Re: Huis zonder huisnummers

31
Roep dat niet te hard, heb al eens poststukken terug gestuurt, en die kreeg ik een week later weer in me postbakken te zien en dat in de zomervakantie!!!! Dus op een geven moment heb ik het zelf opgespaart, en de laatste dag van me invalwijk heb ik alle retour gestuurt! :)
Je kunt het zelf ook opsparen en dan na de vakantie alsnog bezorgen.

Of je maakt een afspraak met de conciërge om de post tijdens de vakantie bij hem/haar thuis te bezorgen
ex Sandd Postbezorgster

Re: Huis zonder huisnummers

32
Ik heb nu een flat waarbij de bewoners grotendeels geen huisnummer op hebben. Wel een paar, volgens mij is het oplopend. Ik heb dan maar bij een paar aangebeld maar niet een ieder is thuis.

Volgens mij loopt de volgorde altijd zo:

Van onderen naar boven:

8b
8a
8
6b
6a
6

Gelukkig heb je dan nog Bag Viewer die je mee kan helpen welke huisnummers daar staan.

Re: Huis zonder huisnummers

35
postgirl schreef:
Of je maakt een afspraak met de conciërge om de post tijdens de vakantie bij hem/haar thuis te bezorgen
Nou ik heb maar 1 keer die conciërge gezien. En aangezien ik die wijk de gehele vakantie had en er gewoon weken geen conciërge was. na de vakantie bezorgen in een wijk die ik niet meer hoef te lopen. nee sorry dat kost me te veel tijd. trouwens het is beter dan postnl die daar rond loopt. die gooit doodleuk de post gewoon op de grond en loopt weg. ben de bezorger achterna gegaan, en gezegd dat dat dus echt niet de bedoeling was en dat het nu al weg was gewaaid in de bosjes.
Postbezorgster *religroup**sandd* :) is back since 8/7/13!

Re: Huis zonder huisnummers

36
Door op dit onderwerp te googelen ben ik bij dit forum terechtgekomen. Ik heb 2 gemeenten aangeschreven over m'n irritatie dat sommige adressen, die ik allemaal heb doorgegeven, geen huisnummerborden hebben en ook geen huisnummer op de brievenbus en deze gemeenten lijken actie hierop op te ondernemen (en deze gemeente ook aangeschreven over te kleine brievenbussen en de andere gemeente over loslopende terreinhonden, daarover later meer) :

Hallo,
Als postbode in dit dorp irriteert het me dat mensen in mijn wijkje vaak geen huisnummer hebben (25 keer). Gelukkig zijn het rijtjeshuizen en is er wel uit te komen, maar ik heb wel eens een vervangwijk gedaan en dan had je losstaande huizen zonder huisnummer en zonder nummer op de brievenbus. In een ander dorp had zelfs een garagebedrijf en een machinefabriek geen huisnummer en ook geen nummer op de brievenbus, dus dan moet je naar binnen om het nummer te vragen. Beetje postbodeonvriendelijk, maar ook klantonvriendelijk (en leverancieronvriendelijk). Zeker een postbode die een vervangwijk doet en de wijk niet kent, zoekt zich dan een ongeluk. Een auto moet toch ook een kenteken hebben en als je die niet hebt, haalt oom agent je wel van de weg. We leven hier niet in een bananenrepubliek.
Gesteld dat een (niet begroeid) huisnummer in dit dorp verplicht is (of landelijk verplicht is) en ik de adressen doorgeef, gaat de gemeente dan actie ondernemen naar de bewoners toe om die mensen te manen binnen 1 of 2 maanden een huisnummer op hun huis en/of brievenbus aan te brengen telefonisch of schriftelijk of mondeling na controle, als ze thuis zijn? greetz Mr. Sanddman

reactie ander dorp:
Dank voor je melding. Ik ben momenteel met vakantie en binnenkort weer aanwezig. Ik zal dan je melding in behandeling nemen. Huisnummerbordjes horen idd wel aanwezig te zijn en ik zal daar dan actie in ondernemen.
..Informatiebeheerder BAG

