Re: 2013, het jaar van de waarheid voor PostNL

22
sunbow schreef:In de "Dichtbij" staat op de laatste bladzijde een overzicht van wat er met welke VBG'en, VBL'en en bestelkantoren gaat gebeuren in de komende 3 maanden.

Toen wij in Alkmaar op een VBL overgingen werden we via een werkoverleg geïnformeerd over wat er voor ons als postbezorgers precies zou gaan veranderen.
Dat vind ik wel zo netjes. Onze Postbode/plus zou ook naar Bleijswijk gaan, nu weten we niet eens of al weg is of niet.

Ik weet nu wel hoeveel uren en bezorgers er in Nijverdal zijn, maar van mijn eigen VBG weet ik het niet eens. Hopelijk worden betrokkenen ingelicht middels een werk overleg.

Overigens , wat is eigenlijk een bestelkantoor?

Re: 2013, het jaar van de waarheid voor PostNL

23
Een bestelkantoor is vaak een soort van baby-VBG/dependance van een VBG. Er worden dezelfde werkzaamheden uitgevoerd, maar het is/was iets kleiner van omvang.

Helaas verdwijnen zodra de VBG's op een VBL overgaan de PB plussen (zij worden weer gewoon postbode of kunnen solliciteren op bijvoorbeeld een administratieve functie).

Re: 2013, het jaar van de waarheid voor PostNL

26
Dit was te verwachten. Maar dit voorstel moet wel ook nog door de 1e kamer gesteund worden.

Ik hoop dat ik dan maandag (voor een groter gebied) de rouw-en medische post mag blijven bezorgen of ergens dinsdag t/m zaterdag de uren die ik dan op maandag kwijt ben mag/kan inhalen. Maar het zou me ook niet verbazen als de rouw-en medische post naar het autobedrijf gaat.

Voor (bijvoorbeeld) kleine kinderen die op maandag jarig zijn is het natuurlijk wel jammer dat ze maandag geen kaartje mee krijgen.

Re: 2013, het jaar van de waarheid voor PostNL

28
Ja, ik ben wel benieuwd hoe PostNL dat dan gaat doen met de rouwpost. Die rouwkaart moet toch op tijd aankomen want anders weet je niet hoe laat de begrafenis of crematie is. Die familie kan niet iedereen af gaan bellen om te zeggen wanneer, waar en hoe laat die is. Die is daar veel te verdrietig voor. De medische post kan meestal wel naar de dinsdag doorgeschoven worden of het moet een oproep zijn voor een opname op zeer korte termijn. Als je je op dinsdagmorgen bij het ziekenhuis moet melden omdat je woensdag onder het mes moet en je komt op woensdagmorgen doodleuk bij de receptie omdat je de kaart pas op dinsdag kreeg, kun je gelijk door naar de o.k. :lol: Dan moet je wel nuchter zijn. :D

Re: 2013, het jaar van de waarheid voor PostNL

29
postbode7 schreef:Ja, ik ben wel benieuwd hoe PostNL dat dan gaat doen met de rouwpost. Die rouwkaart moet toch op tijd aankomen want anders weet je niet hoe laat de begrafenis of crematie is. Die familie kan niet iedereen af gaan bellen om te zeggen wanneer, waar en hoe laat die is. Die is daar veel te verdrietig voor. De medische post kan meestal wel naar de dinsdag doorgeschoven worden of het moet een oproep zijn voor een opname op zeer korte termijn. Als je je op dinsdagmorgen bij het ziekenhuis moet melden omdat je woensdag onder het mes moet en je komt op woensdagmorgen doodleuk bij de receptie omdat je de kaart pas op dinsdag kreeg, kun je gelijk door naar de o.k. :lol: Dan moet je wel nuchter zijn. :D
Met medische post worden geen rekeningen van het ziekenhuis o.i.d. bedoeld, maar zendingen met menselijk materiaal (poep, plas, bloed, weefsel, dat soort werk). Dat is aan bederf onderhevig, dus dat kan echt niet zomaar een dagje blijven liggen. Zeker niet in zo'n warm sorteercentrum....
cron