Re: Wat is een tarief van 1 kinderpostzegel van 2012?

3
Maar ik weet niet of je deze postzegel mag gebruiken of dat je bij moet plakken. De tarief 1 van 2012 is lager dan die van nu. Per 1 januari 2014 is de postzegel weer duurder geworsen. Voor een 1 in 2012 heb je minder betaald dan voor een postzegel tarief 1 in 2014.

Ik zou hem overigens gewoon gebruiken.

Ik geloof dat je in 2012 54 cent betaalde voor een postzegel van tarief 1. Dus kost een kinderpostzegel 54 plus 25 cent.

Ze worden snel knap duurder. Ter vergelijking : voor de wijzing naar 1 betaalde je in 2010 nog 44 cent. Per 1 januari 2012 werden de postzegels tarief 1 en 2. Nu betaal je al 60 cent voor tarief 1. Of was het inmiddels al 64 cent? Dit zie je niet meer met die tarieven 1 en 2. Hebben ze handig aangepakt. Maar ze snijden zichzelf in de cjngers. Hierdoor gaan de mensen nog minder post versturen.
Laatst gewijzigd door slagvaardige op 28 feb 2014, 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: Wat is een tarief van 1 kinderpostzegel van 2012?

4
Sinds er met die getallen gewerkt wordt kunnen postzegels volgens mij niet meer minder waard worden. Een postzegel met nummer 1 blijft altijd genoeg, ondanks het jaartal wat er op staat. Ze verzinnen wel weer nieuwe manieren om extra geld te verdienen natuurlijk. Bij zwaardere brieven hebben ze de hele categorie van 250-500g er tussen uit gehaald. Voor die categorie moet je nu ook opeens 6 postzegels plakken, net als de categorie 500g tot 2 kg

Re: Wat is een tarief van 1 kinderpostzegel van 2012?

7
Ik wil een poststuk van 290 gram versturen. Op website van PostNL staat tarievenlijst:

0 - 20 g - 1 x Nederland 1 - € 0,64
20 - 50 g - 2 x Nederland 1 of 1 x Nederland 2* - € 1,28
50 - 100 g - 3 x Nederland 1 - € 1,92
100 - 250 g - 4 x Nederland 1 - € 2,56
250 gr - 2 kg - 6 x Nederland 1 - € 3,84

Dus als ik het goed begrijp, moet ik gewoon 6 kinderpostzegels erop plakken?

Trouwens op PostNL website las ik dat ik de kinderpostzegels van 2012 nu nog gewoon kan gebruiken totdat die op zijn.. ;)
ex Sandd Postbezorgster

Re: Wat is een tarief van 1 kinderpostzegel van 2012?

9
Haha ik heb eens kleding besteld voor de kinderen, toen ze nog klein waren via Marktplaats en toen kreeg ik een envelop met allemaal postzegels uit de jaren 80 en 90. De envelop was helemaal volgeplakt. Inderdaad net een kerstboom. Haha

Postgirl, ik zou die postzegels dus gewoon gebruiken. Ik heb ook nog 'oude' zegels liggen (wel uit de tijd na 2011) en als ik een boek of cd via Bol.com verkocht heb, gebruik ik die. Ik schrijf mijn postcode altijd netjes achterop en nooit strafporto achteraf gehad, noch klachten van kopers.

De enige keer dat ik strafporto had was toen ik te wwinig had geplakt op een kaart naar Duitsland. Toen bleef TNT op mij jagen totdat ik mijn schuld had voldaan. haha Dat was overigens nog voor de tijd van de wazige tarieven 1 en 2.

@Carla, ja ik heb ook ingeslagen destijds. Hele rollen, maar bij ons gaan ze hard omdat veel via Bol.com, Marktplaats en Ebay verkoop.
cron