Re: Loterijenpost

101
Ikea gids is volgens mijn TC een reden om zomerdal te omzeilen, maar hij is te goed, om mijn contract naar 18/uur per week te verbeteren.
Dus gewoon extra tijd boeken, zegt hij ook ook: zomerdal is omdat PBZ minder tijd niet boeken, keiharde waarheid. En van mijn TC mag ik er ook 2 dagen over doen, is nadien ook landelijk donderdag+zaterdag, slimme TC toch?

Re: Loterijenpost

102
Rikhardur schreef:Ikea gids is volgens mijn TC een reden om zomerdal te omzeilen, maar hij is te goed, om mijn contract naar 18/uur per week te verbeteren.
Dus gewoon extra tijd boeken, zegt hij ook ook: zomerdal is omdat PBZ minder tijd niet boeken, keiharde waarheid. En van mijn TC mag ik er ook 2 dagen over doen, is nadien ook landelijk donderdag+zaterdag, slimme TC toch?
Als jouw TC zo slim is, dan weet hij vast ook wel waarom veel pbz's geen mindertijd boeken. PostNL probeert op deze manier de bedrijfsrisico's op de medewerkers af te wentelen. Ik zal wel gek zijn om omdat er minder post is aan mijn TC te vragen of hij mij even wil korten op mijn salaris!

Bovendien: Ik loop op mijn depot vrijwel alle wijken (ruim) binnen de tijd, om de simpele reden dat ik veel sneller ben dan de gemiddelde postbezorger in mijn team. Als ik die mindertijd doorgeef dan straf ik mezelf financieel, en tevens naai ik en passant mijn tragere collega's een oor aan.

Zeker omdat PostNL uit zichzelf al genoeg kort op de looptijden, gebaseerd op volkomen uit de lucht gegrepen voorspellingen over volumedalingen. Ja, er is inderdaad minder post dan vroeger, maar de daling is in werkelijkheid minder groot dan PostNL ons wijsmaakt. Dat PostNL er in de zomer uit eigen beweging tijd afhaalt omdat er minder post is, dat is nog tot daaraan toe, maar laten ze dan ook zo eerlijk zijn om er op drukke dagen (bijvoorbeeld met kerst) UIT ZICHZELF extra tijd bij te doen.

Nu is het op mijn depot nog goed geregeld en wordt meertijd netjes uitbetaald. Maar veel mensen geven meertijd niet door, bang dat ze als straks hun contract afloopt geen verlenging krijgen vanwege een te laag tempo.

Re: Loterijenpost

103
Wat grappig ik krijg van Sandd deze week een brief dat ik post krijg voor de Postcode loterij. Nou krijg ik steeds meer het idee dat Sandd heel veel dingen maar aanneemt, en de tijden niet aanpast welke je voor je wijk hebt. 2 uur voor 50 kilo post. Ik heb een wijk met langere afstanden tot de deuren. Hier word gewoon geen rekening mee gehouden. Heb vandaag 90 kilo post gezorgd... Flexibele bijbaan voor naast je studie, pardon.
Ik had ze gebeld dat ik de twee wijken tegelijkertijd niet aankon vanwege mijn studie welke gewoon doorgaat in de zomervakantie. Gewoon toch bezorgen die 11 kratten.

Re: Loterijenpost

104
Het beleid van Sandd is dat je maar 1 vaste wijk mag hebben, juist om die reden dat er soms krankzinnige hoeveelheden post zijn voor een wijk, dus als je twee wijken hebt zou het nog net gaan, maar drie wijken word dan al te veel.
Ik had vandaag 63 kilo voor 1 wijk (heb ook wel eens 75 kilo ofzo gehad voor 1 wijk). Als ik twee wijken zou moeten doen kom je over de 100 kilo heen en dat is dan wel heel erg veel om te bezorgen (en sorteren).

Re: Loterijenpost

105
postbezorger schreef:Het beleid van Sandd is dat je maar 1 vaste wijk mag hebben, juist om die reden dat er soms krankzinnige hoeveelheden post zijn voor een wijk, dus als je twee wijken hebt zou het nog net gaan, maar drie wijken word dan al te veel.
Ik had vandaag 63 kilo voor 1 wijk (heb ook wel eens 75 kilo ofzo gehad voor 1 wijk). Als ik twee wijken zou moeten doen kom je over de 100 kilo heen en dat is dan wel heel erg veel om te bezorgen (en sorteren).
Heb me daar inderdaad ook weleens mee te pakken gehad. Had toen ook een wijk extra, omdat de vaste bezorger daar ziek was. Bleek een erg grote wijk te zijn :o Met de twee wijken bij elkaar had ik 20 bakken post, ruim 2000 stuks met een gewicht van 170 kg. Goot die dag van de regen, was dus flink gesloopt aan het eind van de dag.

Re: Loterijenpost

106
Oeps! @sandervs.

Ja mij hebben ze(Postservice) ook een keer te pakken gehad. Ze belden op het laatst of ik een extra wijk wilde invallen. Zou voor drie keer zijn. Vertelden er niet bij dat net de stroopwafelprijs in die wijk was gevallen. Was wel in mijn eigen dorp. Maar was toch wel knullig.

In de tijd van Selektmail toen ik samen met een collega twee hele stadswijken had. (Ik had half Elderveld en half de Laar-West)
Toen hadden we per persoon vaak slagen met twintig kratten per slag. Gekukkig mochten we drie dagen doen over een slag. Ik verdeelde het toen iver drie dagen.

Dit was wel in 2004. Ergens in 2005 werden alle wijken gesplitst. Toen deden we al dat werk met zijn vijven. Dat scheelde wel.

De verdiensten waren in de Selektmailtijd in het begin best goed. Zeker toen we rond de Kerst ook nog de Wehkamp, Otto en Neckerman e.d. weg mochten brengen. Ik had toen een keer €750 verdiend.

Bij Postservice had ik gemiddeld vier kratten per slag. Met uitschuivers naar op zijn hoogst tien kratten en in de komkommertijd een kratje.

Twintig kratten vind ik niet erg om weg te brengen.. maar eh.. sorteren is een ander verhaal.

Re: Loterijenpost

108
postbezorger schreef:Ik heb nu 216 postcodeloterij pakketten. En er passen er maar 12 in een krat.
Dus reken maar uit hoeveel kratten(Dat is dan nog (zonder de gewone post....).
OMG! :o

Ik hoop wel dat het wat verdiend. Hebben ze er rekening mee gehouden?

Gelukkig wordt het na donderdag wat koeler ook.

Sterkte!

Re: Loterijenpost

110
Ik dacht de agendadans te ontspringen en heb de informatie die eerder in mijn kratten zat dan ook weggegooid. Maar nu kreeg ik dus (voor een invalwijk) doosjes en bijbehorende enveloppen én een gebruiksaanwijzing - dus dat komt goed. ;-) - ik houd alleen aan het eind van mijn agenda's een stapeltje enveloppen over.....:(
Eeeeeiiiigenlijk ook geen zin om daar weer achteraan te bellen, er blijft al zo weinig aan de strijkstok hangen......
cron