Huisnummer zonder toevoeging:

1
Bij Sandd is de instructie dat je alleen huisnummers met toevoegingen hebt en op jouw poststuk de toevoeging ontbreekt het weer retour stuurt omdat je niet bezorgd op naam. Ik weet niet hoe dit zit bij PostNL?

Je hebt soms heel veel huisnummers met toevoegingen (onwijs veel) als er dan iemand woont met bijvoorbeeld huisnummer 102 zonder toevoeging dan komen daar alle poststukken terecht! Uit ervaring weet dat huisnummer met verplichte toevoeging veelal misgaat. Immers het veld "toevoeging" is geen verplicht veld, dat kan ook niet natuurlijk.

Tip voor de geadresseerde: Wanneer je wel huisnummers hebt met verplichte toevoeging: Bijvoorbeeld 102-1 tot en met 102-199 dan kunnen ze het beste ook een brievenbus (als er eentje over is) doen met 102 (als dat huisnummer dan niet in gebruik is natuurlijk) er op. Diegene die de sleutel heeft van 102 kan het dan zelf verdelen op de juiste bewoners op naam dan wel natuurlijk!

Re: Huisnummer zonder toevoeging:

2
Officiëel moet je bij postNl ook op huisnummer en niet op naam bezorgen. Als de toevoeging ontbreekt is het in de wijken die ik ben tegen gekomen zo, dat er vaak een bellentableau met namen naast de deur hangt. Mocht de naam er tussen staan dan bezorg ik het op dat adres; mocht ik niet weten/kunnen achterhalen voor wie het poststuk is, dan gaat het retour afzender.

Re: Huisnummer zonder toevoeging:

3
Dat is inderdaad het beste maar dat mag helaas bij Sandd niet. Ik kan me voorstellen dat er 5 de Jong's wonen zonder voorletter dat het dan inderdaad niet handig is of met dezelfde voorletters. Denk dat de verzender meer blij is dat je het alsnog bezorgd op het juiste nummer dan dat je het klakkeloos retour stuurt.

Het bellentableau is handig, maar soms heb je dat de vrouw haar achternaam gebruikt en die dan niet vermeld wordt op het bellentableau.

Bij Sandd moet je overigens het poststuk ook retour sturen als er bijvoorbeeld 18a op staat terwijl er alleen huisnummer 18 is en verder gaat met 20, 22 et cetera.

Re: Huisnummer zonder toevoeging:

4
@vzo

Toch direct bezorgen, dat mag niet bij Sandd ? je neemt het iets te letterlijk hoor verzendenenontvangen :D
is het retoursticker motto niet.. Retouren het kan ook anders!
dat zie ik zo, niet onnodig terugsturen.. als het bezorgd kan worden.

klopt de letter/nummer toevoeging niet helemaal , maar is de naam op de brief gelijk aan het naambord op de gevel
dan bezorg ik het gewoon.
waarom zou je de mensen onnodig een week langer laten wachten op hun post.

171 en 171B met dezelfde naam? terwijl er alleen een brievenbus voor 171 is.
die mensen willen vaaK gratis artikelen waarvan slechts 1 per huisadres toegestaan is, meermalen ontvangen..
nou die creativiteit wil ik wel belonen :mrgreen: .

Re: Huisnummer zonder toevoeging:

5
@Carla41,

Zo is dat! Vind ik ook hoor. Ik kreeg dat toen te horen dat ik die niet mocht bezorgen, dat was nog in de begin periode dat ik ging werken bij Sandd. Toen vroeg ik of ik 18a wel bij 18 mocht bezorgen met exact dezelfde naam. Toen kreeg ik te horen dat dit niet mocht. Dit heb ik ook eens gedaan Carla voor een proef abonnement moet ik eerlijk bekennen. Toen had ik er even een a achter gedaan toen kreeg ik nogmaals de gratis het blad via de post.

