Re: Loslopende honden in buitengebied

14
Carla41 schreef:@Sssandra

en na al die tijd geen last gekregen van je gehoor :roll:
is het niet hetzelfde als waar vzo over ten strijde trekt?
:lol: :lol: :lol:
Ik denk wel dat het een soortgelijk geluid is maar dat van vzo is aanhoudend (als ik het goed heb begrepen) en dat van de dazer is er alleen als je op de knop drukt. Het werkt het beste als je de piep in zeg maar salvo's afvuurt, dus 7 à 8 keer op de knop drukken.
Ikzelf hoor er niets van, maar ja wie weet, misschien zou iemand anders het wel kunnen horen.

Re: Loslopende honden in buitengebied

15
Dan moeten ze de hond maar opvoeden. Hij is de agressor, dus dan mag je aan je eigen hachje denken.

Dus 7 a 8 keer drukken. Okee...
Ik heb hen besteld. Is de 37 euro wel waard als ij binnenkort weer de invalwijk met agrohond ga lopen. Meestal zit hij binnen maar hij heeft mij een keer lelijk in de knieholte te pakken gehad. Krijgt hij nu een koekje van eigen deeg als hij weer lastig wordt. Grrrrrommm PieeeeeeP :twisted:

Re: Loslopende honden in buitengebied

17
slagvaardige schreef:Dan moeten ze de hond maar opvoeden. Hij is de agressor, dus dan mag je aan je eigen hachje denken.

Dus 7 a 8 keer drukken. Okee...
Ik heb hen besteld. Is de 37 euro wel waard als ij binnenkort weer de invalwijk met agrohond ga lopen. Meestal zit hij binnen maar hij heeft mij een keer lelijk in de knieholte te pakken gehad. Krijgt hij nu een koekje van eigen deeg als hij weer lastig wordt. Grrrrrommm PieeeeeeP :twisted:
Zo, hallo, niet te geloven, een beet in je knieholte. Ik zou in staat zijn om die hond te vermoorden. Heeft de eigenaar de tetanusprik voor je betaalt en heeft Sandd of Postnl contact met die eigenaar opgenomen? Is die hond daarna afgemaakt of gemuilkorft of nu wel aan een touw gelegd of achter een hek gezet ? Heb je lang last gehad van die beet en kon je je postwerk de keer daarna nog wel doen?
Is er nu een duidelijk beleid voor loslopende honden gekomen voor de veiligheid van postbodes bij Postnl en Sandd of halen ze hun neus op en toucheert de top weer een vette bonus?
Ik ga echt niet slijmen met hondensnoepjes. Als de eigenaar de hond niet opvoedt of achter een hek houdt of aan een lijn of ketting, sla ik die hond verrot met m'n stok.
http://www.youtube.com/watch?v=oNuX7bs2qAM

Re: Loslopende honden in buitengebied

18
Mr. Sanddman schreef: maar 300 Nederlanders per jaar worden door een hond gebeten, las ik ergens).
Het aantal is velen malen hoger, nl. 12.000 mensen die per jaar aan hondenbeten worden behandeld.

Als je ooit in een situatie komt waarbij een hond je kan bijten, zorg dan dat hij niet achter je kan komen. Aan de voorkant van je lichaam zal hij niet snel bijten (te veel harde botten, daar houdt een hond niet van). Als het een grote gevaarlijke hond is, waarbij je het in een één tegen één gevecht af zou leggen, is het gebruik van agressie af te raden. Helaas overlijden er per jaar in Nederland één a twee mensen door een hond. Mocht je ooit in een situatie komen waarbij het een gevecht is tussen leven en dood en je hebt geen wapen bij je, dan is je beste kans om je vuist in zijn bek te steken en door zijn strot te duwen om hem zo te verstikken. Dit levert natuurlijk wel flinke beetwonden op aan je arm, dus moet alleen gebruikt worden als laatste redmiddel!

Re: Loslopende honden in buitengebied

19
bucky666 schreef:
Mr. Sanddman schreef: maar 300 Nederlanders per jaar worden door een hond gebeten, las ik ergens).
Het aantal is velen malen hoger, nl. 12.000 mensen die per jaar aan hondenbeten worden behandeld.

Als je ooit in een situatie komt waarbij een hond je kan bijten, zorg dan dat hij niet achter je kan komen. Aan de voorkant van je lichaam zal hij niet snel bijten (te veel harde botten, daar houdt een hond niet van).
Pfffff....... gelukkig denk ik er zelden bij na. Maar een collega, zelf een groot hondenliefhebster, is vorig jaar ernstig in het gezicht gebeten door een Rottweiler. Waarna bitter weinig actie van PostNL trouwens..... en nog steeds hangen daar de zogenaamd grappige bordjes "pas op hoor, bello heeft nog niet gegeten" (of zoiets). Zo'n baas moesten ze verrot schoppen.
cron