Re: wat vragen t.a.v postbezorgen

12
ik weet niet hoe het nu is bij sandd.maar toen ik bij post nl begon was het daar financieel veel beter geregeld.we worden met vakantie en ziekte gewoon door betaald.bij het sand kreeg je niks.als je ziek was pech...met vakantie zelf voor een vervanger zorgen.geen bedrijfskleding. je zag nooit collega,s dat was ook de reden dat ik van sandd over gestapt ben naar post nl.en heb er ondanks alles (nog) geen spijt van

Re: wat vragen t.a.v postbezorgen

13
@jop

kan ik wel inkomen Jop!
sinds januari deze maand heb ik een arbeidscontract bij sandd.

je wordt nu dus met vakantie en ziekte doorbetaald
( afgezien van de 1e twee dagen.. maar dat is in de schoonmaakbranche nu schijnbaar ook zo vastgelegd)

ik ben herkenbaar als sanddbezorger.. heb bedrijfskleding aan.
qua vervanging , ook als ovo-er heb ik nooit problemen gehad.
ik gaf gewoon op aan sandd wanneer ik afwezig was en dan zorgden zij voor vervanging.

twee keer per jaar zomer en winter is er een bijeenkomst waar je je collega,s kan ontmoeten.
in de loop der jaren... is het volume toegenomen... er is veel meer Echte Post gekomen.
naast goede doelen post... hebben we veel bankpost, overheidspost en magazines.

Re: wat vragen t.a.v postbezorgen

14
jop envelop schreef:ik weet niet hoe het nu is bij sandd.maar toen ik bij post nl begon was het daar financieel veel beter geregeld.we worden met vakantie en ziekte gewoon door betaald.bij het sand kreeg je niks.als je ziek was pech...met vakantie zelf voor een vervanger zorgen.geen bedrijfskleding. je zag nooit collega,s dat was ook de reden dat ik van sandd over gestapt ben naar post nl.en heb er ondanks alles (nog) geen spijt van
Laat je niet gek maken Jop! Je kunt geen appels met peren vergelijken. (Y)

Re: wat vragen t.a.v postbezorgen

17
Gezond is post bezorgen zeker. Je blijft er fit en slank bij. Zo heb je dr. Frank niet nodig en evenmin een dure sportschool. Lopen, fietsen, gewicht heffen (ja, als je de stapels post in je posttas moet stoppen en als je een stapel moet dragen als je door een straat loopt) Met mooi weer is het gewoon genieten buiten. Ik geniet ook als ik zowat h.a.h. post (geen folders dus zoals bij PostNL) heb die lekker licht weegt en deze bij mooi weer kan bezorgen. Daar krijg ik energie van.
Vandaag heb ik een stapel telefoonboeken bezorgd (maandag jl. ook al). Die waren bij Gicopost aangeboden. En ik dacht; 'och waarom ook niet'. Bij SMN heb ik het ook jaren gedaan. En nu mocht ik er 4 weken over doen. Dat is lekker ruim. Ze mogen niet bij de Nee/nee stickers maar wel bij de nee/ja stickers. Als de brievenbus te klein is moet ik er een kaartje in doen zodat ze er zelf 1 kunnen bestellen. Ook makkelijk. En ik krijg er nog altijd per stuk € 0,10 voor. Minder dan bij SMN maar beter een half ei dan een lege dop. Het extra geld is altijd meegenomen.
cron