Re: Toekomst van de postmarkt

11
@Geertjan


Live Debat in de 2e kamer Postmarkt is verzet naar WOENSDAG 15 FEBRUARI 914 - 15 uur) ;)
aan de orde komt.. o.a.: mag postnl de maandag laten vallen
doet Postnl aan onoirbare kruisbestuiving
hoe staat het met de ovo-contracten en de minimumloon naleving
.

Re: Toekomst van de postmarkt

16
Och voor mij mag Sandd best naar 3 bezorgdagen gaan. Zit ik niet mee. Maar dan moeten ze wel op 800 miljoen poststukken per jaar zitten. Ben benieuwd of dat lukt nu ook Wava !Go post wil gaan bezorgen. Wel van de gemeente Drimmelen maar wie weet volgen later andere gemeenten. Dat stond in Dagblad De Stem. En PostNL moet fatsoenlijke tarieven berekenen en ophouden met de prijzenoorlog.

Re: Toekomst van de postmarkt

17
postbode21 schreef:@Geertjan


Live Debat in de 2e kamer Postmarkt is verzet naar WOENSDAG 15 FEBRUARI 914 - 15 uur) ;)
aan de orde komt.. o.a.: mag postnl de maandag laten vallen
doet Postnl aan onoirbare kruisbestuiving
hoe staat het met de ovo-contracten en de minimumloon naleving
.
Bedankt! Ook fijn dat die kwestie met de prijzen van PostNL wordt besproken. PostNL zal er ws van langskrijgen.



Jette schreef:Ik ben misschien wel heel pessimistisch, maar ik denk dat er over tig jaar helemaal geen post meer is.
Is alles gedigitaliseert en kun je tijdschriften ed lezen met je e-reader.
Dan zal de prijs van de E-reader fors moeten dalen. Oftewel, voor iedereen betaalbaar moeten zijn, is bij de supermarkt te koop voor 25 euro. Zover komt het ooit.

Re: Toekomst van de postmarkt

18
Jette schreef:Ik ben misschien wel heel pessimistisch, maar ik denk dat er over tig jaar helemaal geen post meer is.
Is alles gedigitaliseert en kun je tijdschriften ed lezen met je e-reader.
Nee hoor. We leven nu nog even in een tijd van oneindige groei, gebaseerd op de (reeds verouderde) gedachte dat energie gratis is. We gaan vanbaf 2010 langzaam weer achteruit. Naar minder energie slurpende zaken. Tijdschriften in PDF worden wel gedownload maar zelden gelezen. Papieren tijdschriften blijven, ZEKER. Een E-mail is totaal onbetrouwbaar. Niemand weet of jij die mail gelezen hebt. Of zelfs maar ontvangen. Pas als 1 mail meerdere keren op en neer geweest is tussen meerdere personen, en iedereen zijn/haar opmerkingen tussen de oude heeft geplakjt, dan BEGINT die mail enige juridische relevantie te krijgen. Papieren post blijft dus voor veel toepassingen noodzakelijk.

Kerst en andere kaartjes: na twee keer een E-card gestuurd en ontvangen te hebben ben je dat wel beu. Kijk eens naar de Gamma. Die adverteert iedere week op papier. AH ook. H & M iedere maand.

E-mail verdringt vooral telefoonverkeer. Websites zijn appetizers. Ze maken je nieuwsgierig. Al snel wil de prospect dan een prospectus hebben. Post! Helemaal weggaan zal het nooit. En als straks de maatschappij weer ingestort is naar menselijke maatstaven zal de post ook weer toenemen.

Een digitale wereld valt en staat met serverparken die op (brijwel) gratis stroom draaien. Google heeft in Delfzijl een serverpark staan dat evenveel stroom vreet als een groot dorp. Vroeg of laat gaat dat grote dorp hier tegen protesteren en dan worden er gewoon servers afgeschakeld. Digitale media lijken heel 'groen' maar het is de meest vervuilende manier van transport van informatie. Een brief kun je per ezel vervoeren van A naar B. Een bit niet....

Re: Toekomst van de postmarkt

19
Eens zal papieren post wel verdwijnen net als gewoon geld, echter zullen de meesten van ons dat niet meer mee maken.
Wat Jan zegt over de Gamma krant en dat soort reclame klopt als een bus, na 1x reclame mail op je pc heb je het wel gehad.
Papieren reclame blijft nu eenmaal wat langer liggen en (on)bewust lees je het nog een keer door.

Re: Toekomst van de postmarkt

20
Als Amerika zijn zin krijgt, dan zullen zelfs bepaalde sites of delen van sites verboden worden. Kun je niet eens meer aan informatie komen via bepaalde sites. Zelfs een site als Marktplaats zal er de dupe van worden. Informatie op papier zal altijd belangrijk blijven.
cron