reactie dit dorp:
Als gemeente zijn wij bronhouder van alle adressen en gebouwen binnen de gemeentegrenzen. U bent bij ons dus aan het juiste adres aangaande de nummeraanduiding binnen de gemeente.
Wij werken daarbij conform de wet BAG, de Basisregistraties Adressen en Gebouwen. Daarbij wordt dus voor ons bepaald aan welke eisen objecten moeten voldoen willen ze in aanmerking komen voor een authentiek adres. Wij zijn ons terdege bewust van het feit dat nog niet alle adresseerbare objecten ook daadwerkelijk een officieel huisnummer gekregen hebben. Echter, conform dezelfde wet BAG wordt van ons niet verwacht dat wij hier actief onderzoek naar doen (lees: de gemeente rond te rijden om te kijken of er een object bestaat dat nog geen adres heeft). Zodra wij een terugmelding krijgen gaan wij hier echter uiteraard wel direct mee aan de slag. Vanzelfsprekend krijgen nieuwe objecten wel direct een adres indien ze hiervoor in aanmerking komen.
Mocht u ervan overtuigd zijn dat sommige objecten van een huisnummer moeten worden voorzien, dan wil ik u vriendelijk verzoeken om mij duidelijk aan te geven om welke object dit gaat (bijvoorbeeld middels een situatietekening).
Zodra ik dit van u gekregen heb, kan ik bepalen of we al dan niet overgaan tot huisnummeruitgifte.
..Adviseur geo-informatie
http://www.youtube.com/watch?v=oNuX7bs2qAM

Re: Huis zonder huisnummers

37
@sanddman

Goed van je hoor!
de 1e gemeente wil er zelf niet al teveel moeite voor doen , jij mag dat middels een situatietekening, voor ze uitzoeken.
wel een hele lange ambtelijke brief... :D maar actie ho maar. :o

de andere gemeente lijkt me wat meer actie reactie gericht.
en is het door 1 van deze dorpen actie ondernomen?

Re: Huis zonder huisnummers

38
@Carla41
Ik had deze mail gister en eergister ontvangen. Situatietekening vond ik een beetje ambtelijke bla bla, dus gewoon de straatnamen + vermoedelijke huisnummers doorgegeven. Is vaak simpel op google-maps te zien en dan kan je ook door de meeste straten heen lopen. Ik wilde eerst de huizen gaan fotograferen, maar ja wat heb je er aan, want er staat dan geen huisnummer op. Ik dacht er ook aan om de Sandd-wijk op te sturen, maar dat is misschien niet voor derden bedoeld. De vraag is voor mij wat ze nu precies voor actie gaan ondernemen en op wat voor een termijn en hoe de BAG wordt gehandhaafd. Het lange antwoord kwam pas na 12 dagen, het korte antwoord na een dag, terwijl de verantwoordelijke op vakantie was en pas over zo'n 10 dagen terug was en eigenlijk niet had hoeven reageren.
In de wijk van het lange antwoord is de woningbouwvereniging aan het renoveren en ook een lijst achtergelaten bij het spreekuur in die wijk van de ontbrekende huisnummerbordjes. Niet alles was huur en wat wel huur was, stond in 2015 in de planning.
Ik had de ontbrekende huisnummers ook bij m'n Sandd-coordinator doorgegeven, maar die had er niet op gereageerd. Dus ik erachteraan bellen en hij dacht dat het retourreden 1 of 5 was en beweerde dat ik daar geen post hoefde te bezorgen. Maar ik heb daar toch een beetje m'n twijfels over. Ik mocht niet namens Sandd briefjes in de bus gooien om de mensen te manen een huisnummerbord te gaan voeren.
Afbeelding
Helaas staat daar (nog?) niet op:
■ 6 Huis zonder huisnummer en ook niet op brievenbus
Iets anders is dat je naast gewone foutsortering van andere wijken ook foutsorteringen hebt van een poststuk, waar niet de goede wijk in mijn geval op staat. Dus voor alle duidelijkheid staat er een straat en huisnummer op die niet bij mijn vaste wijk hoort, maar waar eigenlijk een ander wijk-nummer op zou moet staan. Dat zou je dan als 7e retourreden moeten aan kunnen geven.
■ 7 Verkeerde wijknummer op poststuk
8e retourreden:
■ 8 Loslopende hond bij brievenbus
■ 9 te kleine brievenbus
Nu moet je dit bij de ‘Aanvullende informatie’ blijven kalken, helemaal onderaan de retoursticker. Maar dit is meer iets voor een ander draadje.

