Re: Huisnummer bordjes verplicht?

21
@har

discussies aan de telefoon..
bel je dan met de sandd vestiging of met de winkel..
sandd wil toch dat je hoe dan ook bezorgt,
denk maar aan de slogan.... bezorgen als "" retouren als het echt niet anders kan"" en tegenwoordig...
"retouren... kan het ook anders" oftewel.... sanddbezorger , zelf denken en zelf oplossen graag :lol:

Re: Huisnummer bordjes verplicht?

22
postbode21 schreef:@har

discussies aan de telefoon..
bel je dan met de sandd vestiging of met de winkel..
sandd wil toch dat je hoe dan ook bezorgt,
denk maar aan de slogan.... bezorgen als "" retouren als het echt niet anders kan"" en tegenwoordig...
"retouren... kan het ook anders" oftewel.... sanddbezorger , zelf denken en zelf oplossen graag :lol:
:lol: Bel met de gezellige meiden van de vestiging waar ik loop (Y)
aan die slogan denk ik nog altijd, maar goed :lol: ben een volhoudertje
Postbezorgster *religroup**sandd* :) is back since 8/7/13!

Re: Huisnummer bordjes verplicht?

24
88CE schreef:LOL had ik de eerste week, hier ook geen nummering en ik maar door tellen
kom ik er 2 straten verder achter dat het niet echt goed ging, snapte er geen hout van.
Wat bleek, hij ging over van 58 naar nr 60... 59 bestond uit een loods achter nr.58 :lol:
:lol: En dan mag je hopen dat er geen bankafschriften of belastingpapiertjes bijzaten :lol:
Postbezorgster *religroup**sandd* :) is back since 8/7/13!

Re: Huisnummer bordjes verplicht?

26
88CE schreef:Ach, ik verdedig me wel met te zeggen "dan moet U maar een huisnr hebben"
Wat ook vervelend is, is dat er heel vaak ook geen naambordje hangt, daar zou je nog enig houvast aan hebben.
dat is nou het een van de eerste dingen die ik doe als ik bijvoorbeeld een invalwijk hebt, neemt een plattengrond mee, kijkt nog een goed naar de straat naam, kijkt hoe de nummers loopt en kijkt of ik een naambordje ziet bij twijfel :lol: dan zit je meestal wel goed (Y)
Postbezorgster *religroup**sandd* :) is back since 8/7/13!

Re: Huisnummer bordjes verplicht?

28
Ik de vermoedelijke 25 adressen doorgegeven in mijn wijkje, waar geen huisnummerbordje aanwezig is in dit dorp, krijg ik een lang verhaal van de geo-adviseur van het dorp. Kennelijk niks verplicht want de handhaving is 0,0
U noemt in uw e-mail een aantal adressen die in onze Basisregistratie Adressen nagenoeg allemaal een authentiek adressen hebben gekregen. Het is dus te verwachten dat deze ook een huisnummer op de gevel hebben geplaatst. (is niet gebeurd sjappie, mensen pleuren zo'n bordje bij het grof vuil, dus veel plezier als de bewoner een hartaanval krijgt en de ambulancebroeder te laat is voor de reanimatie, vanwege te moeilijk vindbaar adres)
Deze gemeente is verantwoordelijk voor de uitgifte van huisnummers. Bij de uitgifte van een huisnummer wordt de belanghebbende verzocht om een huisnummerbord op de gevel te plaatsten, waarbij vanaf de openbare weg duidelijk te zien is om welk huisnummer het gaat.(en als ze daar schijt aan hebben, kennelijk even goeie vrinden, voor ontbrekend kenteken op een auto gaat oom agent wel actie ondernemen, maar gemeente lapt handhaving en controle lekker aan hun laars, lekker makkelijk zo'n zittend kantoorbaantje) Echter, voor dit laatste is de gemeente niet verantwoordelijk. Het kan dus zo zijn dat in sommige gevallen hier (nog) geen gehoor aan gegeven is.
Om het u wellicht wat makkelijker te maken, kunt u ook een overzicht van uw buurt/wijk maken met behulp van de website van het kadaster. Zie daarvoor http://bagviewer.pdok.nl/.
Hierop staan alle panden van Nederland, ook die van deze gemeente, met de daarbij behorende huisnummers (klik op een pand). U kunt middels de printknop linksbovenin een PDF-bestand genereren. (leuk hoor dat computeren met die websites, bla bla)
Als u geen kaart wilt raadplegen maar administratieve informatie, kunt u ook via http://www.kadaster.nl/web/pagina/BAG-Web-2.htm controleren of een adres bestaat. (adres bestaat wel sukkel, ik wil alleen graag zien welk adres het is aan het niet begroeide duidelijk zichtbare huisnummerbordje, wat jullie niet voor de kat z'n onderdelen hebben afgegeven, goedbedoelde nepvriend)
Hiervoor klikt u op “Nummeraanduiding” en voert u onderin het gewenste adres in.
Voor wat betreft de marges van brievenbussen, ik snap dat het lastig is als deze niet voldoet aan de 265x32mm eis. (=jouw probleem, wij stellen geen eisen aan bewoners, ze doen maar)
Maar wij kunnen als gemeente u daar helaas niet mee helpen. Wellicht dat u dit met PostNL kunt oplossen? (voel je vooral niet verantwoordelijk en schuif je verantwoordelijkheid maar weer lekker af op de postboer)
Met vriendelijke groet, B.Eroepssukkel, Adviseur geo-informatie
http://www.youtube.com/watch?v=oNuX7bs2qAM
cron