Zijn de wijken echt zo groot?
Dan heb ik geluk met mijn 1e wijk .... Die heeft deze slag 194 adressen.
Die nwe 360 ! Het zijn zo'n 25 á 30 straten in die nwe wijk tegen 15 in m'n 1e wijk.
Kreeg net een SMS dat ze de wijk wel wil delen.
OF ik dan wel wil lopen ....
heb gezegd dat ik tegen dezelfde vergoeding als mijn 1e wijk wel een stuk (1/3) vd nwe erbij wil.
Als ik op GoogleMaps kijk zijn de 2 wijken dan ongeveer even groot.
Welk deel van Leiden heb je gewoont Doro?
Ken je toevallig de Stevenshof ?
We wachten maar weer af .... laters ....
Ben nog niet klaar met sorteren, bijna ...
Krijg net een mail van Sandd, of ik extra wijk wil lopen vlg week. In de Mors.
3 grote flats ..... Laat maar komen.
Re: Werken bij Netwerk VSP
102@annelies
Houdt nog even een slag onder de arm, annelies...
JIJ hebt het nu eens voor het zeggen!
Wacht de mail van de andere wijken af en... besluit pas dan !
Naast je vaste Sandd en vsp wijk...
nu ook een 2e vsp.... en inval voor sandd?
krijg je het alles nog wel gesorteerd dan?
Respect hoor
Houdt nog even een slag onder de arm, annelies...
JIJ hebt het nu eens voor het zeggen!
Wacht de mail van de andere wijken af en... besluit pas dan !

Naast je vaste Sandd en vsp wijk...
nu ook een 2e vsp.... en inval voor sandd?
krijg je het alles nog wel gesorteerd dan?
Respect hoor

103Hoi postbode21,
Dat sorteren doen we altijd met z'n 2-en. Soms 3-en.
De post is op maandag ergens rond 3 uur hier. Soms ook wel eerder. dan start ik vast alleen.
's Avonds geen sport of zo, dus dan redden we het wel.
VSP komt op woensdag. Heb 's avonds wel sport en bardienst, maar kan in ieder geval al
voorsorteren. Het deel wat samenvalt met Sandd al op straat, en het gedeelte wat daarbuitenvalt meestal klaar. En de rest op donderdag, dan is de post wel eens iets later. In een enkel geval kan er ook nog op vrijdagochtend worden afgemaakt.
Bovendien helpt zoon (13) ook met de straten op nummer leggen.
Maar deze nwe wijk wordt echt geen blijver. Het zijn een kleine 30 straten, dus het begint al met een voorsortering voor 3 kleinere wijken. Van mijn huidige 1e wijk zijn straten in 2-en gehakt. 1 deel in de oude wijk, en het andere deel in de nwe wijk. Die straten voeg ik nu dus weer samen.
Ik heb vanmiddag 2 van de 3 wijkjes weggebracht. Man heeft ook nog even geholpen.
Morgen dus de rest.
Nog geen mail gezien ..... Ook geen reactie op de bedragen .....
Morgen weer een dag. truste .....
Dat sorteren doen we altijd met z'n 2-en. Soms 3-en.
De post is op maandag ergens rond 3 uur hier. Soms ook wel eerder. dan start ik vast alleen.
's Avonds geen sport of zo, dus dan redden we het wel.
VSP komt op woensdag. Heb 's avonds wel sport en bardienst, maar kan in ieder geval al
voorsorteren. Het deel wat samenvalt met Sandd al op straat, en het gedeelte wat daarbuitenvalt meestal klaar. En de rest op donderdag, dan is de post wel eens iets later. In een enkel geval kan er ook nog op vrijdagochtend worden afgemaakt.
Bovendien helpt zoon (13) ook met de straten op nummer leggen.
Maar deze nwe wijk wordt echt geen blijver. Het zijn een kleine 30 straten, dus het begint al met een voorsortering voor 3 kleinere wijken. Van mijn huidige 1e wijk zijn straten in 2-en gehakt. 1 deel in de oude wijk, en het andere deel in de nwe wijk. Die straten voeg ik nu dus weer samen.
Ik heb vanmiddag 2 van de 3 wijkjes weggebracht. Man heeft ook nog even geholpen.
Morgen dus de rest.
Nog geen mail gezien ..... Ook geen reactie op de bedragen .....
Morgen weer een dag. truste .....
Groetjes, Annelies
104Hoi allemaal,
Ik heb een gecorrigeerde bezorgbon gekregen.
en nu met de bedragen zoals ik gewent bent: 5ct per poststuk en 2 ct per brievenbus.
Dat scheelt met toch zo'n € 4,36
Was wel erg veel tijd kwijt met bezorgen.
Gisteren zo'n 2 uren en vandaag nog eens zo'n 1 1/2, alleen voor die extra wijk.
Plus m'n gewone wijk, maar die loop ik in krap een uur.
En normaal loop ik dan ook nog een deel van mijn mans wijk, maar die heeft hij nu zelf gedaan.
Ben net thuis van een tafeltennes-wedstrijd (supporter) en nog helemaal wakker.
Maar zoon moet morgen ook weer spelen, gelukkig dicht bij huis (Oegstgeest)
Dus toch maar naar bed ..... Trusten !
Ik heb een gecorrigeerde bezorgbon gekregen.
en nu met de bedragen zoals ik gewent bent: 5ct per poststuk en 2 ct per brievenbus.
Dat scheelt met toch zo'n € 4,36
Was wel erg veel tijd kwijt met bezorgen.
Gisteren zo'n 2 uren en vandaag nog eens zo'n 1 1/2, alleen voor die extra wijk.
Plus m'n gewone wijk, maar die loop ik in krap een uur.
En normaal loop ik dan ook nog een deel van mijn mans wijk, maar die heeft hij nu zelf gedaan.
Ben net thuis van een tafeltennes-wedstrijd (supporter) en nog helemaal wakker.
Maar zoon moet morgen ook weer spelen, gelukkig dicht bij huis (Oegstgeest)
Dus toch maar naar bed ..... Trusten !
Groetjes, Annelies
105@Annelies
als ik je goed begrijp betaalt vsp veel beter dan sandd...
5 cent voor sorteren en 2 cent voor bezorgen...
jemig... als ik mijn laatste sandd bezorgbon omreken..
van mij mag het morgen ingaan
ps... alleen... bij vsp geen wijkvergoeding, herlaad en afmeld?

