Re: Wat ik vandaag toch meemaakte...?!

351
slagvaardige schreef:Dat hondje is eigenlijk onschuldig, omdat hij door zijn baasjes niet in toom wordt gehouden. Als zo'n beest eenmaal begint te bijten, dan blijft hij onbetrouwbaar. De volgende keer 'pakt' hij een kind... Zo'n hond moet zo opgevoed zijn dat zelfs de kinderen van de eigenaren ermee kunnen wandelen zonder brokken.

De eigenaren moeten inderdaad op de hoogte gebracht worden, dan kunnen ze actie ondernemen. Ik zou zeker aan hen melden (ik neem aan dat je weet wie de eigenaren zijn en waar ze wonen) dat Postnl (dus de andere bezorgers ook niet) geen post meer bij hen bezorgt, zolang ze niets aan dat bijtgedrag van hun hond doen. Muilkorf op als ze op pad gaan bijvoorbeeld, of dat beest op een cursus doen. En een brievenbus aan de straat, i.p.v. de welbekende gleuf in de voordeur. En.. ook echt geen post meer bezorgen.

Kijken hoe snel ze dan iets aan dat beest doen.

Veel eigenaren zullen reageren met 'mijn hond doet zoiets NOOIT!' En "ze zal vast wel iets gedaan hebben waardoor hij schrok!" Niet intrappen, zeg ik dan. Zij zijn verantwoordelijk. Niet degene die die hond aantreft op straat.
Je hebt het perfect verwoord! Amen! :D
ex Sandd Postbezorgster

353
:lol: Hoiii daar ben ik weer!

Maakte vandaag wat mee, werd als der waren herkend als postboden, terwijl ik de kranten aan het rond brengen was.

*hey jij bent dat meiske dat altijd met je fiets op het pleintje bij ons staat* kijkt de meneer aan, u bedoelt sint jorisplein zeker?* meneer: *ja, jou zie ik echt elke dinsdag en vrijdag om 08:00 verschijnen met de post en dinsdags nog 1 keer maar dan me de kranten*. kijkt hem lachend aan *dat ken wel kloppen, ik ben post bezorger en kranten bezorger in deze wijk*. Meneer: *nou fijne dag, en totzo met de krant* best leuk als je door de vaste bewoners toch wordt herkend! :)
Postbezorgster *religroup**sandd* :) is back since 8/7/13!

357
Vandaag was er een rouwkaart blijven liggen op het depot.
Heb de fiets in tubostand gezet en die kaart bezorgd.
Fiets ik daar de straat in, komt er een fietser van haar erf racen (van links) en knalt boven op me.
Goed afgelopen, alleen m'n linkerhand een schaafwond en iets pijnlijk....de fiets mankeert niets!

359
Jette schreef:Heb de fiets in tubostand gezet en die kaart bezorgd.
Fiets ik daar de straat in, komt er een fietser van haar erf racen (van links) en knalt boven op me.
Ja dat zijn jullie in Nieuw Beerta niet gewend he: twee bestuurders tegelijk op de weg.

Wil je hard rijden? OK, maar scan constant de weg af op spelende kinderen op de stoep, honden, ballen die onder auto's uit komen, auto's die net ingeparkeerd zijn, bejaarden die hun auto wassen, treinen, stoplichten, lijnbussen, taxi's.
Grote boog om auto's heen (minimaal 2 meter afstand). Zorg dat je 4 meter of meer van uitritten en steegjes af bent. Kijk regelmatig achterom (electrische scooters hoor je niet). Kijk door de achterruit van de bus naar binnen of het 'stop' lampje aan gaat. Remt een auto af op een kruispunt zonder richtingwijzers aan? Dan is ie die gewoon vergeten! Jij hebt voorrang maar daar heb je niks meer aan in het mortuarium.
Kom aanstaande maandag naar Tilburg, doen we samen een high speed maandagronde. 25 km in drie uur en niet buiten de stad geweest.

360
88CE schreef:pijnlijk Jette, kom je morgenochtend wel achter :x
zo zie je maar, haastige spoed is zelden goed.

mag ik hieruit concluderen dat jij de herstelpost doet die binnen 24uur gedaan moet worden ?
Taak van de depothouder.....
Had haast, omdat ik naar huis wilde, veel post en was er ff klaar mee!