Re: Alle Overheidspost naar Sandd.

11
Geertjan schreef:@ Heel dubbel, aan de ene kant logisch dat de overheid bezuinigt en dus kiest voor de goedkoopste aanbieder. Terwijl deze aanbieder de goedkoopste kan zijn, omdat de lonen onder het minium loon liggen.
Met dank aan de overheid, die er niet bij heeft vermeld, dat alle nieuwkomers zich moeten houden aan de postwet.
Wij verdienen wel meer, maar of onze lonen nog het minimumloon zijn valt te betwijfelen, want wij hebben al jaren geen salarisverhoging gehad.
De overheid denkt alleen...hoe kunnen we de schatkist zo snel mogelijk vullen, voor zo weinig mogelijk.
Tja en dan kom je al snel bij Sandd uit. ;)
Nu nog wel, maar als over ongeveer een jaar de prijzen nagenoeg gelijk zijn getrokken, gaat kwaliteit een rol spelen en ik denk nog steeds, dat na de reorganisatie de prijs/kwaliteitverhouding weer ok gaat worden bij PostNL.
Er zit nu nog teveel wrok onderling...dat heeft invloed op de kwaliteit van de postbezorging.
Door beter te communiceren en attent te zijn naar elkaar toe (een kaartje sturen, als een collega jarig is) zijn heel belangrijk.
Daar hebben wij nu een begin meegemaakt en dat is heel enthousiast ontvangen door de meeste collega's.
Verder moeten irritaties direct kenmaar worden gemaakt bij de TC, zodat er ook wat aan gedaan kan worden.
De meeste collega's maken hun frustraties niet kenbaar, dat komt de kwaliteit niet ten goede.
En....de echten blijven, de rest verdijnt allemaal.

Re: Alle Overheidspost naar Sandd.

12
@Jette

Correctie ;)
wij maken ook fouten, natuurlijk net zo weinig als jullie :lol:
ik zie je trouwens niet zo zeer als wij en jullie hoor jette
we zijn alle postbezorgers... en er is ruimte genoeg op de markt voor 2 grote partijen. ;)

ook zonder het oudzeer verdien je bij postnl niet datgene dat je moet verdienen , toch?
ik denk wel dat een kleinere partij flexibeler kan opereren in de markt... ;)

en zo belabberd bezorgen de bezorgers van sandd geen post.
anders bestond sandd al niet langer dan 10 jaar... :P

de echte blijven over bij postnl? nou schop je tegen de verkeerde benen , Jette..
wat te denken van al die trouwe postbodes die al tientallen jaren in weer en wind de post
hebben rondgebracht!

postnl gaat zich nog wel achter de oren krabben, als ze alle ervaring eruit sodemietert... :twisted:

Re: Alle Overheidspost naar Sandd.

14
Ik zit nu naar mijn laatste 2 postbakken te kijken.
Ja.. had gisteren al weg moeten zijn... maar ben vrij druk bezig met mijn verhuizing.
Het is niet veel. Fietstas is al van mijn fiets, dit past allemaal wel in het voorkratje. Mijn bakfiets staat te koop. Te lastig om mee te verhuizen.
Sandd is al gestopt.. maar VSP heeft its Sandd wel een opzegtermijn. (die denken zeker dat ik daar in dienst ben?)

Vraag me af of ik nu nog wel mag komen in de Sandd en VSP forum, als ervaringsdeskundige? :lol:

Hopenlijk is het tijdelijk. Ik heb me wel aangemeld voor een nieuwe wijk.
Dus wie weet.. ;)

Re: Alle Overheidspost naar Sandd.

17
@marius

Ik heb gehoord dat PostNL liever vrouwen aanneemt, omdat die het langer volhouden. Mannen zien het als een tijdelijk baantje en gaan op zoek naar iets beters.

Maar jij bezorgt toch al heel lang voor Sandd? Dus misschien moet je ze daar bij PostNL nog extra op wijzen. Ook een positieve referentie van je vorige werkgever kan misschien helpen. Dus even mailen naar Sandd wat ze vinden van je bezorgkwaliteit, uitprinten en bij je sollicitatie laten zien.... Veel succes in ieder geval! (Y)

Re: Alle Overheidspost naar Sandd.

18
@Marius

al heel lang voor sandd marius?
voor sandd begrippen wel natuurlijk... is het nu bijna 1 jaar marius :lol:

nou, in maassluis kom je voor sandd , vast zo weer aan de bak...
de herfst komt er aan , tegen de tijd dat je gesetteld bent... ;)
en dan zijn er genoeg bezorgers die afhaken.... regen... tegenwind etc...
maar wat ik me nou afvraag... waarom hebben ze je nou niet aangenomen bij postnl?

Re: Alle Overheidspost naar Sandd.

20
Marius meldde elders in dit forum dat men expliciet vraagt waarom je dit werk wilt doen.
En als je dan als reden geeft dat het primair om de centen te doen is, gaat de voorkeur toch eerder uit naar iemand die andere redenen heeft. Ikzelf herkende de vraag, uit mijn 'gesprek', en toen vond ik m ook al opmerkelijk. Niet zozeer de vraag in een 'keuvelgesprek', maar als expliciete vraag op het invulformulier van de ondervrager.

Hoe is dit afgelopen, Marius ? En heb je nog meer hints dat de waarheid inderdaad zo in elkaar steekt ?
cron