106Ik kreeg bij VSP 2 cent per brief sorteervergoeding, en 5,5 cent per adres bezorgvergoeding. Lijkt me logisch dat de sorteervergoeding lager is, want 1 brief sorteren gaat sneller dan 1 brief bezorgen. Er zat ook een herlaadvergoeding bij (indien van toepassing), een afmeldtoeslag, en een variabele vergoeding. Dat laatste vulde de verdiensten aan tot een minimum van EUR 5,70 voor de hele rustige dagen.postbode21 schreef:@Annelies
Maar je kunt niet bepaald zeggen dat VSP goed betaalt. Als je iedere slag 500-1000 poststukken zou hebben, dan zou je omgerekend best op een leuk uurloon uitkomen. Maar omdat het (bij mij althans) meestal veel minder was (50 a 150 stuks) waren de verdiensten toch vrij pover te noemen.
Dus wil je Sandd vergelijken met VSP, dan kun je niet alleen kijken naar stuks en adresvergoeding. Kijk naar hoeveel uur je totaal bezig bent, en wat je dan verdiend hebt. Dan kun je veel beter vergelijken.
107@Newman
Dat ben ik met je eens hoor.
het echt vergelijken kan niet want ... de wijken zijn bij sandd veel compacter.
het aantal poststukken is bij sandd veel groter...
maar wat me verbaasd is dat als ik Annelies goed lees.... de sorteervergoeding... 5 cent ( 4,97) per poststuk is.
en het bezorgen ... slechts 2 cent....
als dat echt zo is newman.... kan je mijn redenatie dan volgen dat ik dat bij sandd ook wel wil?
VSP: 1000 poststukken sorteren x 5 cent = 50 euro
500 adressen (stops) x 2 cent= 10 euro
Totaal : 60 euro
SANDD: 1000 poststukken sorteren x 2 cent = 20 euro
500 adressen(stops) x 4 cent = 20
Totaal : 40 euro
newman... die variabele vergoeding had ik vroeger ook bij vsp bij minder dan.... poststukken bestaat deze niet meer?
en mischien is de herlaadvergoeding ook wel minder dan de 2.50 bij 30 kg bij sandd...
maar dat overbrugt de afstand nog niet echt....
uitgaande van een zelfde hoeveelheid poststukken...
maar ook dan. als je bij vsp een veel groter werkgebied heb ben je langer tijd kwijt aan het bezorgen..
maar wat me verbaasd is dat als ik Annelies goed lees.... de sorteervergoeding... 5 cent ( 4,97) per poststuk is.
als dat echt zo is newman.... kan je mijn redenatie dan volgen dat ik dat bij sandd ook wel wil?
VSP: 1000 poststukken sorteren x 5 cent = 50 euro
500 adressen (stops) x 2 cent= 10 euro
Totaal : 60 euro
SANDD: 1000 poststukken sorteren x 2 cent = 20 euro
500 adressen(stops) x 4 cent = 20
Totaal : 40 euro
newman... die variabele vergoeding had ik vroeger ook bij vsp bij minder dan.... poststukken bestaat deze niet meer?
en mischien is de herlaadvergoeding ook wel minder dan de 2.50 bij 30 kg bij sandd...
maar dat overbrugt de afstand nog niet echt....
uitgaande van een zelfde hoeveelheid poststukken...
maar ook dan. als je bij vsp een veel groter werkgebied heb ben je langer tijd kwijt aan het bezorgen..
108Op zich wel, maar aangezien bij Sandd de wijken veel compacter zijn heb je daar die 1000 brieven wel sneller bezorgd, dus heb je uiteindelijk toch meer verdiend. Per uur althans.postbode21 schreef:@Newman
als dat echt zo is newman.... kan je mijn redenatie dan volgen dat ik dat bij sandd ook wel wil?.
Overigens vraag ik me af of Annelies zich niet ver abuis vergist. Bij mij was de sorteervergoeding 2 cent en de adresvergoeding 5, precies dus het omgekeerde van wat Annelies zegt. En dat zijn redelijk standaard bedragen bij VSP. Overigens is het bij VSP zo dat de adresvergoeding afhangt van het soort wijk, tussen de 4 en 6 cent.
Uitgaande van mijn gegevens en jouw rekenvoorbeeld kom je uit op EUR 45. En dan moet je bedenken dat 1000 stuks post bij VSP echt uitzonderlijk veel is, dat gebeurt hooguit 2 a 3x per jaar.
109@Newman
tja.. en daarom verkies ik een sandd wijk boven vsp ...
het levert me eind van de maand meer saldo op.
alleen als ik een wijk kan dubbelen met vsp of een andere aanbieder
zoals indertijd met dhl... dan is het interessant.
tja.. en daarom verkies ik een sandd wijk boven vsp ...
het levert me eind van de maand meer saldo op.

alleen als ik een wijk kan dubbelen met vsp of een andere aanbieder
zoals indertijd met dhl... dan is het interessant.
110Netwerk VSP is inderdaad een heel zielig bedrijf. Ik krijg vaak maar 50 poststukken ofzo. Nou, die neem ik dan gewoon mee voor de volgende keer!