182
door slagvaardige
Ja, ik heb drie tetanus injecties moeten halen in een jaar of 1 1/2 jaar tijd. De verzekering betaalde alles. De postbode+ is nog bij die vrouw langsgeweest en die heeft haar ook verteld dat als de verzekering niets zou uitkeren, wij de schade op haar zouden verhalen. Dat mens begon nog, van ja, ze had niet weg moeten lopen. Nee, dan had hij mij van voren gebeten, i.p.v. in mijn knieholte. Het was een lelijke wond. Het zag er niet uit. Mevrouw geloofde het eerst niet, maar ik ben een dag later i.o.m. mijn postbode+ de wond maar eens laten zien. Toen schrok ze toch wel.
En nee, ze legde hem nooit aan een lijn. Ze vond dat zo'n hond vrijheid moest hebben. (de dame in kwestie was een beetje een zweefteef) Ze had dan voor de ingang van de voortuin een paar stoelen neergezet, zodat hij niet weg kon komen. Maar ja, het muurtje was vrij laag en hij kon zo over de stoelen springen hoor. En anders er wel onderdoor of ertussen langs. Ik wachtte altijd als ik hem hoorde, met bezorgen. Deed eerst een andere straat en ging dan nog eens kijken. Ik heb ook wel eens post aan buren gegeven (mensen die ik kende en vertrouwde) om de post dan maar later door te geven. Mag misschien niet, maar mijn veiligheid was belangrijk genoeg voor mij.
In diezelfde wijk liep iemand van DHL en daar was ook zo'n hond. Die lag de hele dag alleen in huis achter de voordeur. Het was een rottweiler. Als je iets door de bus gooide, dan sprong hij zowat door de voordeur. Ik heb een briefje in de bus gegooid toen het kon, dat ik de post voor de voordeur zou leggen, want dat het niet verantwoord was. Het beest had die concullega van DHL flink in de vingers gebeten. Die heeft daar ook werk van laten maken.
De eigenaren waren niet blij, maar ik vertikte het om daar nog iets door de bus te gooien. De man van DHL later uiteraard ook. Hij heeft een hele tijd met verband om zijn vingers moeten lopen.
De wijken waar ik nu loop, hebben gelukkig geen agressieve honden. Ja, op een adres, maar daar hangt de brievenbus buiten veilig bij het hek. Ik hoef dus ook helemaal niet naar de voordeur toe te lopen. Wel zo veilig. En wel zo attent van de eigenaren.