waar is de brievenbus

1
soms heb je dat wel eens dat je zegt van ja en waar is die brievenbus nou!!!
zo kwam ik laatst na het weekend weer terug op mijn ronde post bezorgen en ik kom bij het huis aan waar de post geleverd moest worden en ik kijk en denk ow..een nieuwe voordeur maar geen brievenbus! ik kijk links en rechts nee niks...
ik doe een stap achteruit en kijk nog eens het hele huis langs.... en ja wel daar hangt de brievenbus aan de dakgoot op minimaal 2 meter hoogte op de grond staat een ladder zodat ik eerst via de ladder omhoog moet op de post in de brievenbus te gooien.
ik heb de post erin gedaan en een briefje aan de bewoonders of ze de brievenbus op een eenvoudige plek wilde hangen.
de volgende dag hing de brievenbus netje op ongeveer 1 meter hoogte naast de voordeur met duidelijk naam en nummer
en voor mij hing er een vogelhuisje met de mededeling voor de postbode hang deze maar hoog op wie weet is er gauw een nieuwe bewoner.
haha vondt hem wel comisch maar echt soms zitten de brievenbussen erg goed verstopt.
hebben jullie dat ook wel eens?

Re: waar is de brievenbus

2
Na verloop van tijd wordt je wel handiger in het vinden van de bus.
Eens heb ik me mottig gezocht naar een bus bij een groot vrijstaand huis.
Buitenbus niet aan de straatkant.
Dan is het eerste wat je doet is kijken of de klep in de voordeur zit.
Of een bus naast de voordeur.
Dan 2: zit hij in de garage deur.
Dan maar aanbellen: bewoners zijn niet thuis.
En ja hoor ineens zag ik hem, een groene bus overwoekerd door de klimop opgehangen aan het hek.

Ook heb je van die voordeuren die de klep laten opgaan in het design van de deur zodat hij nauwelijks opvalt.
Ook vallen openingen tussen bakstenen aan de zijkant van het huis vaak niet op als je komt aanlopen.

Re: waar is de brievenbus

3
@Doro

om die reden heb ik tegenwoordig een kleine snoeischaar bij me.
is ook handig voor overhangende dorentakken op openbaar gebied.
je kan je er anders lelijk aan verwonden.


als de gemeente het snoeiwerk niet bij kan houden,
nou dan doen de postbezorgers het wel :lol:

Re: waar is de brievenbus

4
Carla41 schreef:@Doro

om die reden heb ik tegenwoordig een kleine snoeischaar bij me.
is ook handig voor overhangende dorentakken op openbaar gebied.
je kan je er anders lelijk aan verwonden.


als de gemeente het snoeiwerk niet bij kan houden,
nou dan doen de postbezorgers het wel :lol:
Ja, maak ze nog luier dan ze al zijn, slimbo!
Krijg je ook voor betaald, zeker? ;)

Re: waar is de brievenbus

5
Carla41 schreef:om die reden heb ik tegenwoordig een kleine snoeischaar bij me.
Jij gaat daar nog flinke problemen mee krijgen meissie. Huiseigenaar heeft jaren ge-ent en geknipt, komt daar een miep in een blauwe jas en die knipt 20 jaar cultiveren naar de haaien. Goede reclame. Voor de concurrent.
Je gaat toch niet als een postvandaal door je wijken heen, alles wat je niet bevalt aan stukken knippend?

Re: waar is de brievenbus

7
jan272 schreef:
Carla41 schreef:om die reden heb ik tegenwoordig een kleine snoeischaar bij me.
Jij gaat daar nog flinke problemen mee krijgen meissie. Huiseigenaar heeft jaren ge-ent en geknipt, komt daar een miep in een blauwe jas en die knipt 20 jaar cultiveren naar de haaien. Goede reclame. Voor de concurrent.
Je gaat toch niet als een postvandaal door je wijken heen, alles wat je niet bevalt aan stukken knippend?
Ben ik ff blij, dat ik nooit een Sandd bezorgster tegenkom. AUWWW!
Knip je post ook maar door...hebben wij nog meer werk! :lol:

Re: waar is de brievenbus

8
@Carla41

En dan te bedenken dat het uurtarief van een tuinman m/v veel hoger is dan dat van postbezorger :shock: . Je hebt het verkeerde beroep gekozen!

Overigens, als je eens in de buurt bent, mijn tuin kan nog wel een snoeibeurtje gebruiken. :mrgreen:

Re: waar is de brievenbus

9
:lol: Dit verhaal komt me zo bekend voor! Toen ik voor het eerst in me postwijk liep was het ook zoeken naar de juiste brievenbus. Inmiddals vele jare later ken ik de route en de brievenbussen dromen. met invalwijken is dat een ander verhaal heb er 1 nu daarvan vallen de brievenbussen van ellende van een houtenpaal! :lol:

@Carla, ken je niet gewoon papier en pen meenemen en dan op het briefje schrijven *of u snoeid de takken eraf, of ik haal me snoeischaartje de volgende keer er doorheen! gegroet de postbode > welk bedrijf raadt u maar! :lol: *
Postbezorgster *religroup**sandd* :) is back since 8/7/13!

Re: waar is de brievenbus

10
@Jette

ben ik blij met je aardige reactie :lol:
beetje lachen kan in deze donkere tijden geen kwaad. :

jan... zo lang ik jou niet knip is er toch niets aan de hand ?


@Postduif
met alle plezier!

Ps.. ik verwacht dat velen het toch wel met een knipoog zullen lezen.
of lees ik morgen in de krant ... Postbode van Sandd, al knippend de wijk door :lol: :lol:
cron