Re: ING overschrijvingskaarten

4
Ik kwam ook van die smalle aparte ING enveloppen tegen. Dus daarin zaten overschrijvingsformulieren. Hoe weet je dat trouwens? Kreeg je ze zelf ook dan? En hoe weet je of in die oranje enveloppen bankpasjes zaten? Kon je dat zien dan? Lijkt me niet echt veilig als dat te zien zou zijn. Goed dat ik geen rekening bij die bank heb. :roll:

Re: ING overschrijvingskaarten

6
Die overschrijvingskaarten bezorg ik bij ouderen.
Als je via internet bankiert heb je ze niet nodig.
Bankpassen zijn waardeloos zolang je de pincode niet weet.
We begonnen met reclame post van ING en nu bezorgen we alles.
Ik had gisteren afschriften met de Sanddcode onder het adres en anderen afschriften met de code rechtsboven erop gedrukt.
Het worden er wel steeds meer. (Y)

Re: ING overschrijvingskaarten

7
Doro schreef:Die overschrijvingskaarten bezorg ik bij ouderen.
Als je via internet bankiert heb je ze niet nodig.
Bankpassen zijn waardeloos zolang je de pincode niet weet.
We begonnen met reclame post van ING en nu bezorgen we alles.
Ik had gisteren afschriften met de Sanddcode onder het adres en anderen afschriften met de code rechtsboven erop gedrukt.
Het worden er wel steeds meer. (Y)
Jullie bezorgen niet alles hoor, een deel gaat nog steeds via PostNL. Het is waar dat je met enkel een bankpasje niets kunt, maar die envelopjes waarin ze de pincodes verzenden herken ik uit duizenden. Vroeger stuurde de ING de bankpasjes nog als legitimatiezending, maar sinds de overname/fusie met de Postbank wordt het zo in je bus gemikt.

Re: ING overschrijvingskaarten

8
Pincode brieven bevatten geen pincode maar een oproep om persoonlijk naar de bank te komen met een geldig legitimatie bewijs en je per post ontvangen pinpas.
Dan aan de balie stop je de pas in een pinapparaat en toets je je zelf gekozen pincode in.
Zo wordt de pas werkend gemaakt.
Mijn dochter opende een rekening en daarom weet ik het.
De bank weet nooit wat jouw pincode is
Als de pas eenmaal geactiveerd is dan ontvang je na verloop van tijd een nieuwe per post zonder de pinbrief.
Ik weet niet waarom bezorgers denken dat pincodes openbaar in een brief worden verzonden.
Jij kiest zelf de code en niet de bank.

Re: ING overschrijvingskaarten

9
Doro schreef:Pincode brieven bevatten geen pincode maar een oproep om persoonlijk naar de bank te komen met een geldig legitimatie bewijs en je per post ontvangen pinpas.
Dan aan de balie stop je de pas in een pinapparaat en toets je je zelf gekozen pincode in.
Zo wordt de pas werkend gemaakt.
Mijn dochter opende een rekening en daarom weet ik het.
De bank weet nooit wat jouw pincode is
Als de pas eenmaal geactiveerd is dan ontvang je na verloop van tijd een nieuwe per post zonder de pinbrief.
Ik weet niet waarom bezorgers denken dat pincodes openbaar in een brief worden verzonden.
Jij kiest zelf de code en niet de bank.
Misschien denken bezorgers dat omdat ze zelf hun eigen pincode over de post hebben ontvangen, Sherlock? Ik loop dit niet te verzinnen, nog niet zo lang geleden ontving ik de pincode van mijn creditcard van de ING over de post. En ik heb ook nog nooit zelf een pincode kunnen kiezen.

Afbeelding

Re: ING overschrijvingskaarten

10
Heb alleen ervaring met ABN/AMRO.
Dat andere banken hiermee makkelijker omgaan is niet zo netjes.
Visa stuurt ons ook een brief met codes.
Vooraf is er eerst een brief met de mededeling dat je de code brief binnenkort ontvangt.
Heb je hem niet binnen een bepaalde tijd ontvangen dan moet je dat meteen melden.
De pas komt veel later pas.
Fraude is altijd mogelijk,dan denk ik niet aan bezorgers maar aan gasten die proberen meetekijken met pinnen en later je bestelen van je portemonnaie.
cron