Het zullen je belasting- en bankpapieren maar zijn zeg! Goed dat je gebeld hebt hoor! Die gast zal het misschien wel vaker gedaan hebben. Eigenlijk zou hij zijn verdiensten terug moeten betalen. Toen zo'n goof dit eens bij TNT afgelopen januari gefl*kt had, hier in Arnhem, hebben ze er politiewerk van gemaakt. Stond 'ie uitgebreid in de krant. Had die gast trouwens nog een reden opgegeven voor zijn gedrag?
Bij mij is er ook wel eens iets uit mijn linker fietstas gegleden. Ik had net die nieuwe tweede wijk. Ik liep hem de eerste of de tweede keer. Enorm groot. UIteraard veel post en ik moest flink zoeken. Je weet wel, van die onlogische blokken met huisnummers. Veel rondjes.. oh..oh.. Mijn tassen zo vol mogelijk geladen zodat ik zoveel mogelijk mee kon nemen. Die tassen zijn al niet diep.. Ik had een stuk van de straat even terug in de tas gedaan en was een eindje doorgefietst om een deel weg te brengen. In de brievenbussen gedaan en ik wil het deel pakken van die straat dat ik in de tas had teruggedaan. (was nogal een behoorlijk pak) Lag dat toch niet meer in de fietstas!

Dus ik de route teruggefietst. Was een blokje om en daar zag ik mijn post liggen. Was het uit de tas gegleden en ik had niets gemerkt!! Gelukkig waren het maar twee bundels, maar door de wind was er post op een heg beland. Het was al aan het wegwaaien..Tegenwoordig doe ik bij bepaalde stapels maar twee elastieken om de bundel. Horizontaal en vertikaal. Gelukkig dat niemand de post gevonden had en dat ik er als eerste bij was. Daarna alsnog bezorgd. Gelukkig was de boel nog heel en schoon en droog.
p.s. Ik heb wel eens toen ik nog voor TNT liep post van een hele andere wijk in mijn straat zien liggen. Was vlak bij het depot. Ik liep in De Laar-West en die post was voor De Laar-Oost. Maar het moest bij hetzelfde depot opgehaald worden. Die collega was een reeseend met zo'n aanhangkarretje achter haar fiets, dus het was duidelijk dat ze de boel verloren had toen ze weg was gereden. (ze is er zo een die echt hard kan rijden met dat karretje) Het was post van een paar straten. Het vervelende alleen was, dat tuig uit die straat waar ik liep de post ook gevonden had en al aardig wat enveloppen opengescheurd had. Ik heb de postbode+ gebeld en de post verzameld (heel en kapot) en maar even in het depot teruggelegd. Hij zou de bezorgster bellen. Toen ik aan het einde van de straat was kwam de bezorgster de boel ophalen. Ik heb nog nooit iemand zo horen vloeken en tieren.