Re: Huis zonder huisnummers

21
Doro schreef:Volgens mij is dit filmpje opgenomen op een depot wat straks wegbezuinigd is.
Die vrouw die bladen in een bak gooit heeft 'vergeten' haar koptelefoon af te doen?
Die headset is voor de spraaksortering. En er worden geen depots gesloten, er gaan VBG's (bestelkantoren) dicht. Dat is een van de vele misverstanden die steeds in de mediaberichtgeving rond PostNL opduiken. Dus, nog 1x:
- Op depots wordt geen post gesorteerd: dit zijn de plekken waar pbz's de reeds gesorteerde post ophalen.
- Deze depots gaan niet sluiten
- Pbz's krijgen hun post in de regel NIET thuis afgeleverd
- Op CVL's wordt zowel machinaal gesorteerd als met de hand. Het is NIET zo dat de bundels bestelklaar uit de machine springen en dat alleen het inpakken van de tassen handmatig gebeurt (dat schijnen ze bij de Volkskrant te denken).
- Het onderdeel wat verkocht is, is TNT Express, en dat is dus NIET hetzelfde als de pakketservice. De pakketservice is nog steeds in handen van PostNL.

Re: Huis zonder huisnummers

23
verzendenenontvangen schreef:Het valt me op dat er veel huizen zijn zonder huisnummers. Meestal ben ik slim genoeg om door te gaan tellen. Maar je hebt soms ook een straat waar niemand een huisnummer heeft! Volgens mij zijn de bewoners verplicht om op de brievenbus duidelijk aan te geven om welk huisnummer het gaat. Vooral op industrie terreinen is het eerder de regel om nergens een huisnummer te vermelden. Als je eenmaal weet waar iets is dan onthoudt je het wel. Maar handig is het niet. Zeer zeker is het niet handig dat brandweer en ambulances op jouw adres moeten komen.

Hoe gaan jullie hiermee om?

doortellen en als het echt te gortig worden overslaan en afstickeren daar men als bewoner verplicht is conform de postwet om zowel op het huis alsmede de buitenbrievenbus een duidelijke vermelding van het huisnummer te hebben

Re: Huis zonder huisnummers

25
Het is in het belang van de mensen zelf dat er een goed zichtbaar huisnummer aan hun huis bevestigd is. Dat voorkomt fouten bij de postbezorging. Het is ook handig als die huisnummers ook op alle enveloppen staan. Voor 98% is dat ook het geval. Ik krijg maar zelden een brief zonder huisnummer erop. Dan ga ik in de telefoongids kijken waar bijv. Pietersen woont in mijn plaats. Staat de straatnaam en postcode er wel op dan is dat meegenomen. Dan zet ik het nummer er gewoon achter. Tenminste als het een naam is die niet vaak voorkomt. Bij een naam als Jansen, Broeders enz. wordt het lastig, zeker als er meer mensen met die naam in één straat wonen. Dan moet de postcode duidelijkheid geven. Kom ik er niet uit dan gaat het poststuk gewoon retour. Adres onvolledig. Ik ben er nog een van de oude stempel die er moeite voor doet om het toch op het juiste adres bezorgd te krijgen.

Re: Huis zonder huisnummers

27
Ik kwam nu het volgende tegen:

Je hebt bijvoorbeeld:

Appelstraat 22 in Duckstad. Daarin zit winkel: Joop Verkoop. Deze ruimte is ooit door tweeën gedeeld. En tevens zit op Appelstraat 22 in Duckstad de winkel: Super Koopjes. Bij PostNL is het zo dat je alleen maar bezorgd op adres niet op naam. Maar deze vlieger gaat dan niet op vind ik!

Trouwens moet ook bij een basis school bezorgen. Alleen de brievenbus zit achter het hek. Ik ga niet over een hoog hek klimmen om daar post te bezorgen. Wat doen jullie met die post? Kan aankruisen "geen brievenbus" maar dat lijkt me niet echt handig voor die school. Ze hadden beloofd de brievenbus in 't hek te gaan plaatsen zodat je daar de post in kan doen. Maar helaas, dat doen ze niet. Indien het zaterdag is, dan kun je het de dinsdag gemakkelijk bezorgen. Maar in de vakanties is dat niet handig.

Re: Huis zonder huisnummers

28
verzendenenontvangen schreef:Ik kwam nu het volgende tegen:

Je hebt bijvoorbeeld:

Appelstraat 22 in Duckstad. Daarin zit winkel: Joop Verkoop. Deze ruimte is ooit door tweeën gedeeld. En tevens zit op Appelstraat 22 in Duckstad de winkel: Super Koopjes. Bij PostNL is het zo dat je alleen maar bezorgd op adres niet op naam. Maar deze vlieger gaat dan niet op vind ik!

Trouwens moet ook bij een basis school bezorgen. Alleen de brievenbus zit achter het hek. Ik ga niet over een hoog hek klimmen om daar post te bezorgen. Wat doen jullie met die post? Kan aankruisen "geen brievenbus" maar dat lijkt me niet echt handig voor die school. Ze hadden beloofd de brievenbus in 't hek te gaan plaatsen zodat je daar de post in kan doen. Maar helaas, dat doen ze niet. Indien het zaterdag is, dan kun je het de dinsdag gemakkelijk bezorgen. Maar in de vakanties is dat niet handig.
Dat probleem ken ik ook: van die opgesplitste adressen. Eigenlijk moeten die winkeliers dan onderling afspreken dat de ene nr 22A is en de ander 22B. In mijn wijk (industrieterrein) zit ook zo'n adres. Drie bedrijven, 3 brievenbussen, en alledrie beweren ze nr 40 te zijn. En dat kan dus niet. Aangezien de sorteermachine alleen op huisnummer sorteert, zit de post voor deze 3 bedrijven altijd helemaal door elkaar. Ik ben dan wel zo braaf dat ik het op straat ga lopen splitsen, maar dat is eigenlijk niet de bedoeling! Bovendien heb je ook vaak post die niet aan het bedrijf is gericht, maar aan een persoon. Dan staat er dhr de Vries, nr 40. Moet ik dan bij alledrie de bedrijven aanbellen en vragen of daar een dhr de Vries werkzaam is? Dat word me wel erg gortig. In zo'n geval mik ik het in 1 van de 3 bussen naar keuze. Klagen over verkeerde bezorging kunnen ze niet, want het is geadresseerd aan nr 40 en bezorgd op 40!

Vwb die scholen: Als ze geen bus hebben of een bus waar je niet bij kunt komen (ivm schoolvakantie bijv) dan moeten ze maar bewaarservice aanvragen. En anders lekker de hele boel retour sturen.

Re: Huis zonder huisnummers

30
Carla41 schreef:@newman

bij sandd is de afspraak dat je in de schoolvakanties de post retour depot stuurt
o.v.v. schoolvakantie
sandd houdt het dan aan tot de school /brievenbus na de vakantie weer bereikbaar is.
Roep dat niet te hard, heb al eens poststukken terug gestuurt, en die kreeg ik een week later weer in me postbakken te zien en dat in de zomervakantie!!!! Dus op een geven moment heb ik het zelf opgespaart, en de laatste dag van me invalwijk heb ik alle retour gestuurt! :)
Postbezorgster *religroup**sandd* :) is back since 8/7/13!
cron