Re: Wie bezorgd Gorecht-Oost bij Hoogezand?

4
Ze zeggen ook dat het alleen voor mensen tot 25 te horen is. Welnu, ik ben die leeftijd al lang en breed gepasseerd, maar ik kan die dingen altijd duidelijk horen. Het zal ook wel een kwestie van afstelling zijn, want sommige hoor ik veel harder dan anderen. Die in het radiofragment op de bovenstaande website kon ik in elk geval HEEL goed horen!

Ik liep pas ook in een wijk waar iemand zo'n ding had, dat werkelijk zeldzaam hard piepte. Toen ik de bewoner er op aansprak was zijn reactie. "HE, WAT??"

Re: Wie bezorgd Gorecht-Oost bij Hoogezand?

5
Wat is jouw leeftijd Newman? De stelregel dat mensen het alleen kunnen horen tot en met 25 jaar klopt niet. Ook mensen van 60 jaar kunnen het horen. Hoe kan dat? Naarmate je ouder wordt neemt het gehoor af. De hogere tonen gaan er als eerste aan. Hoe kan dat? Dit komt omdat de buitenste haartjes vooraan in de cochlea liggen in je oren. Het geluid komt daarmee als eerste in aanraking. Als het hard waait dan vallen eerst de bomen immers om die vooraan staan. Daarom vinden mensen deze geluiden ook zeer hinderlijk omdat het tegen je gehoorgrens aanligt. Dat je gehoor afneemt noemen we presbyacusis.

Hogere tonen zijn om die reden ook veel schadelijker dan lagere tonen. Hieraan wordt vaak aan voorbij gegaan.

Re: Wie bezorgd Gorecht-Oost bij Hoogezand?

6
verzendenenontvangen schreef:Wat is jouw leeftijd Newman? De stelregel dat mensen het alleen kunnen horen tot en met 25 jaar klopt niet. Ook mensen van 60 jaar kunnen het horen. Hoe kan dat? Naarmate je ouder wordt neemt het gehoor af. De hogere tonen gaan er als eerste aan. Hoe kan dat? Dit komt omdat de buitenste haartjes vooraan in de cochlea liggen in je oren. Het geluid komt daarmee als eerste in aanraking. Als het hard waait dan vallen eerst de bomen immers om die vooraan staan. Daarom vinden mensen deze geluiden ook zeer hinderlijk omdat het tegen je gehoorgrens aanligt. Dat je gehoor afneemt noemen we presbyacusis.

Hogere tonen zijn om die reden ook veel schadelijker dan lagere tonen. Hieraan wordt vaak aan voorbij gegaan.
Ik ben 34. Misschien ben ik vroeger niet vaak genoeg naar de popconcerten geweest, en heb ik niet de gehoorbeschadiging van leeftijdsgenoten. :D

Re: Wie bezorgd Gorecht-Oost bij Hoogezand?

8
verzendenenontvangen schreef:Wat doet dit geluid met jouw Newman? Bezorgd mij oorsuizingen (tininitus) en oorpijn namelijk.
Het doet (vooral als de piep erg hard is) wel pijn aan m'n oren. Maar het is niet blijvend. Gelukkig weet ik waar de apparaten staan, dus zoek ik ruim van tevoren de post voor die adressen er uit, en als ik er dan ben trek ik een sprintje, duw de post snel in de bus, en spurt dan weer weg.

Re: Wie bezorgd Gorecht-Oost bij Hoogezand?

9
Ik wilde een oproepje doen in MZ journaal en in de bode maar dat is niet gelukt helaas. Want ik vind niet dat je een ander pijn mag doen ook niet met geluid. Weet je ook hoe het apparaat er uitziet en welke locatie het gaat? Meldpunt heeft al met succes apparaten weten te verwijderen door mensen te informeren over de schadelijkheid van het product.

Jij bent niet de enige die hierdoor pijn krijgt, veel meer mensen. Het is daarom belangrijk dat iedereen deze klachten meld (dat heeft dus wel zin!) bij de GGD, gemeente, Consuwijzer en de NVWA. Er is niet duidelijk één orgaan die deze klachten verzameld en daarom is er één meldpunt op http://www.pieptonen.nl

Zelf doe ik oordoppen in. Dan scheelt het ook stuk. Die draag ik altijd bij mij. Op sommige adressen heb je drilboren en andere harde geluiden. De mensen die er mee werken hebben gehoorbescherming op (oorbehoedsmiddel) maar de postbode niet. Het is altijd handig oordoppen bij je te hebben.
cron