Re: 2013, het jaar van de waarheid voor PostNL

42
Carla41 schreef:@Geertjan
laten we hopen voor de postnl collega,s dat dat nog lang niet gaat gebeuren.
Sandd kan de post van woe/vr er volgens mij echt niet bij hebben..

of sandd moet naar drie dagen gaan.
Daar ging het ook niet om. Hij wees op de toenemende digitalisering. Dus post die voortaan verstuurd wordt via internet.
Daarom wilde hij nu al een europese richtlijn aan passen die het mogelijk maakt om post nog maar drie dagen te bezorgen.

Ik hoop dat ik nog lang 4 dagen kan blijven bezorgen.

Re: 2013, het jaar van de waarheid voor PostNL

43
Geertjan schreef:Ging het eerst aleen over de maandagpost, die er volgend jaar af zou gaan. Mits de Eeste kamer akkoord gaat. Vvd kamerlid Bart de Liefde wil nog verder , hij denkt dat de postbezorging terug gebracht moet worden naar vier of drie dagen, vanavond is er een debat=algemeen overleg in de Tweede kamer. live te volgen http://www.tweedekamer.nl/vergaderingen ... /index.jsp het begint om 19.00 uur en duurt tot 21.30 uur.
Hij is niet goed bij z'n hoofd, die man. Je zou de post best op 3 dagen kunnen clusteren (of 2, of 1) maar dan wordt het wel heel erg veel. Met tijdschriften kan je dat nog wel doen, maar je zit ook met spoedeisende post. En wat te denken van webshops die beloven dat als jij vandaag bestelt, er morgen bezorgd wordt!

Ik zie het voorlopig niet gebeuren!

Re: 2013, het jaar van de waarheid voor PostNL

44
Carla41 schreef:@Geertjan
laten we hopen voor de postnl collega,s dat dat nog lang niet gaat gebeuren.
Sandd kan de post van woe/vr er volgens mij echt niet bij hebben..

of sandd moet naar drie dagen gaan.
Het idee van De Liefde is ook niet dat er post van PostNL naar Sandd gaat, maar dat wij de post van vandaag een dagje laten liggen en tegelijk met de post van morgen bezorgen. ;)

Re: 2013, het jaar van de waarheid voor PostNL

45
Geertjan schreef:@New man, dit soort speciale post, medische post en rouwpost kan natuurlijk ook bezorgd worden door Valid Express. meegeven met Pakket, lijkt mij geen succes, denk niet dat daar op zitten te wachten, zeker niet nu PostNL hun beloning terug brengt naar 87 cent per pakket.
Ik denk dat de tarieven dan wel een stuk hoger worden, als we dergelijke brievenbuspost (want dat is het: het zijn geen paketten, het kan gewoon door de bus) met een (auto)koerier gaan meegeven. Dan kost het versturen van een rouwkaart straks geen 50 cent meer, maar 6 euro!

Re: 2013, het jaar van de waarheid voor PostNL

46
Och, ik wil best 3 dagen per week post bezorgen. Dan bezorg ik 's morgens de post en op woensdagmiddag doe ik de krantjes nog even. Wat zal ik dan aardig verdienen! :lol: Maar het zal voorlopig wel niet gebeuren. Dan moet Sandd eerst een miljard poststukken per jaar bezorgen. Maar mocht het zover komen dan hoop ik wel een maand van te voren ingelicht te worden. Dan moet er namelijk misschien een krantenwijk de deur uit. :D

Re: 2013, het jaar van de waarheid voor PostNL

49
@Geertjan

bedoel je met jullie bij sandd?
bij ons werken we niet met dal/piek dagen.

. ook al heb je minder post op een daldag
je kan toch niet zeggen dat het over de hele linie de helft van de tijd is.

wat dat betreft, werkt het bij sandd mischien wel meer realistischer.
je wordt betaald n.a.l.v. de hoeveelheid poststukken en de kilo,s....
en dat verschilt toch elke keer weer.

Al mag de vergoeding van mij best wel omhoog :D
cron