Ik liep vanmiddag met de post, toen ik "de Hond" al met zijn baas zag aankomen. Ik ben deze persoon al een paar keer tegen gekomen. Ik heb zelf een hond en ben er mee opgegroeid, dus ik ben niet zo snel bang. De eerste keer stapte ik net van mijn fiets en de hond kwam grommend op mij af en raakte echt met zijn neus mijn been. Daarna was hij "poeslief". De baas zei grappig dat hij het niet zo had op postbodes ! Als mijn hond zoiets zou doen, zou ik hem op zijn minst terug roepen met veel lawaai en daarna sorry zeggen. Maar aangezien ik hem altijd aan de lijn heb, hoef ik dat gelukkig niet te doen.
Maar toen heb ik er dus niks van gezegd. De tweede keer fietste ik met mijn kinderen een afrit af en vloog die hond op ons af en kwam bij mijn zoon van 7 jaar. Toen ben ik dus flink uitgevallen, dat die hond het bij mij doet, prima dan krijgt hij een keer een trap. Maar van mijn kinderen moet hij afblijven. Hij bijt niet, maar hij lijkt je echt aan te vallen. De baas zei niks, waarop ik keihard dank je wel riep, moest me ook een beetje in houden voor de kinderen.
Vandaag liep ik met de post en ik zag hem al uit zijn tuin komen, hond liep natuurlijk weer los. Ik keek bewust niet op, maar ik hoorde hem al grommend op me afkomen. Baas zei weer niks, mijn been werd weer aangeraakt en ik zei bedankt. Ik heb net even gekeken bij de politie of ik ergens online aangifte kan doen, maar die verwijzen je dan weer door naar de gemeenten, waar ik niks kan vinden. De volgende keer wil ik die meneer er echt op gaan aanspreken, maar als ik dan ga zeggen dat ik hem aan geef, moet ik wel weten hoe en wat. Het is ook geen kleine man, dus ik moet het wel goed aan pakken

.
Weet iemand waar je zoiets kan aangeven ? Het politiebureau is hier net verhuisd, dus zit niet in de buurt, anders zou ik het daar gaan vragen.
Fijn weekend allemaal.