Aanleveren van de post

1
Wordt de post door DHL, Sandd en VSP altijd op een vaste tijd aangeleverd? Hoe laat krijg je de post ongeveer? En de retouren, worden die aan het einde van de bezorgdag opgehaald, of bij het aanleveren van de volgende post?

Als je niet thuis bent, hoe gaat dat dan? Ik neem aan dat de chauffeur de post dan wel droog en uit het zicht neer moet kunnen zetten...

Alvast bedankt voor jullie reacties!! (Y)

Groetjes, wandelaar (die nu weer lekker van het zonnetje gaat genieten 8-) )

Re: Aanleveren van de post

2
Ik krijg de post van dhl op maandag middag en woensdag midden. Maandag iets vroeger dan op donderdag volgens mij, maar daar let ik meestal niet echt op want ik sorteer altijd pas 's avonds voor de tv. De post wordt namelijk in de schuur gezet die naast ons huis staat. De retouren gaat normaal gesproken terug als de nieuwe post gebracht wordt. Behalve als de post door nipo gemeten wordt, dan moet je bellen en wordt je waarschijnlijk gevraagd de post zelf te bezorgen tegen eventueel een extra vergoeding. Op zich gaat het prima zo, alleen dat retouren systeem is een beetje hypocriet als je het mij vraagt. Voor de veronicagids mij hemel en aarde worden bewogen om alles goed te krijgen. Dus alle gidsen na tellen ed, en voor de rest van de post maakt het niet zo veel uit blijkbaar.

Re: Aanleveren van de post

3
Van Sandd komt de chauffeur vrijwel altijd tussen 11.00 uur en 12.15 uur de post aanleveren. Dit geldt zowel voor de maandag, als de donderdag. Ik kan mijn andere dingen hier mooi omheen plannen. (Y) :)
Alleen is het i.v.m. de feestdagen in april en mei ook op afwijkende dagen, dat post wordt aangeleverd, en ik ga ervan uit dat de aanlevertijd op afwijkende aanleverdagen hetzelfde is, omdat de chauffeur altijd een vaste rijroute heeft langs de bezorgers. Zo is mij wel gezegd door mijn bezorgmanager.

enne...de retouren en foutsorteringen gaan de eerstvolgende keer dat de chauffeur weer post komt aanleveren terug mét de overtollige lege kratten.

Re: Aanleveren van de post

4
Bij mij komt de chauffeur (Sandd) meestal tussen 3 en half 4. En dan zit ik hier in het dorp als eerste op de route. In het begin (zo'n 3 jaar geleden) kwam ie meestal rond 1 uur. was veel handiger voor mij. nu komt ie als de kinderen ook net uit school komen.
maar het ligt er dus erg aan hoe je in de route ligt.

groetjes Lucie

Re: Aanleveren van de post

6
Bij mij komt de Sandd-chauffeur meestal tussen kwart over 1 en twee uur. Af en toe word hetw at later,maar daar kan hij dan zelf ook niets aan doen(drukte,gladheid).
En de retouren van de vorige keer gaan dan weer met hem mee terug.
Het is dus niet zo,dat als je retouren hebt,dat die dan na je bezorgronde worden opgehaald ofzo.
Die blijven gewoon bij je liggen totdat de chauffeur weer nieuwe post komt brengen.

Re: Aanleveren van de post

7
ja, bij mij komt sandd ook voor 1 uur smiddags.
is heel prettig, dan is het voor de avond klaar. :D
maar het is maar net op welke route je ligt.
ze beginnen bij sandd smorgens tussen 6- 7 met uitladen van de vrachtwagens.
tussen 7 en 10 met sorteren.
dan gaan ze 1 tot 3 keer uitrijden.
zit je in de laatste dan wordt het rond 18 uur. :oops:

Re: Aanleveren van de post

8
Zo, ik heb de post voor a.s. dinsdag ook al binnen. Dit is net gebracht. En omdat ik vanochtend al eerder ben begonnen met bezorgen :oops: , ja....eh, doordat we vandaag dus alweer post aangeleverd kregen, ben ik al voor 8.00 uur al begonnen met bezorgen.....
Nu was ik al klaar voordat de chauffeur kwam om de post voor de 6e te brengen.
Je moet toch wat nietwaar...en het zonnetje daagde me ook al uit, om vroeg te starten. ;) :lol:

Re: Aanleveren van de post

9
Wat maakt het toch eigenlijk uit als je voor 8.00 uur begint, als je maar een beetje zachtjes doet met de brievenbussen. Vorig jaar zomer begon ik ook vaak al vroeg, om voor de grootste warmte klaar te zijn. Maar dat was bij DHL, dus dan mag het. Maar over een paar weken, wil ik op vrijdag naar een vriendin, dus had ik ook al bedacht even vroeger te beginnen met de post, anders kan ik hier pas na 10.00 uur weg.
Voor een keer moet het kunnen.

Re: Aanleveren van de post

10
Dat maakt eigenlijk ook niets uit, en ik heb heel zachtjes gedaan. :P ;)
Inmiddels ook al lekker de post voor a.s. dinsdag van twee wijken gesorteerd klaarstaan. Lekker handig. (Y)
Laatst gewijzigd door anne op 02 apr 2010, 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.
cron