Ook wel discussie gehad met bewoners, waar ik mee in gesprek hierover raakte. 2 x een vrouw ""die het bordje nog zou plaatsen". Een ander die zei dat ze het hek en de brievenbus zouden gaan vernieuwen, toen ik naar hun nummer vroeg die niet meer op hun brievenbus zat (de 4 van de 2 getallen zat er nog half op), maar ze zei ook : dat ze het er met een stift op kon schrijven. De week daarop had ze dat niet gedaan. Tegen een andere vrouw waarbij ik het nummer op het huis zocht, kwam naar buiten, omdat ze dacht dat ik aangebeld had en toen ik zei dat ze een huisnummer moest hebben omdat ze anders geen post zou krijgen, zei ze: "Nederland ook altijd met die regeltjes, dan kijk je toch bij de buren (maar haar buren hadden ook al geen nummer). Nou dan maar geen post, gooi het maar in de sloot en dan krijg ik belangrijke dingen wel aangetekend". Maar ik heb geen zin om met al dit soort domme en irritante mensen te gaan discussiëren en voor politieagent te spelen. Bij een boerderij in een ander dorp bij een vervangwijk had iemand nr 36. Bij navraag naar nr.38 bleek dat ook bij 36 te horen. Zet dan 36+38 op je huis en brievenbus, zei ik. Zou ze over nadenken. Ze begreep mijn probleem, want haar dochter had eens een krantenwijk gedaan in de vakantie en zocht zich ook rot naar moeilijk vindbare brievenbussen en moeilijk vindbare adressen. Kennelijk had ze niks van die ervaringen van haar dochter geleerd, want zelf zet ze niet duidelijk op haar boerderij 36+38. Op zo'n moment heeft moraliseren of discussiëren geen enkele zin, blijkt. Je krijgt dan bijna de neiging om er zelf met krijt een nummer op zo'n huis te zetten of met stift op zo'n brievenbus, maar daar kan je gedonder mee krijgen.
Maar ik heb het dus bij Sandd (ik moet oppassen dat ik geen zeurpietenimago daar krijg), de woningbouwvereniging en de gemeente in de groep gegooid en dus 3 balletjes opgegooid. Nu maar kijken of er iets mee gebeurt en op welke termijn.
Mijn verwachtingspatroon is niet hoog, maar ik heb in ieder geval actie ondernomen, waar vervangpostbodes van zouden kunnen profiteren. Trouwens een andere wijk in mijn dorp vervangen. Overal grote brievenbussen en overal huisnummers (op 1 na die ik ook gemeld heb). "bravo gemeente en/of bewoners, zo kan het ook" schreef ik in mijn mail, waarop ik dus 12 dagen dat lange ambtelijke antwoord op kreeg.
http://www.youtube.com/watch?v=oNuX7bs2qAM

Re: Huis zonder huisnummers

40
Ik heb de gemeenteraadsleden hierover geïnformeerd. De PvdA gaat hierop actie ondernemen. Hier heb je op industrieterrein waarbij niemand een nummer op het pand heeft in één straat. Ik gooi namens mezelf een briefje door de brievenbus met het verzoek voor het plaatsen van nummer. De meeste bedrijven reageren hierop positief. Maar helaas zien sommigen het nut er niet van in. De gemeenteraadslid wil mogelijk zelf nummer borden gaan plaatsen bij de bedrijven. Dit gebeurd ook bij buitenwijken, huizen naast wegen zie je dan groen bordje dat reflecteerd bij licht. Het is wettelijk geregeld dat iemand nummer op hun pand moet hebben, er zitten zelfs normen op de grootte van het cijfer!

Het is verder ook in hun eigen belang vindbaar te zijn voor hulpdiensten zoals ambulances, brandweer en de politie.
cron