Re: Moeilijke pijnigende brievenbussen

11
Er zijn hiervoor regels opgesteld. Een brievenbus dient HORIZONTAAL te zijn vanwege de snelheid van het bezorgen niet verticaal. In de straat waar ik bezorg is zeker diegene linkshandig omdat de klep ook nog geopend kan worden vanaf de verkeerde hoek.

Verder is dit ook weer een loze wettekst want als mensen zich er niet aan houden dan gebeurd er niets mee:

De inwerpopening is zo uitgevoerd, dat het bedienen van de brievenbus zonder gevaar voor verwondingen kan geschieden.

http://wetten.overheid.nl/BWBR0025578/g ... 23-03-2014

Re: Moeilijke pijnigende brievenbussen

12
Bij mij in de straat zit ook 1 onding (wel meer maar deze is het ergst) ik steek de brief altijd halverwege erin en laat hem dan zitten, door de dubbele borstels en veer moet diegene dan wel naar buiten om de klep in te drukken anders krijgen ze de brief nooit door de gleuf heen. Hij zit ook nog verticaal.

Re: Moeilijke pijnigende brievenbussen

13
Archolm schreef:Bij mij in de straat zit ook 1 onding (wel meer maar deze is het ergst) ik steek de brief altijd halverwege erin en laat hem dan zitten, door de dubbele borstels en veer moet diegene dan wel naar buiten om de klep in te drukken anders krijgen ze de brief nooit door de gleuf heen. Hij zit ook nog verticaal.
Dat is vervelend voor degene die na jou iets door die brievenbus moet bezorgen.

Re: Moeilijke pijnigende brievenbussen

14
verzendenenontvangen schreef:Er zijn hiervoor regels opgesteld. Een brievenbus dient HORIZONTAAL te zijn vanwege de snelheid van het bezorgen niet verticaal. In de straat waar ik bezorg is zeker diegene linkshandig omdat de klep ook nog geopend kan worden vanaf de verkeerde hoek.

Verder is dit ook weer een loze wettekst want als mensen zich er niet aan houden dan gebeurd er niets mee:

De inwerpopening is zo uitgevoerd, dat het bedienen van de brievenbus zonder gevaar voor verwondingen kan geschieden.

http://wetten.overheid.nl/BWBR0025578/g ... 23-03-2014
Bij bepaalde wetten geldt: zolang er geen klager is, is er ook geen wet overtreden.
cron