Re: De postzegel van Sandd

11
Postzegel is al verkrijgbaar via diversen punten en dus in te leveren daar, zie Sandd.nl/postpunten.
Wat me onvalt is dat er wel geklaagd wordt over het leger worden van je posttas maar dat je kerstpost versturen via Sandd nee dat doe ik niet.
Hoewel het voor je zelf per kaart € 0,15 oplevert Sandd kerstzegel 0.50 en PostNL 0.65) en je vergoeding van je wijk ook hoger zal zijn.
Kaarten zijn dus vaak ook makkelijk in te leveren bij een punt tijdens je boodschappen doen.

Re: De postzegel van Sandd

14
Newman schreef:Wel jammer dat de kopers van de Sandd-postzegels nog een beetje moeite hebben met het vinden van de Sandd-brievenbussen, en ze de post dus massaal in de oranje PostNL-bussen werpen.
En beetje jammer voor Sandd dat PostNL niet meer zo genegen is dat goed te laten komen.

Re: De postzegel van Sandd

15
Sandd en PostNL vechten elkaar de winkel uit
Oorlog om kerstzegels

Amsterdam - Er is oorlog tussen PostNL en Sandd uitgebroken om de kerstpostzegels. Verkopers van de Sandd-zegels zijn door PostNL te verstaan gegeven dat ze niet langer de speciale kerstzegels van de concurrent mogen verkopen. Dit zijn veelal ondernemers die DHL-en DPD-pakketpunten drijven.

„Een oorlog om een kerstzegel starten in deze tijd is beneden alle peil. Ongeveer dertig verkopers van onze zegels zijn bedreigd door PostNL-medewerkers. Als ze doorgaan met onze zegels te verkopen, dan blokkeert PostNL hun orders. Sommige verkopers zijn echt in paniek”, bevestigt bestuurder Ronald van de Laar van Sandd de strijd tussen de beide postbedrijven.


Lees verder op: https://www.telegraaf.nl/nieuws/1411354 ... erstzegels

Re: De postzegel van Sandd

17
Ik kan helaas niet het hele bericht lezen op de Telegraaf. Er staat dat het voornamelijk om DHL en DPD-pakketpunten gaat. Dat suggereert dat er ook andere winkels zijn die van PostNL geen Sandd-zegels mogen verkopen. Daarnaast is natuurlijk de vraag welke afspraken er destijds zijn gemaakt tussen PostNL en de betreffende winkeliers. Als er met die winkeliers is afgesproken dat ze alleen PostNL-zegels mogen verkopen, dan is het niet gek dat ze nu geen concurrerende zegels mogen verkopen. Er zijn ook cafe's waar je, wanneer je een gewoon biertje van de tap bestelt, je altijd Heineken krijgt. Als zo'n man ineens Bavaria gaat verkopen krijgt íe ook op z'n lazer, en daar hoor je nooit iemand over. Want dat zijn gewoon contractuele afspraken.

Maar goed, het is natuurlijk wel een artikel uit de Telegraaf. Dus die maken er weer een opgeklopt sensatieverhaal van met "bedreigingen". Alsof die sigarenboer 's avonds een paardenkop in z'n bed heeft gevonden.

Re: De postzegel van Sandd

18
Newman schreef:Ik kan helaas niet het hele bericht lezen op de Telegraaf.
Hierbij de rest van het artikel:

Sandd heeft 15 miljoen zegels in de markt gezet, een stuk minder dan de ruim honderd miljoen zegels die PostNL wil verkopen. Sandd introduceerde de eigen kerstzegel een paar weken geleden. Deze is met een tarief van 50 cent bijna de helft goedkoper dan die van PostNL, die tot nu toe het monopolie had.

Ronald Fransen uit Gorinchem is één van de boze ondernemers. Hij heeft een DHL-pakketpunt. Hij kreeg bezoek van een PostNL-manager in zijn winkel.

„PostNL heeft de boel lang kunnen uitbuiten omdat ze de enige was die kerstzegels in de markt zette. Zij zijn nu op hun strepen gaan staan, hoewel ik nauwelijks marge heb op hun producten. Als ondernemer zag ik de zegels van Sandd als een kans. Op deze zegels verdien ik meer, maar ik mag deze niet meer verkopen van PostNL”, zegt Fransen, die zijn Sandd-postzak maar uit de winkel heeft gehaald.

Winkelketen Primera heeft haar franchisenemers ook te verstaan gegeven om te stoppen met de verkoop van de Sandd-kerstzegel.

Volgens PostNL ontstaat er verwarring als een winkel de beide zegels verkoopt. „Wij merken dat er vermenging van poststukken ontstaat. Postzegels van andere bedrijven komen in de oranje PostNL-brievenbus terecht en andersom”, zegt een woordvoerder.

PostNL behoudt zich het recht voor – in het kader van de borging van de kwaliteit van onze postbezorging – om de contracten met dergelijke winkeliers te beëindigen, aldus PostNL.

Van de Laar van Sandd denkt dat er een andere agenda is. „Het is tenslotte een vrije markt, waarin PostNL hard probeert in te grijpen. Dat is precies wat er nu gebeurt.”

Re: De postzegel van Sandd

19
Bedankt voor het hele bericht. Dit is al een iets genuanceerder verhaal. De zorgen van PostNL mbt in verkeerde bussen of zakken gegooide post lijken mij terecht, want ik heb ook al het een en ander aan Sandd-postzegels uit mijn PostNL-bundel mogen vissen.

Dat PostNL ook een andere agenda heeft, geloof ik meteen. Natuurlijk willen ze Sandd ook gewoon graag dwars zitten. Net zoals Sandd PostNL graag dwars probeert te zitten. Meneer van de Laar is zeker even vergeten dat hij zelf niet zo lang geleden geprobeerd heeft om de PostNL-agentschappen uit de Bruna-winkels te weren en te vervangen door Sandd-agentschappen.
cron