Re: KNJ!

25
Alle soorten post wat er ook maar word aangeboden mag je gewoon de hele week bezorgen.
Er word geen onderscheid gemaakt of je nu Ma-Wo-Vr of Di-Do-Za kerstkaarten loopt.
Begrijp niet waar Geertjan die wijsheid vandaan haalt.
Er is gewoon al die dagen meer post, that's it.

Niet die 160milj. extra, dat dan weer niet :D

Re: KNJ!

26
Ik denk dat Geertjan dit van mijnpostnl.nl heeft of uit het foldertje van "Er is post". Op de site stond dat de kerstkaarten zoveel mogelijk op de maandag, woensdag en vrijdag bezorgd worden om de piekdagen niet nog zwaarder te maken.
En in de folder stond "u zult merken dat u op maandag, woensdag en vrijdag meer kerstkaarten zult ontvangen dan op de andere dagen. Dit heeft te maken met de manier waarop wij deze periode de post verwerken".
En ja het is al jaren zo dat er rond deze tijd meer post is, maar ook dat er minder kerstpost is.

Re: KNJ!

27
Op die fiets, ach ligt er aan hoe ze er mee omgaan.

Zoals het daar staat word "kerstpost" naar achteren geschoven (daldagen)
Dat er ook post naar voren word gehaald op hetzelfde moment om de piekdagen te ontzien zetten ze er gemakshalve maar even niet bij :D
Kortom, alles wat binnen staat gaat zoveel mogelijk gelijk de deur uit. (althans hier)

Re: KNJ!

28
Van ochtend hoorde ik bij het nieuws dat het bij ons topdrukte was. Ik had voor mijn tweede wijk 3 tassen, anders op woensdag slechts twee. En voor mijn tweede wijk 1 tas die helemaal gevuld zat, met zelfs een bundel aan de zij kant. Het leek wel een piekdag. Had Tobo dus gelijk toen hij schreef:
Tobo2011 schreef:Beste collega's,

.... Dus extra drukke dagen en des maandags 17,24 en woensdag 19 december a.s. als piekdagen. ...
.
AD
Hoe komt hij aan deze wijsheid?

Lag dus vooral aan het naar voren schuiven van Post. Wat ook zo was iets meer kerstkaarten dan Gisteren.

Bij ons wordt er veel naar voren geschoven. Zo liep ik vandaag o.a. met ´Vrij Nederland´, ´Donalduck´ en ´Visie´Normaal gesproken worden deze alle drie op donderdag bezorgd.
Wat dan weer wel opvalt, Voetbal international zat er vandaag wel bij.

Zo is kerstpost toch een vreemd verschijnsel. Die 160 miljoen waar ze het iedere keer over hebben zijn volgens een schatting gebasseerd op vorig jaar.

@ Willemien, nee ik heb niets in 'er is post' gelezen. Dit stond bij de informatie voor klanten, hoe lang een kerst kaart er over mag doen.
@Tomm2013 of er nog andere post is morgen, er is veel doorgeschoven, dat zal vast wel, volgende week vallen er ook twee bezorgdagen weg, allicht dat er daarom post naar voren wordt geschoven. Morgen gewoon post, van vrijdag?
Laatst gewijzigd door Geertjan op 19 dec 2012, 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: KNJ!

30
willemien schreef:Had vandaag voor de 1e wijk 3 tassen tegen normaal 1 op woensdag en voor de 2e wijk ook 3 tassen tegen normaal 1 op woensdag. Toch viel het best wel mee vond ik zelf.
Bij jou dus ook, piekdag. Het was zeker te doen.
cron