Een meetlat heb ik niet nodig, ik herken die belpakjes die ten onrechte als buspakje verzonden zijn met het blote oog!
cron