Re: Te kleine postbussen en muur sleuven.

2
Dubbel vouwen en erin proppen. Die mensen KIEZEN voor hun smalle gleufje en ik heb daar respect voor. Dus krijgen ze alle post gevouwen in de bus.
Laatst liep ik door de Ivy Mike straat en op nr 84 moest ik een (harde) valentijnskaart bezorgen (ik meen dat het ergens rond de 14e februari was). Nou hebben ze daar een bus van 10 cm breed. De kaart was 12 cm en kon niet gevouwen worden. Dus geekeken of er aan de zijgevel een buitenbus hangt. Nee dus. Dan maar proberen of ik hem onder de deur door kan schuiven. Ook niet. Dan naar de buren en vragen hoe hun relatie is met nr 84 en als dat goed is vragen of ze de kaart af willen geven. En in alle andere gevallen gaat ie in de stuurbak en in het depot komt er een sticker op RETOUR met de code 2500 NA 99054.
Ook als er een plaatstalen antitocht constructie achter de bus hangt mnoet je improviseren. Een stijf tijdschrift schuif je er gewoon in. Maar slappe stukken (zoals giro enveloppen) die moet je bijna naar binnen frommelen.
Maar de keus is:

frommelen (snel en dat wil de baas)
aanbellen en afgeven (erg tijdrovend en wie is er nog thuis overdag?)
retoursturen

Je duwt de post dus zo goed mogelijk naar binnen toe.

Re: Te kleine postbussen en muur sleuven.

5
Zulke bussen ben ik hier gelukkig nog niet tegen gekomen.
Wel die hele lastige met een veer aan de klep en aan de binnenkant ook nog 1.
probeer daar een slap pakketje in te krijgen, halverwege blijft het hangen en niet meer voor of achteruit te krijgen.
Aanbellen is sneller en kost je geen schaafwonden, nog gezelliger ook.

Re: Te kleine postbussen en muur sleuven.

10
hoe gaat het nu bij jullie met de bezorging na sluiting vbg?
wel off topic maar toch...ben benieuwd.[/quote]

Hoi,
nou deze eerste week staat in elk geval in het teken van "zootje", zowel bij het sorteren als bij de goede toegankelijkheid van Mijn Postnl. Het bezorgen uit 2 bundels vind ik vrij verwarrend, hoewel het waarschijnlijk wennen is, maar op een bepaald moment weet je niet meer wat nou welke bundel is. En het proefdraaien met de postbuidel (Moe Kangaroe) en met de vernieuwde tas heeft allebei z'n voors en tegens. Dat kun je niemand opdringen, dat moet je zelf geprobeerd hebben.
Verder zijn onze posttassen elke dag keurig op tijd, en allemaal tegelijk op het depot - t.o.v. vorige week nog een hele verbetering. Maar zo mooi als het in een filmpje gaat, daar ben ik (en met mij veel anderen) het niet mee eens, en ik denk dat iedereen voor zichzelf moet kijken hoe hij/zij die 24U n24U en hah het beste over de fiets verdeelt.
cron