Re: Werken bij Netwerk VSP

173
Doro schreef:@jette,

Post.nl staat te koop.
Daar wist ik niets van. Hoe kom je aan die informatie?

Ik weet wel dat er in het verleden meerdere partijen interesse hebben getoond om TNT op te kopen, en dan met name de pakkettentak. Maar dat is nooit gematerialiseerd.

TNT (dus niet PostNL) heeft wel altijd aangegeven om serieuze biedingen met aandacht te bekijken, maar dat is iets anders dan dat het bedrijf te koop staat. Dat laatste suggereert nml dat je mensen actief uitnodigt om een bod uit te brengen.

174
@Annelies1958:nou inderdaad zeg. Kan me goed herinneren dat je pas die wijken aangeboden kreeg!! Pff wat een gezeur allemaal he! Eergister nog niks aan de hand en nu allemaal een paar wijken minder of helemaal niks meer!

Zaterdagbezorger nee dank je wel. Mijn overbuurvrouw loopt op zaterdag en krijgt geen vrij voor bijv. de intocht. Leuk, man en kinderen naar de intocht en zij moet haar rondes lopen. Ja het is maar 1 keer per jaar, maar mijn kinderen zijn ook maar 1 keer klein!! Mijn zaterdagen zijn heilig!!
Ik ga wel weer hardlopen, dan ben ik ook buiten!

Maarja mijn rayonleider zou vrijdag komen voor evaluatie, maar hij had prioriteiten op de zaak die nu echt voorgingen. Mij is nu compleet duidelijk wat.
Wonderlijk dat gisteren mijn netwerkvsp volledig vernieuwd is. Mogen we daar nog 5 weken van genieten. Wat hebben we er nog aan?? Folderbezorgers hebben dat gedeelte niet. Wilden ze het er toch nog even opgooien voor het helemaal weggegooid geld zou zijn??

Maarja hopen dat de laatste 5 weken droog blijven, sneeuwvrij en niet zo koud als vandaag :mrgreen: maar ik zal wel pech hebben!

175
Misschien hebben ze bij Sandd een wijkje voor je vrij @Berber. Dan loop je wel op dinsdag en vrijdag, maar misschien mag je er ook voor kiezen, i.o.m. Sandd voor alleen voorlopig de slag van vrijdag lopen. Dan kun je altijd als je kids groter zijn ervoor kiezen, de dinsdag erbij te doen. (of niet)

176
@Slagvaardige: Even mijn ervaring met Sandd vertellen (en dan ga ik wat doen, zit met mijn jongste op te warmen op de bank).
Toen ik aan het zoeken was naar een werkgever voor de post hebben wij 's avonds vsp en sandd gemaild. De volgende dag werd ik gebeld door Sandd.
Goedemorgen, wij hebben een wijk vrij bij u in de buurt heeft u interesse? Nou zeg ik dat ligt eraan welke wijk dus dat wil ik graag eerst weten. Dame aan de telefoon, uhhhh ja we hebben een wijk vrij, maar welke kunnen we niet vertellen.
Ik: u belt mij om te vertellen dat u een wijk heeft, maar u mag mij niet vertellen welke?
Dame: ja, dan moet u maar naar kantoor komen voor een afspraak.
Ik: nee u geeft aan een wijk vrij te hebben dan vertelt u ook maar welke wijk.
Dame: nou uhhh westland he zei u, dan zal het wel gaan om een buitenwijkje he!
Dame: u kunt vrijdag om 16 uur een afspraak krijgen, heeft u nog interesse.
ik: en waar is die afspraak dan?
Dame: bij ons op kantoor natuurlijk
ik: ok en met wie heb ik die afspraak dan?
Dame: dat zien we wel als u hier bent.
Ik: Mevrouw u maakt een afspraak voor mij, maar u weet niet met wie?
Dame: Nee inderdaad, we zien wel wie er dan een keertje tijd heeft.

Jullie snappen wel dat ik na dit gesprek niet echt een hoge pet op heb van Sandd. Zeker niet toen ik ook nog vragen ging stellen over hoe het salaris uitbetaald ging worden en zij mij niets wist te vertellen over bruto/netto etc etc en nog botter ging doen. Ja en ik het haar steeds lastiger ging maken, zo ben ik dan ook wel weer.

Enkele uren later belde VSP. Ze hadden een wijk voor me vrij of ik interesse had. Mijn vraag uiteraard of ze ook wisten welke wijk ze voor mij vrij hadden. Maar natuurlijk zegt die vrouw! Volgens onze gegevens begint de wijk aan de overkant van uw huisadres. Als u interesse hebt stuur ik u alle gegevens over de wijk en vsp naar uw emailadres en hoor ik graag zo snel mogelijk of u deze wijk wilt lopen. Ze kon al mijn vragen beantwoorden.
Binnen 1 tel had ik plattegrond en straatnamen in mijn mailbox en ben ik accoord gegaan via de telefoon. Ik werd meteen doorverbonden met de rayonleider en had de volgende dag een afspraak met hem bij mij thuis!! (Is weer eens wat anders dan de halve wereld afreizen om op het kantoor van Sandd te komen.) En een week later liep ik de post.

Nee Sandd heb ik dus niet zo'n hoge pet van op!! Maarja wie weet had ik de verkeerde aan de telefoon hoor. We laten het hier thuis allemaal even bezinken.

177
Berber schreef: Nee Sandd heb ik dus niet zo'n hoge pet van op!! Maarja wie weet had ik de verkeerde aan de telefoon hoor. We laten het hier thuis allemaal even bezinken.
Ik heb ook niet zo'n hoge pet op van Sandd. Mijn depot wordt geleid door een clubje van twintigers, die volgens mij totaal geen ervaring hebben met het bezorgen van post. Gelukkig heb ik er niet al teveel mee te maken.

178
Ik werd heel anders behandeld (op de juiste manier) maar misschien had je zo'n miep van een extern bureau aan de lijn? Aan de andere kant, als het om een buitenwijk gaat (bijvoorbeeld van boerderij naar boerderij) dan kan ik het mij wel indenken dat ze het niet meteen willen zeggen. Niet netjes, maar de kans is groter dat je 'ja' zegt, tegen zo'n rotwijk (sorry haha) als je tegenover hen zit. Zij denken dat misschien. Dan zegt ze toch wel 'ja'

179
Ik werk nu haast 2 jaar voor Sandd. Altijd alles goed geregeld. Moest wel naar depot Gouda (25 km) voor gesprek,
maar wist wel al voor welke wijk ik ging lopen. Leuke, goeie, strenge teamleider waar ik eens in de paar weken
een leuk en goed telefonisch contact mee heb. En zowie zo een goed mailcontact.

180
@beauty
Strenge?... ;)

Berber
Ja, als sinterklaas er is dan gaan je kinderen voor!
maar... de intocht is nu geweest.. heb je weer een jaar de tijd.

je trof een slechte hoor.. ik werk al jaren met plezier...
er is geen arbeidsverhouding ... zij hebben werk... ik neem het aan..
maar doe het geheel op eigen wijze..

vandaar mijn vraagteken bij beauty....
strenge teamleider .?
jij bent niet bij sandd in dienst... het is hoogstens voor jou een contactpersoon.
lees je ovo verklaring er maar eens op na...
tussen jou en sandd bestaat geen enkele gezagsverhouding..
het enige wat van jou gevraagd wordt = bezorg de post tussen 8 - 18 uur op di/vr

@Doro
dat de chinezen postnl niet gaan overnemen ...
Newman is er weer ingetuind :lol:
nou heb je newman er weer tussen genomen ;)