Re: Wat ik vandaag toch meemaakte...?!

93
Was vorige week mijn post aan het bezorgen toen ik dacht dat er een steekje bij mij los zat. Zag elke keer als ik een stap deed "iets"wegspringen. Bleek ik niet gek te zijn, maar het bleken honderden kikkertjes te zijn van 1 cm. groot. Echt geweldig leuk om te zien en dat maakt 3 uur in de regen lopen toch weer een stuk leuker. Moest daarna wel erg voorzichtig lopen trouwens. :lol:

Re: Wat ik vandaag toch meemaakte...?!

94
Ik krijg gewoon per stuk betaald. Allebei de wijken hetzelfde bedrag per poststuk. Het maakt dus niet uit of ik flats doe of gewone straten. En ik krijg voor de ene wijk (de grote wijk) een extra wijkvergoeding per slag van Euro 1,80 en voor de kleine wijk met de flats 1 Euro. Ik denk dat dat komt, omdat die grote wijk echt veel groter is. Ik verdien gemiddeld voor 2 wijken per slag rond de 50 Euro.Dan heb ik dus 2 wijken gelopen. De ene keer verdien ik iets meer, de andere keer ietsje minder. Dus zeg maar 100 Euro per week. Maar ik heb dan ook een hele grote 2e wijk. De andere wijk is klein (wel veel post) maar door de flats loop ik hem snel. Het zijn wel 12 straten. Ik heb overigens niet de sorteertijd meegerekend. Daar ben ik toch wel 3 1/2 a 4 uurtjes zoet mee per slag. Ik werk voor Sandd/Postservice. Volgende week loop ik nog een klein wijkje als inval (9 kleine straatjes) Dat is dan voor 2 slagen.

Zo, en nu ga ik weer verder met bezorgen. Ik heb de koffie weer op! (Y)

Re: Wat ik vandaag toch meemaakte...?!

95
@ellen

dat zal een leuk gezicht geweest zijn ellen al die kikkertjes.
slakken en wormen zie je op dit m oment ook overal ... krak... soms onder de schoen... :?

@slagvaardige..
koffie op slagvaardige, kan je het drooghouden vandaag?
spannende luchten, soms windstil dan weer waaien.... ik mag dat wel dit weertype.. ;)

(niet voor dit topic... sandd meet met een lineaal, ja heus.. de lengte van je wijk..
vandaar de extreem hoge wijkvergoedingen... heb je weinig post , krijg je nog iets :roll:
dat je nog heen en weer loopt in je straten, daar wordt geen rekening mee gehouden..)

Re: Wat ik vandaag toch meemaakte...?!

96
Ik ben om half 9 begonnen terwijl het regende. Maar ja, ik dacht, ik ga toch maar. Wie weet gaat het straks nog veeeeel harder regenen. Heb de regenjas van dochterlief maar even geleend. Die vertikt hem om hem aan te trekken naar school. :lol:
Toen ik met de eerste wijk klaar was rond half 11, stopte het met regenen en begon de zon te schijnen. Heel fijn! :roll:
Nu schijnt de zon weer, dus ik kan de laatste bak wegbrengen. Volgens de buienradar is het net veilig :mrgreen:

Ik zie die lui van Sandd al bukkend door de straten lopen met zo'n lineaaltje! :lol:

Re: Wat ik vandaag toch meemaakte...?!

100
@ Ellen, wat een leuk gezicht, al die kikkertjes. Dat heb ik nou niet zo midden in de stad. Ik zag vandaag, weer een een hoop schoolkinderen, die er op uit waren om te weten te komen, wat de mensen geloofden. De multi-culti winkelstraat leent zich daar uitstekend voor.

@ Jette, Gefeiliciteerd. Fijn dat dat kan!
cron