Re: Huis zonder huisnummers

11
jan272 schreef: Dat is nou typerend voor een bezorg organisatie die zijn taak niet serieus neemt. Als wij een briefkaart krijgen voor 'Opa Kees' en het adres is Bachlaan Tilburg (er staan daar 400 huizen) dan zoeken we net zolang tot de kaart afgeleverd is. Twee of drie keer ergens aanbellen is vaak voldoende. Maar ja, dat is dan geen krent uit de pap he.
Post voor de Tammerstraat. Oh ja, dat moet Lannerstraat zijn. De gekste dingen kom je tegen. En ze worden allemaal bezorgd. Wij zijn namelijk postbezorgers, geen postterugstuurders. Het zijn de details. En wat de bedrijfs top doet zal me aan mijn bips oxideren.
Heeft niets met serieus nemen te maken. In de regels staan, op nummer bezorger. Als het nummer er niet bijstaat, dan uiteraad kijk ik op naam. Mocht ik dan nog niet verder kunnen, dan stuur ik het terug. Ik ga niet elk poststuk dat ik niet ken bezorger opzoeken op het internet. Ben geen thuiswerkende opzoekkracht.
Postbezorgster *religroup**sandd* :) is back since 8/7/13!

Re: Huis zonder huisnummers

13
@jan272,

Als bezorger van een in jou ogen slecht postbedrijf hier het volgende:
Laatst had ik een brief voor nr 57.
Op 57 woont een familie met een exotische naam en op nr 59 een familie met de achternaam die op de brief voor 57 staat.
Altijd moet je op nummer bezorgen maar ik vertrouwde het niet en belde aan op 57.
Die familie zegt dat de geadresseerde niet op 57 woont en geeft de brief aan mij terug.
Dan denk je al snel dat de afzender per abuis 57 i.p.v. 59 heeft getypt.
Bel dus aan op 59 en vraagt of die polis brief soms voor hun is.
De man bestudeert de voorletters van de geadresseerde en na lang nadenken zegt hij dat die mevrouw wel degelijk op 57 heeft gewoond maar daar al jaaaaren weg is.
Even een praatje maken vinden de bewoners helemaal niet vervelend.
Kost wat tijd maar dat geeft niet.
Ook krijg ik wel eens brieven van Post.nl in mijn handen gedrukt omdat die fout bezorgd zijn.
Als het adres op mijn route ligt bezorg ik het gewoon.
Kleine moeite.
Die man op 59 ging ook wel eens tijdens zijn hond uitlaten verkeerd bezorgde post na bezorgen.
Doen we niet zo moeilijk over.

Op die spraak gestuurde sorteermachine terug te komen.
Hij werkt als volgt: je leest hard op de postcode en dan gaat er een rood lampje branden voor het luik waar de post in moet.
Nu heb je letters die in de uitspraak bijna het zelfde klinken en dan kan ik wel begrijpen dat het fout gaat.
Heel de nacht postcodes oplezen dat is toch niet lang vol te houden.
Lijkt mij slaven arbeid.

Re: Huis zonder huisnummers

14
Doro schreef:@jan272,

Op die spraak gestuurde sorteermachine terug te komen.
Hij werkt als volgt: je leest hard op de postcode en dan gaat er een rood lampje branden voor het luik waar de post in moet.
Nu heb je letters die in de uitspraak bijna het zelfde klinken en dan kan ik wel begrijpen dat het fout gaat.
Heel de nacht postcodes oplezen dat is toch niet lang vol te houden.
Lijkt mij slaven arbeid.
Je maakt toch zeker een geintje. Is dat echt hoe dat spraaksorteren werkt? Wat is dan in vredesnaam het voordeel tov de huidige sorteermethode? Nu staan er bij elk vakje stickers met de postcode er op, en aangezien die numeriek in een zeer logische volgorde staan gaat dat sorteren best vlot. Als er een lampje gaat branden vind je het juiste vakje wellicht eerder, maar doordat je iedere keer de postcode hardop moet voorlezen verlies je weer tijd. Voorts moet je bij spraakherkenningssoftware altijd langzaam en duidelijk articulerend spreken. Bovendien heb ik begrepen uit een nieuwsbrief van de OR dat de computer moeite heeft om buitenlanders te verstaan.

Behalve dat ik er sorteertechnisch niet echt het voordeel van inzie, lijkt het me ook een nadeel dat ze in nieuwe kasten moeten investeren, of de oude exemplaren van een soort lichtorgel moeten voorzien. Kost ook weer een hoop geld.

Hier staat trouwens een filmpje, waarin ze ook het spraaksorteren laten zien. Die lampjes en luikjes zie ik niet: dit zijn exact dezelfde kasten die we nu hebben. Ook zie je op het filmpje dat er hier niet op postcode wordt gesorteerd, maar op straatnaam. (Rond 2 minuut 7)
http://www.metafoormedia.nl/339/cvl/
Laatst gewijzigd door Newman op 18 apr 2012, 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: Huis zonder huisnummers

17
Als de stroom uitvalt, ligt heel nederland op zijn gat. Geen internet, geen twitter, geen GSMs, geen CV ketels, geen verkeerslichten, geen treinen, geen waterleiding, geen riool.
Gelukkig heeft deze regering van slopers besloten om geen kerncentrale bij te bouwen, dus dit scenario gaat nog uitkomen. En een deel van jullie gaat dit nog fijntjes meemaken. Dan kan je eraan denken op wie je destijds gestemd hebt.Niet dat daardoor de stroom terug komt voor meer dan een uur per dag, maar dan heb je wat te doen in het donker.

Ook S&D valt stil als er iets met de stroom gebeurt. Of werken de S&D sorteermachines ook op uitmelkkracht? Zoals ze dat met het personeel doen? Als je maar een kleine speler bent, met een verwaarloosbaar klein marktaandeel, dan is het o zo leuk om te lachen om de tijdelijke problemen van het grote voorbeeld. Maar iedereen komt aan de beurt hoor. Eens zal ook S&D moeten vernieuwen. Als ze 2014 halen want als alle bezorgers een uurloon krijgen (dat zal dan moeten zijn voor sorteren EN bezorgen) plus echte arbeidsvoorwaarden, dan gaan de proces kosten recht omhoog. S&D en zwanger? Nu geen probleem, maar dan wel. Voor S&D. Mag ik effe vangen?
Dus Klaartje, lach nog maar even lekker door. In de afzienbare toekomst verandert alles.

Re: Huis zonder huisnummers

20
Volgens mij is dit filmpje opgenomen op een depot wat straks wegbezuinigd is.
Die vrouw die bladen in een bak gooit heeft 'vergeten' haar koptelefoon af te doen?
Gaat het sorteren niet sneller om het poststuk voor een elektronisch oog te houden dan om het op te lezen.
Schaalvergroting betekent niet automatisch een verbetering.

@jan272,

Denk je nog steeds dat Sandd niet groeit?
Post.nl denkt en handelt nog steeds van uit de gedachte dat ze altijd hun monopolie positie blijven behouden.
Om zo met je klanten om te gaan?
Elke keer ze aan het lijntje te houden.
Terwijl ervaren bezorgers allang voor deze puinhoop hebben gewaarschuwd.
Hoogmoed komt voor de val.
cron