Re: Moeilijke pijnigende brievenbussen

31
Newman schreef:... Ik ken ze, die krengen. Het leukste zijn degenen die naar binnen openen en dan halverwege de omlijsting van de verkeerd gemonteerde tochtstrook raken, waardoor de klep maar half open gaat ...
Het ging hier om een heel bussenblok van een flat. Ongelooflijk dat de deurtjes (inderdaad) naarbinnen open gaan.

Re: Moeilijke pijnigende brievenbussen

32
Newman schreef:
ike schreef:
Newman schreef:Ik ken ze, die krengen. Het leukste zijn degenen die naar binnen openen en dan halverwege de omlijsting van de verkeerd gemonteerde tochtstrook raken, waardoor de klep maar half open gaat. Ettelijke beurse vingers en ingescheurde nagelriemen later heb ik besloten mijn aanpak te veranderen. Je mag post eigenlijk nooit laten uitsteken, maar niet ten koste van alles. Dus bij dergelijke bussen rol ik de post strak op tot een kokertje en ram deze met kracht tegen de klep aan. Met dikke tijdschriften krijg je het dan nog wel naar binnen, maar met een Donald Duckje kom je niet zo ver. Dus die blijft er dan meestal grotendeels uit hangen. Het zij zo. Dan kopen ze maar een fatsoenlijke bus, ipv een soort wolvenklem.
Niet zo fijn voor degene die na jou iets in die bus moet bezorgen.
Juist wel: doordat "mijn" post er al in steekt, staat de klep al een stukje open.
Maar die opening is dichtgeplamuurd met een prop die ooit een Donald Duck was ...

Re: Moeilijke pijnigende brievenbussen

34
Newman schreef:
ike schreef: Maar die opening is dichtgeplamuurd met een prop die ooit een Donald Duck was ...
Neenee, de Donald Duck is tot een kokertje gedraaid en vervolgens een stukje naar binnen geschoven. De bus is veel breder dan het kokertje, dus andere post kan er gewoon naast.
Een niet-dubbelvouwbare A4 envelop kan niet langs een tot koker gerolde Donald Duck die met kracht tegen de klep is geramd. Ik spreek uit ervaring, een concullega houdt er dezelfde manier van werken op na als jij. Kost me veel tijd.

Re: Moeilijke pijnigende brievenbussen

35
ike schreef:
Newman schreef:
ike schreef: Maar die opening is dichtgeplamuurd met een prop die ooit een Donald Duck was ...
Neenee, de Donald Duck is tot een kokertje gedraaid en vervolgens een stukje naar binnen geschoven. De bus is veel breder dan het kokertje, dus andere post kan er gewoon naast.
Een niet-dubbelvouwbare A4 envelop kan niet langs een tot koker gerolde Donald Duck die met kracht tegen de klep is geramd. Ik spreek uit ervaring, een concullega houdt er dezelfde manier van werken op na als jij. Kost me veel tijd.
Een niet-dubbelgevouwen A4-envelop kan sowieso niet door het type brievenbus dat ik hier beschrijf, althans niet zonder gevaar op lichamelijk letsel. De beste oplossing is dan ook dat jij ook je post dubbelvouwt of oprolt. Misschien dat bij de bewoners dan ooit het inzicht komt dat er wellicht iets aan hun bus mankeert.

Re: Moeilijke pijnigende brievenbussen

36
Newman schreef:Een niet-dubbelgevouwen A4-envelop kan sowieso niet door het type brievenbus dat ik hier beschrijf, althans niet zonder gevaar op lichamelijk letsel. De beste oplossing is dan ook dat jij ook je post dubbelvouwt of oprolt. Misschien dat bij de bewoners dan ooit het inzicht komt dat er wellicht iets aan hun bus mankeert.
Bij mij in de wijk weten de bewoners met een rotbrievenbus dat er iets aan hun bus mankeert omdat ik ze dat gewoon vertel (zo diplomatiek mogelijk). Een enkeling heeft er daarna zelfs iets aan gedaan (strakke veer losser afgesteld, tochtborstels weggehaald, binnenklep stukje opgeschoven, buitenbus geplaatst) en zoiets is natuurlijk geweldig.

Re: Moeilijke pijnigende brievenbussen

37
ike schreef:
Newman schreef:Een niet-dubbelgevouwen A4-envelop kan sowieso niet door het type brievenbus dat ik hier beschrijf, althans niet zonder gevaar op lichamelijk letsel. De beste oplossing is dan ook dat jij ook je post dubbelvouwt of oprolt. Misschien dat bij de bewoners dan ooit het inzicht komt dat er wellicht iets aan hun bus mankeert.
Bij mij in de wijk weten de bewoners met een rotbrievenbus dat er iets aan hun bus mankeert omdat ik ze dat gewoon vertel (zo diplomatiek mogelijk). Een enkeling heeft er daarna zelfs iets aan gedaan (strakke veer losser afgesteld, tochtborstels weggehaald, binnenklep stukje opgeschoven, buitenbus geplaatst) en zoiets is natuurlijk geweldig.
De betreffende personen waar ik het over heb weten ook wel dat ze een klotebus hebben, maar zien kennelijk niet de noodzaak om hier iets aan te doen. Pas nog zo iemand, die kwam net naar buiten en zei "ik zal het maar aanpakken, dan hoef je het niet door die waardeloze bus te duwen."

Re: Moeilijke pijnigende brievenbussen

38
Ik kwam een brievenbus tegen waarachter een plank is geplaatst die schijn afloopt. Zo kun je niet via de brievenbus bij de deurkruk.Tijdschriften met een harde rug kunnen die knik naar beneden niet maken. Ik vraag me af of die mensen niet iedere week een aantal tijdschriften missen. Als ze niet klagen dan gaat alles gewoon retour. Of je geeft gewoon Post nl de schuld.

Re: Moeilijke pijnigende brievenbussen

40
Weet je wat ik doe om mijn hand te beschermen? In de herfst, winter en deel van het voorjaar heb ik een handschoentje aan met halve vingers. Het beschermt je handen en je vingers. Scherpe brievenbussen schaven de handschoen en niet mijn hamden en vingers. Van een ex-collega van Postnl heb ik een siliconen vingerbeschermer gekregen. Die schuif ik over mijn vinger in de zomer. Zo heb ik nergens last van.
cron