Re: Werken bij Netwerk VSP

134
Jette schreef:Ik hoorde trouwens, dat PostNL postbezorgers gaat ontslaan, die geen vast arbeidscontract hebben!
De aantallen zijn me even ontschoten.
Dat lijkt me stug. Ze zoeken nog steeds volop mensen! Hier in de regio wel in elk geval. Elke week hebben we de PostNL flyer, en die TV-spotjes voor de werving van pbz's zijn ook vele malen per dag op de buis.

Bij ons worden nog steeds vaste contracten verstrekt aan postbezorgers. De enige functies waarvan aflopende contracten niet meer worden verlengd zijn zaterdagbesteller en postbode (deeltijd). Dit omdat die functies worden opgeheven als de VBG's sluiten en naar de CVL's worden overgeheveld.

135
@newman @Jette

Dat Vsp verdwijnt zal jullie niet deren toch.
maar de postbezorgers die kozen voor vsp... willen die wel naar Postnl?
1 x in de week werken ( en er twee dagen over mogen doen ) of
minimaal 3 x in de week bij Postnl.... dat willen de meeste Vsp bezorgers niet.
Anders hadden ze toch wel veel eerder bij Postnl gesolliciteerd?

De bedrijven die kozen voor Vsp deden dat toch uit oogpunt van... niet tijdkritische post en goedkoper dan Tnt
ik verwacht niet dat alle naar Postnl terugkeren voor een duurder tarief.
Ik verwacht dat er zeker klanten overstappen naar bijvoorbeeld Sandd.. (Ziggo, Eigenhuis...)

En... net als bij de radio/tv gidsen... eerst tijd eraf omdat ze verdwenen.... geen tijd erbij toen ze zoals de veronica
en TVblad terugkwamen..
zitten jullie nu te wachten op deze post? Post erbij maar geen tijd erbij?

136
Bij VSP zitten de kilo knallers omdat ze door hun gewicht te duur zijn voor Post.nl
Over de H & M catalogus klaagden de Post.nl bezorgers al.
Wij bij Sandd zijn niet anders gewend.
Denk aan die tandpasta dozen die gaan soms per 10, zit je fietstas al snel half vol.
Per pakketpost versturen is veel duurder.
Op 17 december stopt VSP en we krijgen een brief over de mogelijkheden om postbezorger te blijven.
Veel gepensioneerden zullen hier niets aan hebben denk ik.

137
Doro schreef:Bij VSP zitten de kilo knallers omdat ze door hun gewicht te duur zijn voor Post.nl
Over de H & M catalogus klaagden de Post.nl bezorgers al.
Wij bij Sandd zijn niet anders gewend.
Denk aan die tandpasta dozen die gaan soms per 10, zit je fietstas al snel half vol.
Per pakketpost versturen is veel duurder.
Op 17 december stopt VSP en we krijgen een brief over de mogelijkheden om postbezorger te blijven.
Veel gepensioneerden zullen hier niets aan hebben denk ik.
Heb jij bij hetzelfde VSP gewerkt als ik? Het was merendeels dunne zooi. De bladen die er bij zaten (Eigen Huis Magazine, Zie van Ziggo, Nuon kwartaalgids) waren niet overdreven zwaar, het enige wat zwaar was dat Vila d'Arte blad, maar daar waren weer niet zoveel mensen op geabonneerd. Op 3 van de 4 weken paste mijn complete VSP-wijk in 1 schoudertas.

Je suggereert dat de postbezorgers van PostNL niets gewend zijn qua gewicht. Mag ik je dan even attenderen op het feit dat de gemiddelde PostNL bezorger wekelijks een veelvoud aan kilo's meesleept van wat een Sandd-bezorger te verstouwen heeft? Voor morgen verwacht ik voor mezelf een slordige 240 kilo!

138
Newman schreef:
Jette schreef:Ik hoorde trouwens, dat PostNL postbezorgers gaat ontslaan, die geen vast arbeidscontract hebben!
De aantallen zijn me even ontschoten.
Dat lijkt me stug. Ze zoeken nog steeds volop mensen! Hier in de regio wel in elk geval. Elke week hebben we de PostNL flyer, en die TV-spotjes voor de werving van pbz's zijn ook vele malen per dag op de buis.

Bij ons worden nog steeds vaste contracten verstrekt aan postbezorgers. De enige functies waarvan aflopende contracten niet meer worden verlengd zijn zaterdagbesteller en postbode (deeltijd). Dit omdat die functies worden opgeheven als de VBG's sluiten en naar de CVL's worden overgeheveld.
De stukloonwerkers worden ontslagen!
Laatst gewijzigd door Jette op 14 nov 2011, 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.

140
Newman schreef: Je suggereert dat de postbezorgers van PostNL niets gewend zijn qua gewicht. Mag ik je dan even attenderen op het feit dat de gemiddelde PostNL bezorger wekelijks een veelvoud aan kilo's meesleept van wat een Sandd-bezorger te verstouwen heeft? Voor morgen verwacht ik voor mezelf een slordige 240 kilo!
:shock: 240 kilo!.. dat is toch niet alleen voor één wijk, hoop ik?