Geen namen bij de huisnummers

1
Hoi weet je wat ik altijd lastig vind als ik post bezorg dat er vaak geen naambordjes bij de nummers staan. Dus als je een brief of kaart hebt wel een huisnummer en geen naam. En klopt die naam wel niet altijd volgens mij. Heb een adres daar hebben ze 3 verschillende namen. Die was gescheiden en in het begin heb ik aangebeld of die naam klopte. Maar nou bel ik echt niet meer aan en volgens mij klopt het nu ook.
Gr van Anka.

Re: Geen namen bij de huisnummers

2
Ja klopt! Vaak meer namen op 1 adres en welke klopt? ik weet wel dat veel niet klopt bij de PC loterij namen en adressen. Ik heb dat destijds gechecked met de vele belastingsbrieven. Heb toen geschift en PC loterij retour gedaan.
Maar meestal gaan ze allen in de brieven bus als ik 3 of 2 namen heb. Merk vanzelf wel of er iemand is verhuist dat zeggen ze wel tegen je soms. :D

Re: Geen namen bij de huisnummers

3
Als het huisnummer en de straatnaam klopt, gaat de envelop in de bus. Tenzij ik echt zeker weet dat de persoon op de envelop verhuisd is. Dan gaat de envelop retour DHL. En als het huis leegstaat uiteraard. Maar van de depothouder mag ik de envelop dan toch in de bus gooien. Ik doe dat niet, want de persoon is tenslotte vertrokken en je weet niet of ze nog terugkomen om de post te innen.

Re: Geen namen bij de huisnummers

4
@Slagvaardige ... idem zo doe ik het ook ;)

het valt wel op dat bij Dhl veel vaker verkeerd geadresseerde post zit.
mischien stuurt Dhl het te weinig terug naar de verzender en
dan blijft zoiets jaren doorgaan.

Mensen schrijven lang niet iedereen aan als ze gaan verhuizen.
Sandd heeft de logan : "Retouren als het echt niet anders kan".

er wordt wel eens vergeten wie zijn verantwoordelijkheid het is als de post verkeerd is geadresseerd.
niet tnt/sandd of dhl...

Maar of de bewoner... of de verzender die uit kostenbesparing zijn adressenbestand maar
eens per jaar of 5 jaar opschoond.

Re: Geen namen bij de huisnummers

5
Heel herkenbaar dit hoewel ik de post gewoon in de brievenbus doe als er geen naambordje te zien is. Als de straat en huisnummer maar kloppen, dan is het goed. Soms weet ik dat mensen verhuisd zijn en dan stuur ik het retour, maar veel mensen gooien de post ook zelf weg die voor een ander zijn bedoeld en dan bedoel ik vooral de geadresseerde reclame mee.

Re: Geen namen bij de huisnummers

6
Precies... wij bezorgen op adres, niet op naam.
Soms is een naambordje wel makkelijk.. als de huisnummertoevoeging ontbreekt, dan kijk ik of de naam ergens bijstaat, zodat ik het alsnog kan bezorgen.

Soms... als ik, als voorbeeld, een poststuk heb voor 19, en ik heb 19a en 19b... en op 19a staat een naam wat niet klopt, en op 19b heeft helemaal geen naambordje, dan stop ik het poststuk in de brievenbus ZONDER naambordje, maar ALLEEN als het niet superbelangrijkepost is! Postcodeloterij ofzo, dat is toch alleen maar spam ;-)
Maar is het RDW, ING of belasting ofzo, dan wil ik gewoon zeker weten of het de juiste adres is, en dan gaat het gewoon retour.
Aanbellen doe ik niet. Worden we niet voor betaald ;) Doe ik hooguit 1x voor poststukken die niet passen.

Ook wel eens poststukken zonder huisnummertoevoeging die zijn gericht op Bewoners Van Dit Adres.. die gaan bij mij standaard in nr A.

Re: Geen namen bij de huisnummers

7
:roll: ik kijk heel soms op naam, heb 1 wijk met alleen maar flatten en die gaan dan van a,b,c,d zie daar maar eens uit te komen als je een poststuk moet bezorgen op nummer 1 haha! ik kijk dan meestal met sorteren al of ik nog een poststuk treft met de zelfde naam en anders is het gewoon kijken op het bordje, zie ik geen bordje, stuur ik het zonder pardon terug :lol: had laatst een bewoner die der excuses aanbood voor het hele pand waar ze woonde, ze zei van, sorry we zoude eigelijk onze naam op die bordjes moeten doen! :lol:
Postbezorgster *religroup**sandd* :) is back since 8/7/13!
cron