Re: Wat ik vandaag toch meemaakte...?!

153
Toen ik een pen nodig had om een kennisgeving - aan te geven dat ik aan de deur was geweest met een pakje- ontdekte ik dat ik geen bij me had. Ik liep ee winkel binnen en vroeg een pen te leen. In een andere winkel, vroeger er een , te leen en ik mocht hem zelfs houden.

Een kinderhand is snel gevuld, op een adres waar ik bezorgde, was een kind al blij dat ik aan de deu deur was,en dat terwijl er helemaal niets voor hem bij zat.

155
Tot vandaag dacht ik dat Postbezorgers post bezorgen. Tot vandaag, ik kwam vanochtend op het depot om mijn post te halen. Ik sta even te luisteren naar collega´s die in gesprek zijn met de vestigingsmanager. Komt er opeens een collega, die soms mijn wijken doet, ik loop dan andere wijken. Vandaag staat zij niet ingepland. Van de postbode pllus moest zij toen mijn doen en ik mocht met tape op de grond aan gegeven waar de binnentassen neer gezet moeten worden. Even wat anders dan bezorgen.
Voor morgen heb ik weer drie wijken. Ik merk dat ik het bezorgen vandaag wel heb gemist.

157
Krijg je wel gewoon je wijktijden uitbetaald van vandaag? Wel even in de gaten houden.

Ja, wij hebben dat ook wel eens meegemaakt. Er kwam iemand opdagen die niet ingepland stond en toen heeft zij een wijkje van mij overgenomen. (ik had er toch twee) Later heb ik een keertje voor haar gelopen. Zo hebben we dat opgelost. Werden we ook gewoon doorbetaald.

158
binnen de lijntjes hoor Geertjan... en wat als dat niet gebeurt... krijg je dan straf :lol:

Aan de muur hangen de nummers met de wijken. De lijnen zijn evenwijdig aan dei nummers. Dat maakt het duideijker.
Straf, wat we in Zembla zagen was doorgeschoten management.
slagvaardige schreef:Krijg je wel gewoon je wijktijden uitbetaald van vandaag? Wel even in de gaten houden.

Ja, wij hebben dat ook wel eens meegemaakt. Er kwam iemand opdagen die niet ingepland stond en toen heeft zij een wijkje van mij overgenomen. (ik had er toch twee) Later heb ik een keertje voor haar gelopen. Zo hebben we dat opgelost. Werden we ook gewoon doorbetaald.
Ik krijg mijn uren uitbetaald, volgens mijn postbode plus.

160
Waarom komt iemand bij PostNL in hemelsnaam opdagen als hij/zij niet ingepland staat? Weet je dan niet van tevoren op welke dag je ingepland staat? Bij andere werkgevers is daarvoor het bekende rooster. Mijn dochter werkt bij AH en daar kan ze op het rooster zien voor welke dagen en uren ze ingepland staat. Wel zo duidelijk. Ik dacht dat ze bij jullie ook vaste dagen in de week post bezorgen. Bij Sandd staan we altijd ingepland tenzij we zelf aangeven (graag tijdig) dat we ziek zijn, om bijzondere reden verhinderd zijn, een vrije dag willen of op vakantie willen. Stel je voor dat je denkt dat je vandaag dag post kunt bezorgen, je rijdt het hele eind naar de garagebox of het depot en daar aangekomen hoor je doodleuk dat je vandaag geen post hoeft te bezorgen. Dan zou ik toch wel stevig van balen. :evil: Goed, als je dan iets anders mag doen en hetzelfde salaris voor die dag krijgt. Maar dan nog zou ik dat heel graag van te voren weten.