Te kleine en moeilijk vindbare brievenbussen

1
Hier een aantal foto's van te kleine brievenbussen en lastig vindbare brievenbussen.
De huurhuizen bij mij in de buurt krijgen allemaal nieuwe brievenbussen, die wel makkelijk open gaan en ook groot genoeg zijn, maar bij wat koophuizen zijn te kleine brievenbussen. Een grote hard box kan er niet in, want die kan je niet dubbelvouwen. Er is vast wel eens iets aan gedaan qua wetgeving, maar de handhaving is pet met peren, want niemand krijgt hier een boete voor, dus de problemen worden weer afgewenteld op de postbode/postbezorger.
Afbeelding
Deze brievenbus is wel groot genoeg:
Afbeelding
Ook te klein:
Afbeelding
Afbeelding
Hier een moeilijk vindbare brievenbus, omdat de heg niet is geknipt. Ik had de post al in de deur gedaan en ontdekte bij het weglopen de brievenbus pas in de heg:
Afbeelding
Nu een raadsel: Waar is de brievenbus? Niet in de deur, want daar is geen brievenbus, maar waar wel?
Afbeelding
Ik aanbellen en toen kreeg ik het antwoord en na enig zoeken zag ik hem en nu is de hek geknipt!! Kan je nagaan als de heg is uitgelopen en je krijgt dit adres als in een vervangwijk:
Afbeelding
http://www.youtube.com/watch?v=oNuX7bs2qAM

Re: Te kleine en moeilijk vindbare brievenbussen

5
elisa schreef:Er bestaat ook nog WD 40 dat men in de scharnieren kan spuiten, ik heb diverse kleppen die amper opengaan in de wijk.
In mijn wijk worden ze gelukkig vervangen, maar ik kwam er achter dat je die brievenbussen amper met de hand open krijgt en soms gaan ze open en klappen dan meteen dicht, waarna ze weer moeilijk open gaan. Als je bij dat soort brievenbussen de post door een kleine opening erin schuift, gaan ze opeens een stuk makkelijker open. Gelukkig worden dit soort brievenbussen nu in de wijk vervangen.
In een andere wijk doe je de post erin en dan knallen ze met een hele harde klap dicht, waarbij je spijt hebt dat je je oordopjes niet in hebt gedaan. Na 1 zo'n harde klap hou ik de klep met m'n hand tegen om gehoorbeschadiging te voorkomen. Maar als je dat weer even vergeet hoor je weer zo'n keiharde knal. Bij die flatbrievenbussen heb je vaak er een dempend rubbertje tussen zitten en als je dan de klep loslaat maken ze amper herrie.
http://www.youtube.com/watch?v=oNuX7bs2qAM

Re: Te kleine en moeilijk vindbare brievenbussen

8
Ja, sommige brievenbussen zijn inderdaad veel te klein. En soms is het even zoeken als ze een brievenbus ineens verplaatst hebben. Hmm, dat ding stond toch hier...waar is dat....ding nu? Neem voor de brievenbussen die moeilijk open gaan een schroevendraaier mee en voor de knallende brievenbussen (als je vroeg bezorgt wordt de hele buurt wakker :lol: ) een koptelefoontje met gave muziek. Beter dan dat geknal. Die muziek kun je immers zachter zetten.
cron