Re: Huisnummer zonder toevoeging:

6
verzendenenontvangen schreef:Dat is inderdaad het beste maar dat mag helaas bij Sandd niet. Ik kan me voorstellen dat er 5 de Jong's wonen zonder voorletter dat het dan inderdaad niet handig is of met dezelfde voorletters. Denk dat de verzender meer blij is dat je het alsnog bezorgd op het juiste nummer dan dat je het klakkeloos retour stuurt.

Het bellentableau is handig, maar soms heb je dat de vrouw haar achternaam gebruikt en die dan niet vermeld wordt op het bellentableau.

Bij Sandd moet je overigens het poststuk ook retour sturen als er bijvoorbeeld 18a op staat terwijl er alleen huisnummer 18 is en verder gaat met 20, 22 et cetera.

Nou,ik bezorg ook voor Sandd, maar als de naam ertussen staat gaat het wel in de bus. Ik kijk zelfs naar namen. Verkeerd huisnummer, post is voor de buren, dan bezorg ik het daar. Of ik bel aan. De mensen waar je de post brengt zijn heel belangrijk natuurlijk.
Beetje service kan geen kwaad toch?

Re: Huisnummer zonder toevoeging:

7
Ach, in mijn dorp zijn er enkele A nrs. Bijv. 2A in een bepaalde straat. Daar woont ene Van Schendel. Op nr. 2 woont iemand met een heel andere naam. Heeft de afzender nu op het adresetiket de A niet vermeld en staat er als naam Van Schendel op de brief dan gaat hij er bij 2A in. Ik weet dat dit dan klopt. Daar doe ik niet moeilijk over. Die man of vrouw is ook blij dat een poststuk met zijn/haar naam niet bij de buren belandt. Ik heb er nooit negatief commentaar over gehad van de bewoners. Bovendien loop ik al zo lang post, ben ik verkeersregelaar, bezorg ik folders en kranten dat 80% van het dorp mij wel kent. :lol: Die kranten heb ik ook wel eens in de grootste wijk gelopen.

Re: Huisnummer zonder toevoeging:

8
Ken iemand die bij PostNL werkt en doet exact hetzelfde. Hoe meer huisnummers zijn uitgegeven met toevoegingen des te groter is de kans dat de toevoeging vergeten wordt. Immers een toevoeging is geen verplichte veld bij de meeste database's en daarin gaat het dan ook mis. Bijvoorbeeld 2 met wel 200 nummers er achter aan toevoegingen. Een toevoeging is ook maar een lapmiddel en een handigheidje voor de gemeente om adressen niet te hoeven wijzigen. Immers als er opeens veel woningen er bij komen gaan ze beginnen met 2a, 2b et cetera. Maar soms ook wel met 2-1, 2-3 en dergelijke. Je hebt ook de letter l dat is dan minder handig vind ik 3l lijkt net op 31.

Re: Huisnummer zonder toevoeging:

9
Ik heb vaak onnodige toevoegingen, van nummers waar niet eens een toevoeging van bestaat, dus nummer 250 B waar toevallig de Post.nl bezorger woont, bezorg ik gewoon, als de naam dezelfde is als 250, of 660-22 waar geen 22 te bekennen valt bij 660, want er is gewoon een huis met nr 660 erop. Of dubbele huisnummers: Nummer 12 12, maar gewoon met de naam van 12 erop. Bezorg ik gewoon, maar als er de naam van de vorige bewoner op staat, dan doe ik alsof mijn neus bloedt, en die stop ik er dus gewoon in. Ik vind dat mensen zelf de post van de vorige bewoner moeten afwikkelen. Ik denk ook dat Sandd dat eigenlijk bedoelt; met bezorgen op nummer. Alleen als mensen er specifiek om vragen, dan wil ik de post van een vorige bewoner ergens anders in doen, bv als ze briefjes op de deur plakken, of als ze tegen mij zeggen dat ze alleen de post met die ene naam in de bus willen. Anderen hebben weer 4 goede achternamen omdat het bv een samengesteld gezin is. Het doet er niet toe bij Sandd, maar ik wil toch zelf weten of al die namen goed zijn. De mensen verwachten dat van je.
cron