Moeilijke pijnigende brievenbussen

1
Gebruik dus geen klepjes met een veerconstructie, stroken rubber of stugge tochtborstels.
Dat staat in de voorschriften van PostNL. In mijn bezorgwijk is er ook zo'n brievenbus die je niet of nauwelijks open kunt krijgen. Hebben jullie tips in? Gevraagd aan de geadresseerde of zij ook een andere brievenbus willen plaatsen maar helaas dat willen ze niet.

Re: Moeilijke pijnigende brievenbussen

3
Sommige veer constructies heb je dan nogmaals omdat mensen aan de binnenkant van hun huis nog een klepje hebben. Dus voor een brievenbusklep en aan hun zijde ook. Weet niet of ik dat duidelijk heb uitgelegd?

En de veren zijn soms zo krachtig dat je het nauwelijks open kunt houden. Als er dan klein deel van het poststuk blijft steken dan laat ik dat maar zo. Ik begrijp wel waarom zij deze bepaling hebben opgenomen omdat dit soort brievenbussen extra tijd kost. En een klep dat je zelf omhoog kunt doen die automatisch naar beneden valt is nog altijd het beste.

Re: Moeilijke pijnigende brievenbussen

4
Ja, die extra klepjes aan de binnenkant maken het er niet makkelijker op. Dan duw ik die dingen gewoon met mijn linkerhand open, stop de post erin en tok. De post valt een eindje de hal in. Hoeven ze niet zover meer te lopen vanuit de kamer of keuken. :lol: Die borstels zijn onhandig als je er een dunne brief of folder in wil stoppen. Dan verkreukelt de boel soms terwijl ik het er netjes in wilde doen. Tja, moeten ze die borstels er ook maar niet in doen. Die klembrievenbussen en extra klepjes kosten extra tijd voor postbodes. Als folderbezorgster duw ik dat folderpakket er gewoon door tot het helemaal binnen is. Lastiger zijn de te kleine brievenbussen. Dan scheur ik het pakket open, doe er de helft los in en de rest samen met de folie. Commentaar? Wat dacht u van een grotere brievenbus? :cry: Heb eens om 8.15 's morgens aangebeld omdat het folderpakket er niet in kon. Tja, die waren niet echt blij. :lol: Mijn gedachte: koop nu eindelijk eens een behoorlijke brievenbus. :D

Re: Moeilijke pijnigende brievenbussen

6
Klopt die borstels zijn een ramp met dunne post tja niks aan te doen, bijna iedereen heeft ze. Ikzelf ook.
Dan vouwt de post maar dubbel, ik heb ook vaak genoeg in t verleden mn handen bezeerd aan die veer kleppen. Rot dingen zijn het.
Aanbellen gaat mij te ver eerlijk gezegd.

Re: Moeilijke pijnigende brievenbussen

10
Ik heb in mijn wijk ook 1 verticale brievenbus MET een krachtige veer. In het begin had ik bloedende vingers, maar nu niet meer omdat ik ben gewend om de brief doorheen te doen zonder mijn vingers te bezeren..

Ik heb ook een aantal brievenbussen met stevige borstels.. Kleine post vouw ik voorzichtig dubbel zonder hem te vouwen en doe hem door de brievenbus. Soms heb ik geen zin om moeite te doen, dan doe ik hem gewoon erin. Dan verkreukelt hij. Pech.
ex Sandd Postbezorgster
cron