Re: Ouderen in Drachten missen kandidatenlijst

23
@ike :lol: (Y)
ach die overige honderd bewoners worden gewoon gestapeld.. :D

@vzo
wat schrijf je nu? Een lager tarief? Dat klopt niet.
je hoeft toch ook slechts 1 brievenbus/balie te bedienen vzo
dus je hebt 1 adres = stop .
je krijgt wel voor alle poststukken per stuk de sortering berekend.


ovo/loondienst maakt niets uit.
als ovo-er heb je tegenwoordig ook vakantiegeld..
alleen geen uitbetaling bij de 3e ziektedag/ vakantiedagen doorbetaald.

Re: Ouderen in Drachten missen kandidatenlijst

26
@slagvaardige

in de cao voor postverspreiders is een apart hoofdstuk opgenomen voor de ovo-ers..
daar staat:

Bijzondere bepalingen opdrachtnemers

1. Ter bevordering van evenwichtige verhoudingen tussen werknemers en
opdrachtnemers worden de navolgende arbeidsvoorwaardelijke elementen
opgenomen.

2. Voor opdrachtnemers van 23 jaar en ouder bedraagt het brutoloon per 1 juli 2011
in geval van een 40-urige werkweek € 1550,02 bruto per maand, € 357,70 bruto
per week, € 71,54 bruto per dag, respectievelijk € 8,94 bruto per uur. Deze
bedragen zijn inclusief 8% vakantiebijslag.

dus wat een ander 1 x per jaar ontvangt ( meestal in mei) ontvangen wij in onze vergoeding elke maand.
het is wat anders dan.. dat jij niet (ovo-er) en ik wel (in loondienst) ook tijdens mijn opgenomen vakantiedagen
wordt doorbetaald.

voor mensen in loondienst was dat per 1 juli 2011 8,28 euro bruto per uur + . De vakantietoeslag bedraagt 8% over het loon.
komt op hetzelfde bedrag uit volgens mij.

Re: Ouderen in Drachten missen kandidatenlijst

30
slagvaardige schreef:Nope. Ik denk dat de onderaannemers weer een ontheffing hebben.
Maar hoe controleer je of het er in zit? Het punt is dat je met stukloon het minimumloon inclusief vakantiegeld zou moeten kunnen verdienen, dus dat is voor het gemak EUR 8,50 x 1,08 = EUR 9,18 per uur. Maar wat Sandd dan doet is dat ze je bijv 30 euro geven voor een slag en dan zeggen dat het sorteren en bezorgen geraamd is op 3 uur en een kwartier. Dus dan deel je 30 door 3,25, en, o wat een verrassing, daar komt dan 9,23 uit. En mocht je de normtijd niet halen., tja dan ben je gewoon te langzaam...

Helaas is het nooit duidelijk hoe die normtijden tot stand komen. Zijn er talloze bezorgers van GPS voorzien of gevolgd door een met stopwatch bewapende Sandd-personeelsfunctionaris? Is er uberhaupt aan mensen gevraagd hoe lang ze gemiddeld over hun wijk doen? Het lijkt me sterk...
cron