Re: Arbo diensten van post aanbieders?

2
Misschien niet juiste topic.. maar door deze topic herinnerde me ik een vraag die ik al een tijdje wou stellen.
Is ook arbo gerelateerd.
De ene straat na de ander wordt opgeknapt (of gesloopt) hier in het dorp. Dit zorgt ervoor dat de huizen van onder tot boven in de steigers staan. De medewerkers van het bouw (of sloop) bedrijf dragen zelf beschermende kleding/schoeisel en een helm.
Het scheve is dat er van mij dan wel wordt verwacht dat ik onder die steigers door de post ingooi bij die adressen. Op het moment is het steiger vrij in mijn wijk. Maar heb nu half jaar bij minimaal 30 huizen mogen bezorgen die in de steigers stonden. Heb gewoon bezorgd.. maar veilig voelde ik me niet!

Re: Arbo diensten van post aanbieders?

6
Ik heb een buspakje niet bezorgd door de steigers. Deze stonden zodanig opgesteld dat ik hele klimpartij moest gaan doen. Ik vind dat onacceptabel en heb het poststuk nogmaals in de oranje brievenbus gedaan. Dan de volgende dag nogmaals aanbieden en proberen aan te bellen indien mogelijk. Ik wil geen gevaar oplopen en als je afgekeurd wordt door de post krijg je hooguit uitkering van 6 uurtjes of als je 3 uur contract hebt misschien wel niks. En dan zit jij met de gebakken peren. De geadresseerde is verplicht er voor te zorgen voor een veilige omgeving. Zo hoefde ik de post op een bepaald adres niet meer te bezorgen omdat daar een pitbull zat die mensen beet. En om nu met een valhelm op te gaan lopen?! Dan dat maar. Dan verklaren ze je maar voor gek. Ik keek in die tijd altijd wel goed naar boven of er niets kon gebeuren. Ook proberen even oogcontact te hebben met de mensen die daar op werken zodat zij ook weten dat jij er bent.

Re: Arbo diensten van post aanbieders?

7
Toen ik net bij TNT-Post (nu Postnl) was begonnen, waren er in mijn middagwijk (Arnhem-zuid) ook een paar straten (ik geloof een stuk of drie/vier) waar de huizen rij voor rij in de steigers gingen. Het heeft een half jaar geduurd eer alle huizen gemoderniseerd waren of wat er ook aan moest gebeuren.

Soms was het best klauteren om erlangs te kunnen. Gelukkig was het in de zomer en stond ik er niet bij stil dat het misschien eigenlijk te gevaarlijk was. Maar het ging elke keer goed en ik had goed contact met de bouwvakkers. Ze wisten altijd dat ik bezig was.

Maar inderdaad. Soms kon ik amper bij een brievenbus komen. Het lag er een beetje aan. Soms pakte de bouwvakker de post wel eens aan voor een adres. Het was wel lastig.

Was blij toen de huizen allemaal gerenoveerd waren. Zo, nu weten ze bij Postnl ook wie ik ben. hahahaha Ja, ik ben degene die die hofjes liep 's middags. :lol:

Re: Arbo diensten van post aanbieders?

8
Glasvezelkabels destijds, loopgraven voor de huizen, plankiers hier en daar. Ach en dan de gladheid op straat en zijn wel duizend obstakels!
Waar ligt de grens? Wil je onderuit of ergens in vallen of???
Op het moment supreme bepaal je wat wel kan en wat niet en koppel je dat terug . Dat is hier nooit een probleem geweest. Groter probleem is als je zon dul bent die wel door de loopgraaf gaat of iets elders wat je kan bezuren.

Re: Arbo diensten van post aanbieders?

9
marloes schreef:Kan ik zomaar weigeren? Mijn contactpersoon zei dat ik gewoon moest bezorgen!
Paar maand geleden moest ik over een zandbult klimmen omdat die voor de voordeur lag! Zolang ik er nog omheen of overheen kon, moest ik het gewoon bezorgen.....
Als IK vind dat het voor mij onverantwoord is om te bezorgen, dan bezorg ik niet, ongeacht wat een ander hiervan zegt.

Peter

Re: Arbo diensten van post aanbieders?

10
peterhendrix schreef:
marloes schreef:Kan ik zomaar weigeren? Mijn contactpersoon zei dat ik gewoon moest bezorgen!
Paar maand geleden moest ik over een zandbult klimmen omdat die voor de voordeur lag! Zolang ik er nog omheen of overheen kon, moest ik het gewoon bezorgen.....
Als IK vind dat het voor mij onverantwoord is om te bezorgen, dan bezorg ik niet, ongeacht wat een ander hiervan zegt.

Peter
Ook als het de contactpersoon van Sandd zelf is?
Diegene kan het opvatten als werkweigering en zonder pardon me ontslaan!
cron