Huis zonder huisnummers

1
Het valt me op dat er veel huizen zijn zonder huisnummers. Meestal ben ik slim genoeg om door te gaan tellen. Maar je hebt soms ook een straat waar niemand een huisnummer heeft! Volgens mij zijn de bewoners verplicht om op de brievenbus duidelijk aan te geven om welk huisnummer het gaat. Vooral op industrie terreinen is het eerder de regel om nergens een huisnummer te vermelden. Als je eenmaal weet waar iets is dan onthoudt je het wel. Maar handig is het niet. Zeer zeker is het niet handig dat brandweer en ambulances op jouw adres moeten komen.

Hoe gaan jullie hiermee om?

Re: Huis zonder huisnummers

2
Inderdaad, zelf doortellen. Mijn wijk is op een industrieterrein en inderdaad is bij sommige adressen geen huisnr. Of bij huisnrs geen bb. Tja...het is in geval van brand of inbraak idd niet slim. Ik bezorg wat ik kan bezorgen en tel dus door. De eerste week was het een beetje lastig maar inmiddels geen probleem meer.

Re: Huis zonder huisnummers

3
Helemaal geen nummers in een straat? Bezorg jij in kandahar of zo?

Bij geen enkel nummer, kun je niks. Want je weet niet op welk nummer de straat begint en even/oneven is ook niet altijd duidelijk. En je weet ook niet waar de nummering begint. Dan neem je alles mee terug en levert het persoonlijk in bij je teamcoach.

In alle andere gevallen: kijk naar de nummers links en rechts, HOOP dat er geen a/b/c nummers zijn, pak je viltstift en schrijf het nummer discreet op de klep van de bus.
Je kan ook aanbellen en vragen of het klopt en dan meteen zeggen dat een nummer verplicht is en dat je over drie weken de nummers wilt zien. Or Else.

Ik neem aan, aan je vragen te horen, dat je geen postNL-er bent.

Re: Huis zonder huisnummers

5
Maakt veel mee dat het huisnummer wel staat maar dan gewoon de simpele A,B,C of D is vergeten :roll: Ook heb ik nu dat er 1 huisnummer is en daarachter staat dan nog eens een nummer dus bijvoorbeeld huisnummer 136, 445 :roll: Die stuur ik lekker terug geen zin om te zoeken!
Postbezorgster *religroup**sandd* :) is back since 8/7/13!

Re: Huis zonder huisnummers

6
har099bezorger schreef:Die stuur ik lekker terug geen zin om te zoeken!
Dat is nou typerend voor een bezorg organisatie die zijn taak niet serieus neemt. Als wij een briefkaart krijgen voor 'Opa Kees' en het adres is Bachlaan Tilburg (er staan daar 400 huizen) dan zoeken we net zolang tot de kaart afgeleverd is. Twee of drie keer ergens aanbellen is vaak voldoende. Maar ja, dat is dan geen krent uit de pap he.
Post voor de Tammerstraat. Oh ja, dat moet Lannerstraat zijn. De gekste dingen kom je tegen. En ze worden allemaal bezorgd. Wij zijn namelijk postbezorgers, geen postterugstuurders. Het zijn de details. En wat de bedrijfs top doet zal me aan mijn bips oxideren.

Re: Huis zonder huisnummers

8
jan272 schreef:
har099bezorger schreef:Die stuur ik lekker terug geen zin om te zoeken!
Dat is nou typerend voor een bezorg organisatie die zijn taak niet serieus neemt. Als wij een briefkaart krijgen voor 'Opa Kees' en het adres is Bachlaan Tilburg (er staan daar 400 huizen) dan zoeken we net zolang tot de kaart afgeleverd is. Twee of drie keer ergens aanbellen is vaak voldoende. Maar ja, dat is dan geen krent uit de pap he.
Post voor de Tammerstraat. Oh ja, dat moet Lannerstraat zijn. De gekste dingen kom je tegen. En ze worden allemaal bezorgd. Wij zijn namelijk postbezorgers, geen postterugstuurders. Het zijn de details. En wat de bedrijfs top doet zal me aan mijn bips oxideren.

Voor Sandd mag je alleen bezorgen op adres niet op naam. Dus als het adres onvolledig is dan moet je het retour sturen ook al weet je waar diegene woont. Zo had ik alleen een postcode zonder huisnummer. Bleken om 27 huizen te gaan. De afzender was niet bekend. Helaas was er niemand van de 27 huizen die een naambord plaatje had, maar die is ook niet verplicht. Nog gekeken op http://www.nummerzoeker.com waar je ook namen kunt achterhalen maar niet altijd kopt. Helaas.
Laatst gewijzigd door verzendenenontvangen op 13 apr 2012, 09:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: Huis zonder huisnummers

9
Dat geldt voor PostNL ook.
Op adres en niet op naam.
Bezorgen is ook niet verstandig blijft de afzender steeds verkeerde adres gebruiken.
Vroeger waren er nog stickers zodat ontvanger kon zien dat de afz verkeerde adres oid had gebruikt.
Tegenwoordig schrijf ik op de env. of men juiste adres aan afz door wil geven en vervolgens bezorg ik het.
Kleine moeite of je nu een herstelsticker moet invullen of het meteen zo doorgeeft.
Service van uw pbz :)

Re: Huis zonder huisnummers

10
Geen huisnummers op industrieterreinen is meestal niet zo'n probleem, aangezien de bedrijfsnamen vaak groot op de gevel staan.

Persoonlijk vind ik het wel leuk om wat extra moeite te doen om onvolledig of fout geadresseerde post goed te bezorgen. Het hangt wel af van wat voor soort post het is. Voor die mailings van Domino's Pizza waar regelmatig de nummers ontbreken (of niet bestaande nummers op staan), doe ik geen moeite, die gaan gelijk retour. Maar voor een leuk verjaardagskaartje zoek ik wel wat harder. Maar het moet wel binnen de grenzen van het redelijke blijven. Ik had ooit een brief waar alleen op stond: Voor Oma, gevolgd door een straatnaam, en een woonplaats. Geen huisnummer. In de betreffende straat stond wel een grote seniorenflat, maar om daar nou overal aan te gaan bellen en te vragen: "Woont oma hier?" :lol:
cron