wie helpt mij wegwijs worden in het belastingverhaal?

1
Hallo Allemaal,

Vanaf morgen ga ik mijn eerste wijk lopen voor VSP. Bewust gekozen hiervoor.
TNT/postnl gaf mij te weinig vrijheid onder schooltijd, Sandd was ik na 1 telefoongesprek al klaar mee en VSP gaf me veel vrijheid, een superwijk en gelijk een goed gevoel qua gesprek en info.

Anyway ik heb verder geen andere baan, mijn man werkt wel. kan iemand mij vertellen wat wij nu belastingtechnisch moeten regelen?? Hoe gaat het met afdragen? Wat moet ik afdragen? Etc etc? Een eerste hulp/opzetje zou super zijn!!

Re: wie helpt mij wegwijs worden in het belastingverhaal?

3
@Doro
berber heeft het over ...het is het enige baantje en mijn man...
dus ik denk dat de kinderbijslag van haar ouders er niet meer toe doet :lol:


@berber
wat jij moet doen ... gewoon 1 keer per jaar een aangiftebiljet invullen.

vsp geeft aan de belasting door wat je per jaar van hen hebt ontvangen.
iedereen betaalt vanaf 0.01 cent verdienste belasting.. ong. 35 %
dus ga er vanuit dat je van elke euro ong. 65 eurocent overhoud.

reserveer dit bedrag ( elke twee weken als je wordt uitbetaald bij vsp)
dan kom je na een jaar niet voor verrassingen te staan!

als je dan nog kortingen mag toepassen kan het bedrag aan belasting lager worden/weg vallen .

Succes met lopen Berber! ;)

Re: wie helpt mij wegwijs worden in het belastingverhaal?

4
@postbode21,Berber,

Ik geloof dat ik het verhaal van Berber verwisseld heb met een andere. :oops:
Als je werkt heb je recht op de algemene heffingskorting.
Die wordt ook uitgekeerd als je niet werkt als vrouw. Ze noemen het ook wel de aanrechtsubsidie.
Als je die al ontvangt per maand dan moet je over alles wat je nu verdient belasting betalen.
In mijn geval houdt dat in dat ik een spaarpotje maak om volgend jaar de aanslag te kunnen betalen.
Soms is dat wel 1200 Euro.
Leuker wordt het niet maar wel makkelijker voor je.

Een van de VSP wijken doe ik op donderdag en de andere valt voor 3/4 samen met Sandd.
Die ene doe ik voor de afwisseling en 1/4 valt daar ook met Sandd samen
Alleen is de post van VSP wat saaier dan die van Sandd.
Gemiddeld heb ik 200 stuks per keer en als dat van dat lichte dunne spul is hoef ik maar 1 keer door de straat.
Vooral in de zomer met die 'gigantische grote volumes' is dat handig.
De wijken zijn groot en de zeer lage vergoedingen in de zomer kunnen denk ik een van de redenen zijn dat er een groot verloop van bezorgers is.
Ben zelf grote wijken gewend en deze zijn vlakbij.
Eigenlijk ben ik er op vooruit gegaan na DHL.
Mag het eigenlijk niet zeggen maar ik was wel jaloers op jullie post in het verleden.

Re: wie helpt mij wegwijs worden in het belastingverhaal?

5
@Doro, postbode21,

Thanks voor jullie antwoorden. Doro kon wel lachen om de verwarring hoor!! Als mijn ouders nog kbs ontvangen is er iets goed mis gegaan :lol: ik ontvang het wel voor mijn 2 eigen prachtige mannen, maar dat heeft volgens mij geen invloed op mijn salaris.

Lees vanavond alles even op mijn gemak door als alles hier slaapt. Moet nog een hoop leren als nieuw zelfstandige :P

Sandd is voorlopig nog geen optie. Ze behandelden me aan de telefoon al niet netjes en had het idee dat ze mij één of ander buitenwijkje aan wilden smeren. Heb ook het idee dat VSP nog niet één van de groteren is op de postmarkt en het dus veel geadresseerde reclame zal zijn, maar ja ach het is weer iets van inkomsten.

Re: wie helpt mij wegwijs worden in het belastingverhaal?

6
@Doro

:lol:
de aanrechtsubsidie wordt toch op den duur afgeschaft?
om een ieder te dwingen zo veel mogelijk uren te gaan werken..
= nu nog 1987 euro voor 2011

@Berber

vsp zal ook nooit een grote worden...
de kans bestaat eerder dat ( vsp = opgezet om de groei van sandd tegen te gaan ,wat niet gelukt is)
vsp in de toekomst weer opgaat in post nl.
het is niet voor niets een dochteronderneming van tnt.

maar zolang het duurt... geniet van je begin als postloper bij vsp..
zo kan je er langzaam in komen en goed combineren met je kleine kinderen..

ik hoop berber dat je donderdag en vrijdag start met mooi weer.. want dan hebben wij het ook ;)

Re: wie helpt mij wegwijs worden in het belastingverhaal?

9
Ik hoop maar dat VSP voorlopig nog door blijft gaan. Sandd zit je toch weer een hele week aan vast. 2 keer per week sorteren en 2 keer per week bezorgen. Dit is allemaal voor ons net genoeg.

Maarja we gaan het allemaal nog eens rustig uitzoeken met de vergoedingen. "Aanrechtsubsidie" vind ik ook nog een hele heisa. Je moet inderdaad voor een bepaald jaar geboren zijn (ben ik niet) anders wordt het afgebouwd, maar als je jongste jonger is dan 5 (dat dan weer wel) gelden er weer andere regels. "leuker kunnen ze het niet maken, wel makkelijker"

Nou ja ik ben benieuwd eind van dit jaar met de aangifte. Heb dit jaar geloof ik 3 baantjes gehad, uitkering en huisvrouw (dus geen inkomsten). Wordt een leuke aangifte.
cron