Re: Toekomst van de postmarkt

4
Puf puf, ik heb het hele rapport gelezen. Wel 33 pagina's lang! :roll: Ik wilde het eerst uitprinten voor mijn man maar zie er toch maar vanaf. Kost me teveel printerpapier en printerinkt. Ben benieuwd waar het allemaal toe leidt. PostNL wil marktaandeel van ons afnemen? Laat Sandd dat maar zien te voorkomen. Wij willen ons baantje graag houden. En betere arbeidsvoorwaarden als OVO'er willen we ook best. Wij willen dat Sandd blijft bestaan! Anders moeten we dadelijk ook nog bij PostNL aan de slag. Lopen we dadelijk ook met h.a.h. flutfolders in ons hand. Folders bezorgen. O.k. maar dan wel op een andere dag en een heel dun setje van 3 folders. Die we dan wel eerst thuis in kunnen vouwen en waarbij we voor dat invouwen ook betaald krijgen.

Re: Toekomst van de postmarkt

5
@Postbode 7

Ik heb nog eens door deze 38 pagina's geworsteld.

Er is ook kritiek op PostNL, het schijnt dat PostNL haar diensten aan biedt op de zakelijke markt tegen prijzen die echt niet kunnen. (jammer genoeg weet ik als PostNL'er ook niet welke prijzen dat zijn) Wat dat betreft vind Sandd transparanter die zet de prijzen gewoon op haar site.

Overigens ik gun jou ook gewoon je baan, waar je nu werkt. Eerlijk gezegd ik ben aardig tevreden zoals het nu gaat, die maandag mag er wat mij betrefft uit. Ook wat betreft, het omzetten van Ovo naar arbeids overeenkomsten .

Alleen hoop ik dat die prijzen oorlog een keer is afgelopen, daar word niemand, geen enkele postbezoger, wijzer van.

Re: Toekomst van de postmarkt

7
@Geertjan

het overleg met kamerleden en minister/staatssecretaris heb ik indertijd live gevolgd.
het is nog duidelijker nu je het in een geschreven notitie kan nalezen.

voor de postnl-ers..... de Maandag als bezorgdag opheffen zoals dhr. Bleker wil...
dat zal tot februari niet gebeuren.

ik heb de moties die n.a.l.v. dit overleg zijn ingediend nog niet gelezen, zijn ook vast wel
ergens te vinden!

Re: Toekomst van de postmarkt

8
postbode21 schreef:@Geertjan

voor de postnl-ers..... de Maandag als bezorgdag opheffen zoals dhr. Bleker wil...
dat zal tot februari niet gebeuren.
De verwachting is dat er dit jaar nog gewwoon op maandaag wordt bezorgd. Pas in 2013 zal dit stoppen, als de Tweede kamer akkoord gaat met deze wijziging van de Postwet.

Re: Toekomst van de postmarkt

9
Geertjan schreef:
postbode21 schreef:@Geertjan

voor de postnl-ers..... de Maandag als bezorgdag opheffen zoals dhr. Bleker wil...
dat zal tot februari niet gebeuren.
De verwachting is dat er dit jaar nog gewwoon op maandaag wordt bezorgd. Pas in 2013 zal dit stoppen, als de Tweede kamer akkoord gaat met deze wijziging van de Postwet.
Zou de Kamer akkoord gaan? Alleen VVD en D66 lijken brood in het voorstel te zien, alle andere partijen zijn tegen (inclusief Bleker's eigen partij :lol: )

Re: Toekomst van de postmarkt

10
@newman

uiteindelijk verwacht ik het scenario dat tobo en anderen al voorspelden...
postnl en sandd blijven over.

Sandd gaat op den duur van 2 naar 3 dagen.. Ma/Woe/Vr
Postnl gaat van 6 naar 5 naar 3 postdagen per week... Di/Do/Za

hebben we uiteindelijk toch weer 6 dagen in de week post :lol:
.postbezorgers blijven bestaan.. of ze nu voor postnl... deutsche post of sandd werken ;)
cron