Re: Komt in de bus, of niet? Consumentengids pag 26 oktober 2014

12
RedSquirrel schreef:
Carla41 schreef: Sandd heeft ook duidelijke regels.. niet bezorgen bij de buren.
alleen aan degene aan wie het geadresseerd is.
Tja, de regels van Sandd zijn niet altijd praktisch hoor.
Quote uit handboek: "Verhuisd en overleden zijn geen correcte reden van retour." ...
"Een geadresseerde is zelf verantwoordelijk om een adreswijziging door te geven aan de afzender." :roll:
Bloedirritant, die mensen die gewoon doodgaan en dat niet even netjes melden :mrgreen:

Vwb de retoursticker: als iemand overleden of verhuisd is kun je natuurlijk ook kiezen voor "onvolledig/foutief adres". Degene woont inmiddels ergens anders, dus is het opgegeven adres onjuist.

Re: Komt in de bus, of niet? Consumentengids pag 26 oktober 2014

13
@Newman
op retoursticker sandd:
adres onvolledig
huisnummertoevoeging ontbreekt

foutief adres op retoursticker hebben we niet bij sandd newman.

je kan natuurlijk altijd bij aanvullende informatie toevoegen.. nadat je ook hebt aangevinkt :Geweigerd.
Persoon = overleden.

verhuisd = geen zaak voor het postbedrijf. maar de geadresseerde moet zorgen dat hij/zij adreswijzigingen
verstuurd. En niet gratis meeliften op een goedwillende bezorger/postbedrijf. we lopen niet voor niets.

Re: Komt in de bus, of niet? Consumentengids pag 26 oktober 2014

14
RedSquirrel schreef:
Carla41 schreef: Sandd heeft ook duidelijke regels.. niet bezorgen bij de buren.
alleen aan degene aan wie het geadresseerd is.
Tja, de regels van Sandd zijn niet altijd praktisch hoor.
Quote uit handboek: "Verhuisd en overleden zijn geen correcte reden van retour." ...
"Een geadresseerde is zelf verantwoordelijk om een adreswijziging door te geven aan de afzender." :roll:
Dat klopt ergens niet. Want overleden zijn kan wel degelijk een juiste reden zijn van retour. Bijvoorbeeld dat de partner van de overleden partner het briefstuk om die reden weer retour wil laten gaan! In wezen kom je dan uit op "geweigerd" maar dat wordt niet altijd expliciet gezegd.

Re: Komt in de bus, of niet? Consumentengids pag 26 oktober 2014

15
verzendenenontvangen schreef:
RedSquirrel schreef:
Carla41 schreef: Sandd heeft ook duidelijke regels.. niet bezorgen bij de buren.
alleen aan degene aan wie het geadresseerd is.
Tja, de regels van Sandd zijn niet altijd praktisch hoor.
Quote uit handboek: "Verhuisd en overleden zijn geen correcte reden van retour." ...
"Een geadresseerde is zelf verantwoordelijk om een adreswijziging door te geven aan de afzender." :roll:
Dat klopt ergens niet. Want overleden zijn kan wel degelijk een juiste reden zijn van retour. Bijvoorbeeld dat de partner van de overleden partner het briefstuk om die reden weer retour wil laten gaan! In wezen kom je dan uit op "geweigerd" maar dat wordt niet altijd expliciet gezegd.

Ik heb in mijn vaste wijk enkele adressen waar post voor overledenen naartoe wordt
gestuurd. Op die adressen wonen nu mensen die de betreffende apartementen hebben
gekocht en die totaal niet verwant zijn aan de vorige bewoner. Na 1x weigeren vind ik
dat ik daar best bij voorbaat "geweigerd" op mag zetten. Je krijgt anders toch maar
boze ontvangers.

Re: Komt in de bus, of niet? Consumentengids pag 26 oktober 2014

17
Daar heeft Sandd volgens mij helemaal geen zin in. Als iemand poststuk wil gaan weigeren moet je eerst uitleg geven dat je op adres bezorgd niet op naam bla bla bla. In de hoop dat mensen het erbij laten zitten denk ik.

De poststukken die ik op mijn eigen adres ontving, ging ik via Sandd terugsturen met mijn eigen wijkcode. Ik kreeg een telefoontje met het verzoek het poststuk te deponeren in de oranje brievenbus!

Re: Komt in de bus, of niet? Consumentengids pag 26 oktober 2014

20
Dit heb ik ook aangekaard op Facebook bij de Sandd, geen reactie. Ik had het misschien zelfs in een plastic zakje aan de deurknop gehangen. Als er ook broden hangen in een plastic zak, waarom dan geen stripboek? :mrgreen: Ik vind dat diegene zijn stripboeken nu via een andere site bestelt, een gemiste kans voor Sandd. Ik had misschien ook zelfs een kaartje met mijn eigen adres in de bus gestopt met een ultimatum, ophalen, anders retour. :mrgreen: Ik woon toch in mijn eigen wijk. :lol:
cron