Re: Werken bij Netwerk VSP

61
@slagvaardige: mijn voordeel blijft natuurlijk dat ik de wijken al op mijn duimpje ken :)
Tijdens het sorteren stop ik al sommige huisnummers tussen andere straten omdat ze eigenlijk niet in de desbetreffende straat liggen. Zo zit 1 school qua adres wel in 1 straat, maar de brievenbus zit tegenover een flat in een andere straat van mij. Tja die sorteer ik dus met de andere straat mee anders moet ik later weer een stuk extra fietsen.

Ook 4 huizen die zitten aan de achterkant van een straat :? Geen idee waarom.

Maarja ik had die mannenmode niet. Wel heeel erg veel in plastic overigens wat lekker plakte. Veel Didi, bloedbank en iets van een bouwvakkersblad ofzo.

En nu boodschappen doen, moet nog cupcakes bakken voor de kleuters morgen, huis opruimen en een slaapkamer verbouwen :lol:

62
VSP blinkt uit in super lichte poststukken en hele zware. De lichte gaan makkelijk mee met de Sandd post.
Van die bouwvakker bladen had ik er 2 met dubbele adresstickers voor verschillende adressen.
Wel slordig van de drukker.
Een keer had ik 2 poststukken waarvan de inhoud gestolen was.

63
@Doro

de tandartsbrievenbussen waren bij mij niet standaard maar van die rechtopstaande met een klep..
en van binnen nog versmald...
tandartsen zaten op de 1e en 2e verd... niet erg maar ze zijn vsp gegund! :lol: )
wat is het verschil dan doro als je sandd en vsp bezorgt... heb je ze toch sowieso?

@berber...
je gaat als een speer, mijn complimenten :lol:

64
@postbode21,

De tandarts valt buiten de Sandd wijk en ik heb 2 dagen de tijd om ze te bezorgen.
En gelukkig zit hij in een gewoon woonhuis vlakbij het winkelcentrum.
De grote van een brievenbus zegt niets over of het makkelijk gaat. Een school heeft een flinke maar nog kunnen die dikke gidsen de draai naar beneden niet maken. Die geef ik dan maar weer af.

66
Ok ben ik vandaag heerlijk buiten met de kinderen en zie ik tot mijn verbazing dat in mijn eigen straat de vsp-post al wordt rondgebracht!! Ja de koerier was erg vroeg vandaag dat klopt. Ik had vanochtend de post ook al gesorteerd en dacht zou super zijn als ik nu al een stuk kon gaan lopen zeg, maar dat mag niet.

Vind het aan de ene kant niet kunnen dat een andere vsp-er de regels overtreedt. Ze zijn er niets voor niets (de regels). Aan de andere kant weet verder niemand van de postontvangers dat ze eigenlijk morgen de post pas mogen ontvangen. Zouden jullie hier iets mee doen??

67
Berber schreef:Ok ben ik vandaag heerlijk buiten met de kinderen en zie ik tot mijn verbazing dat in mijn eigen straat de vsp-post al wordt rondgebracht!! Ja de koerier was erg vroeg vandaag dat klopt. Ik had vanochtend de post ook al gesorteerd en dacht zou super zijn als ik nu al een stuk kon gaan lopen zeg, maar dat mag niet.

Vind het aan de ene kant niet kunnen dat een andere vsp-er de regels overtreedt. Ze zijn er niets voor niets (de regels). Aan de andere kant weet verder niemand van de postontvangers dat ze eigenlijk morgen de post pas mogen ontvangen. Zouden jullie hier iets mee doen??
Ik zou er niets mee doen. De post van VSP is niet bepaald tijdkritische post, een dagje vroeger of later maakt geen donder uit. Ik heb gehad dat VSP een hele krat met Eigen Huis Magazine voor mijn deur had gezet, die voor een andere wijk was. Ik gebeld, de coördinator zou het komen halen. Hele dag gewacht, geen coördinator gezien. Ik een mailtje gestuurd, ze zeiden "zet het volgende week maar buiten, neemt de koerier het mee." Kratje heeft dagenlang buiten in de regen gestaan, geen koerier geweest. Heb de boel uiteindelijk maar in de oranje TNT-bus gefrommeld. Dus ze kunnen met wat met hun regels.

68
@newman: is ook wel weer waar, maar ik ben altijd wel netjes en baal dan weer als ik zoiets zie.

Zo ik heb vandaag gelopen. Ben nog bezig. Vond de voorraadkast opruimen belangrijker vandaag.
Vanochtend zoon naar school gebracht en dan rijd ik dus door mijn postwijk, dus toen ik naar huis ging 3 straten meegepikt. Toen ik hem weer op ging halen tussen de middag 3 andere straten gelopen voor ik naar school ging.

Nu hij op school zit even in een kleine 3 kwartier het winkelgedeelte gelopen.

En als ik hem dan zo weer ga halen loop ik de laatste lange straat (even) en als we teruglopen deze zelfde straat, maar dan de oneven kant. Hahaha zo merk ik van die hele wijk amper iets. Moet toch naar school toe.

69
Slim opgelost @Berber!!!

p.s. Ik vind het ook niet zo netjes van een bezorger die buiten zijn loopdagen de post bezorgd. Er staat toch duidelijk op de bezorgbon (tenminste die van mij) dat we alleen op donderdag en vrijdag mogen bezorgen tot 21:00 uur.

Ik kreeg gisteren ook alweer net als twee weken geleden post van de VSP bezorger in mijn straat. (een dag te vroeg dus)En dat terwijl ik zelf nog niet eens de post had ontvangen van de chauffeur die ik zelf in een andere wijk moet bezorgen. Beetje raar, want ik ging ervanuit dat we dezelfde chauffeur hebben omdat we in dezelfde wijk wonen.

Ik zal hem niet verraden, maar netjes is het niet. Maarja.. de ontvanger heeft er geen last van. Dat is belangrijk. En zelf hou ik me maar aan de bezorgdagen.

70
Te vroeg bezorgen vind ik niet netjes. Is toch ook niet nodig. Bij VSP heb je 2 bezorgdagen. Dus dan moet je het toch wel voor elkaar krijgen om alles op tijd te bezorgen? Bij Sandd heb je maar 1 dag en ook dan haal ik het altijd ruim op tijd. Is het heel veel dan helpt mijn man. Ik hoop nog altijd zo op een of meer vaste VSP wijken in mijn dorpje. Tot nog toe is dat helaas nog niet gelukt.