Re: Mijn sollicitatie als postbezorger

11
@Marius

je kan toch ook maandag, woensdag t/m zaterdag werken?


stage van 3 maanden om post te lopen?
wordt je dan niet uitbetaald marius, ik hoop van wel...
anders is postnl weer heel slim bezig....

normaal ga je ergens werken als postbezorger en loopt er de eerste ke(er) ren iemand met je mee...
nu moet je 3 maanden op stage..

mischien is het dan ook wel binnenwerk marius, wel lekker met de winter in het vooruitzicht..
je hoeft niets meer te sorteren... je bent snachts weer vrij Marius :lol:

Re: Mijn sollicitatie als postbezorger

12
Marius, laat het weten als je toch bij PostNL aangenomen wordt. Dat zou ik gaaf voor je vinden. Stage lopen? Wat een kul. Hoelang bezorg jij al post? Meer dan een jaar. Nou, dan kun je heus wel post bezorgen. Je moet wel goede ogen hebben om de adressen te lezen van particulieren. Die schrijven natuurlijk niet altijd even duidelijk. Kijk, zij zullen wel een andere loopvolgorde in jouw plaats hebben dan jij nu bij Sandd. Die loopvolgorde is uit jouw eigen ervaring ontstaan. Ik zal voor je duimen. Ben echt benieuwd of ze iemand aan zullen nemen waarvan ze weten of kunnen vermoeden dat hij ook voor de concurrent werkt.

Re: Mijn sollicitatie als postbezorger

13
postbode21 schreef:@Marius

je kan toch ook maandag, woensdag t/m zaterdag werken?
Ik weet het niet, postbode. Maar ik zal er aan denken, mocht ik kunnen kiezen ;-)
Maar ik ga het niet als eis stellen. Ik loop heus niet weg voor bepaalde werkzaamheden. Zou een slechte instelling zijn, niet? ;-)
stage van 3 maanden om post te lopen?
vind het ook vrij belachelijk? Als ik rechtstreeks bij de PostNL solliciteer, loopt er 1 of 2 dagen iemand met je mee. En als die ziet dat je het verschil tussen even en oneven weet, dan is het verder wel goed...
wordt je dan niet uitbetaald marius, ik hoop van wel...
anders is postnl weer heel slim bezig....
inderdaad!!!! Dat zal dan ook de reden zijn, want het kost PostNl namelijk niets! De sociale dienst betaald 3 maanden door, tijdens de stage, de Roteb krijgt een flinke bemiddelingsbonus (iets van 5000 euro, en als ik een contract krijg, ook nog eens 5000 euro), en PostNL heeft er een gratis kracht bij voor 3 maanden!

Re: Mijn sollicitatie als postbezorger

14
willywal schreef:Ik denk dat Marius precies weet waar hij mee bezig is, overbodige reacties hoeft hij niet (wellicht ook deze niet)
ELK reactie is welkom. Ook deze ;-)

Vroeg me alleen af waar het vandaan komt, dat PostNl te zwaar voor me zou zijn?
Zal ongetwijfeld niet veel zwaarder zijn als Sandd of VSP, lijkt mij.

Re: Mijn sollicitatie als postbezorger

16
Marius schreef:
vind het ook vrij belachelijk? Als ik rechtstreeks bij de PostNL solliciteer, loopt er 1 of 2 dagen iemand met je mee. En als die ziet dat je het verschil tussen even en oneven weet, dan is het verder wel goed...
Heb je na deze stage ook nog een proeftijd, dit klinkt vooral een verkapte proeftijd.

Re: Mijn sollicitatie als postbezorger

17
jane schreef:in het gesprek word er naar gevtraagt of je voor de cocurrent werkt en als ze er later achterkomen dan word je ter plaatse gevraagt om te kiezen was bij mijn dochter oo die heeft toen gekozen voor sannd
Ik heb wel aangegeven dat ik Sandd eventueel op naam van mijn vrouw kan zetten.
Daar zou toch geen bezwaar tegen zijn?

Snap het probleem sowieso trouwens niet. Waar zijn ze bang voor? Spionage?

Re: Mijn sollicitatie als postbezorger

18
Marius schreef:
Snap het probleem sowieso trouwens niet. Waar zijn ze bang voor? Spionage?
Dit is nog een erfenis uit het verleden van PTT/TNT toen mocht dat al niet. Stage lopen is natuurlijk ook de grootste onzin, je hebt aantoonbare ervaring.

Ze zijn gewoon bang voor Sandd, tenslotte is Sandd nog het enigste bedrijf in Nederland die bijna 100 % post bezorgd, Post.nl bezorgd bijna meer huis aan huis reclame dan post !

Re: Mijn sollicitatie als postbezorger

19
Hallo Marius,

Ik vind het even belangrijk om te reageren als postbezorger bij PostNL. Als je word aangenomen loopt er ongeveer 2 dagen iemand mee, dat is eigenlijk een standaard procedure. Iedereen krijgt dan een proeftijd/stage van 3 maanden. Daarin word ook gekeken hoe je je werk doet en hoe het jou bevalt. Als het jou en PostNL het bevalt, dan krijg je een jaarcontract. Ook kan er dan een starterspakket aan bedrijfskleding besteld worden. De eerste 3 maanden krijg je wel kleding te leen, zodat je herkenbaar bent op straat. Ik schrijf dit uit ervaring in Raalte en normaal zou dit in het hele land gelden, maar ik kan natuurlijk niet per plaats beoordelen hoe ze het doen.

Hopelijk heb je nu de nodige informatie die je zoekt.
cron