Re: Wat ik vandaag toch meemaakte...?!

201
slagvaardige schreef:Het lijkt mij dat het pbz loon in het hele land gelijk is. Anderhalf jaar geleden verdiende ik 8,17 bruto per uur. (Oosten van het land) Ik was toen 42. Misschien is het hier nu ook 8,67 hoor. Ik ga zometeen even de loonstrookjes erop nakijken. Het gaat om postbezorgers voor doordeweeks toch? Zaterdagbezorgers verdienen sowieso meer.
8.17?
In 2008 was het al 8.21 pbz doordeweeks, 50+.
En zaterdagbezorgers verdienen hetzelfde tenzij ze zaterdag's ook de voorbereiding doen.

202
Ik weet niet of de zaterdagbezorgers voorbereiding deden bij ons. Sommigen wel, en een paar die ik kende niet. Die verdienden rond de Euro 9,67 of zoiets bruto per uur. In ieder geval meer dan 2 Euro meer dan ik. Ik zal eens even mijn loonstrookjes erbij pakken. Maar ik kwam volgens mij echt op 8,17 uit. In het begin zelfs op 7,99 bruto per uur en dat is later verhoogd.

Eta: Ik heb even gekeken. Ik ben begonnen met Euro 7,97 bruto per uur. Een jaar later werd het verhoogd naar Euro 8,08. En ik eindigde vorig jaar met Euro 8,57. Ik kreeg wel aanvulling tot aan het minimumloon. Bij 50+ krijg je misschien meer.

Maar ja, ze snoepten zoveel van mijn wijktijden af (soms wel tot drie kwartier per dag bij 2 wijken in totaal) dat er van mijn salaris sowieso niet veel overbleef. Ik neem aan dat ook hier in het Oosten de lonen hetzelfde zijn als in de rest van het land. Want je moet je natuurlijk aan de loonafspraken van het bedrijf houden. En de loonstrookjes kwamen uit Utrecht.

Een jongen en een meisje die op zaterdag liepen, 20 jaar jonger waren, maar niet sorteerden, verdienden in ieder geval meer dan 2 Euro bruto meer dan ik. Dus hoe dat dan zat of zit, weet ik ook niet.

Ik ben inmiddels al anderhalf jaar weg, dus de lonen zullen nu wel Euro 8,67 zijn.

207
Heb net m'n laatste loonstrook erbij gepakt en m'n brutomaandsalaris omgerekend naar een bruto uurloon. Het bruto uurloon is euro 8,57 . Het uurloon voor overwerk is volgens mijn loonstrook euro 8,69 . Dit wordt wel aangevuld tot het minimumloon. Volgens mij is het onzin dat wij hier in het westen meer verdienen dan in andere delen van het land.